تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/22 - 12:58
کد خبر: 369961

حبس ۳۱ ساله طبری برای تشکیل شبکه ارتشا

به گفته سخنگوی قوه قضاییه اکبر طبری به دلیل راه‌اندازی شبکه ارتشا از سوی دادگاه به 31 سال حبس محکوم شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد.

وی با اشاره به این مطلب که رأی صادر شده بدوی بوده و غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است گفت: اکبر طبری در پرونده اتهامی خود و بنا به کیفرخواست صادره 10 عنوان اتهامی داشت که در 8 مورد دادگاه وی را مجرم شناخت.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این در حالی است که این متهم در دو مورد اتهامی از سوی دادگاه مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد:  اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از 430 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبری در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی هم به 12.5 سال حبس تعزیری و قریب به 600 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.

وی با اشاره به برخی از عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشاء در پرونده، گفت: سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران که یک واحد به مساحت 633 متر و واحد دیگر به مساحت 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر که حکم ضبط آنها صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت 633 متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآور شد: 5 قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجلل در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است.

وی بیان داشت: یک قطعه زمین مشجر به مساحت 1675 متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک واحد آپارتمان اداری به مساحت 108 متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت 300 متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا ء است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

اسماعیلی افزود: در مجموع طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر آن  این فرد به حدود 179 میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

اسماعیلی بیان داشت: در هشت عنوان اتهامی دیگر، متهم در دو مورد از سوی دادگاه تبرئه شده و در شش مورد دیگر به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.

وی یادآور شد: در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اسلامی مجازات اشد که سی و یک سال حبس است برای اکبر طبری قابل اجرا است.

اسماعیلی درخصوص سایر متهمان و محکومیت در نظر گرفته شده از سوی دادگاه نیز گفت: براساس رأی دادگاه فرهاد مشایخ به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: این در حالی است که رسول دانیال زاده یکی دیگر از متهمان این پرونده به 15 سال حبس تعزیری و حمیدرضا علیزاده به 10 سال حبس، ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیژن قاسم زاده سنگرودی بازپرس سابق دادسرای تهران هم براساس رأی دادگاه به انفصال دائم از خدمات دولتی و 10 سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی گفت: دادگاه درخصوص سایر متهمان هم محکومیت هایی در نظر گرفته است.

به گفته وی بخش دیگر همین پرونده بویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح بوده و دادگاه هنوز رأیی در این خصوص صادر نکرده است.

 سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخش سوم پرونده موسوم به اکبر طبری هم در دادسرا در حال تحقیقات و تکمیل شدن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top