تاریخ انتشار: جمعه 1399/06/21 - 10:51
کد خبر: 369899

آمریکا باید از سوریه برود

رئیس قبیله «العکیدات» سوریه تأکید کرد که مشکل اصلی عشایر و قبایل شرق سوریه، ائتلاف آمریکا و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» «ابراهیم خلیل جدعان الهفل» رئیس قبیله «العکیدات» سوریه بار دیگر بر لزوم اخراج عناصر ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد.

الهفل به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که قبایل حاضر در منطقه شرق فرات واقع در شرق سوریه برای هر گونه سناریو، پیامد یا تحولی آماده هستند؛ زیرا مهلت یک ماهه‌ای که به ائتلاف آمریکا برای خروج از شرق سوریه داده شده بود، در حال اتمام است.

وی تأکید کرد، سناریوهای احتمالی شامل چند گزینه است از جمله تظاهرات، تحصن مسالمت‌آمیز در شرق دیرالزور و مجبور کردن جوانان قبایل به خروج از گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه».

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کُردی هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارند. این عناصر، شرق و شمال شرق سوریه  بیشتر مناطق نفتی این کشور را در اشغال خود دارند.

الهفل ادامه داد، نمایندگانی از ائتلاف آمریکا با کمیته قبیله العکیدات و چند تن از عشایر شرق دیرالزور تماس گرفتند، ولی هیچ گونه دیداری بین آنان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به حضور ۲۰ سرباز و افسر سعودی در پایگاه غیر قانونی آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور، تأکید کرد که هیچ گونه تماس یا دیداری با این عناصر نداشته است و مشخص نیست که مأموریت این افراد چیست.

شیخ قبیله العکیدات احتمال می‌دهد که آمریکا قصد دارد در صورت نشست احتمالی با عشایر، از عناصر سعودی به عنوان طرف سوم استفاده کند؛ زیرا برخی از عشایر سعودی و سوری با هم قرابت خونی دارند.

الهفل با تأکید بر اینکه حضور عناصر سعودی، هیچ تغییری در مطالبات ساکنان مناطق شرق فرات ایجاد نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: «مشکل قبایل و عشایر عربی در مناطق الجزیره و فرات با نهاد موسوم به ائتلاف ادعایی بین‌المللی به رهبری ارتش آمریکاست».

وی خاطر نشان کرد، ائتلاف آمریکا مسئول ناامنی، ترور، تجاوز، غارت نفت و منابع زیرزمینی دیرالزور و الحسکه است؛ منابعی که «دارایی و مایملک همه ملت سوریه است و فرزندان اصلی منطقه از جمله قبایل عربی، باید از این منابع حمایت و صیانت کنند».

مناطق متعلق به قبایل العکیدات و «البکاره» در شرق دیرالزور اخیرا شاهد تظاهرات مردمی بود که برخی از معترضان شماری از مقرهای عناصر وابسته به آمریکا را تحت کنترل خود درآوردند.

عشایر و قبایل شرق سوریه خواستا اخراج عناصر آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد و بازگشت ارتش سوریه به مناطق خود هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top