تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/24 - 19:25
کد خبر: 370298

رضایی: باید از ظرفیت فضای مجازی برای تشکیل کانون های نخبگی استفاده کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع پژوهشگران جوان شبکه های اجتماعی گفت: نیاز داریم که برای حفظ حکمرانی در فضای مجازی بر این شاخه از ارتباطات مسلط شویم و در غیر این صورت حکمرانی رسمی ما پیرو حکمرانی فضاهای اجتماعی خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در جمع پژوهشگران جوان شبکه های اجتماعی با اشاره به اینکه موضوع فضای مجازی یکی از دغدغه های ذهنی ما در چندسال اخیر است گفت: در رابطه با سیاست های کلی فضای مجازی، بحث های بسیار جدی در مجمع صورت گرفته چه در بحث های رویکردی و چه در مباحث کاربردی مانند جمعیت شناسی و جامعه شناسی فضای مجازی ذهن من درگیر بوده وبه نتایجی رسیده ایم.

رضایی: باید از ظرفیت فضای مجازی برای تشکیل کانون های نخبگی استفاده کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع تاثیرگذاری فضای مجازی در رویدادهای سیاسی در ایران و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: با وجود رواج استفاده از شبکه های اجتماعی در جامعه ما، هنوز با بخش های ناشناخته ای از تاثیرات فضای مجازی بر زندگی مردم وسیاست روبرو هستیم و نیاز داریم که در  حکمرانی در فضای مجازی و این شاخه از ارتباطات  وافکار عمومی حضور فعال  وتاثیر گذار داشته باشیم و در غیر این صورت حکمرانی رسمی کشور پیرو حکمرانی شبکه های  اجتماعی خواهد شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: باید رویکرد خود را نسبت به فضای مجازی تغییر دهیم. بعضی ها فضای مجازی را امتداد فضای رسمی می دانند و این نگاه در اذهان مدیران غلبه پیدا کرده است. برخی نیز فضای مجازی را فضایی حاشیه ای می دانند و فضای اصلی را فضای رسمی و واقعی می دانند. من معتقد هستم فضای مجازی، یک فضای موازی است. ما همزمان در دو جهان زندگی می کنیم. مشابه این ایده را در فیزیک داریم که نور گاهی خاصیت ذره ای و گاهی خاصیت موجی پیدا می کند. جهان های مجازی  به این تفسیر نزدیک است و به موازات فضای حقیقی در جریان است.

رضایی گفت: در فضای مجازی هرم افکار عمومی و سلسله مراتب تاثیرگذاری در یک موضوع ممکن است در ظرف چند ساعت تغییر کند. برای همین شناخت ماهیت فضای مجازی برای تحلیلگران و مدیران لازم است. جمعیت شناسی مخاطبان در شبکه های اجتماعی هم اهمیت دارد. اینکه چطور یک شبکه افکارعمومی را مدیریت می کند، نیازمند تحلیل است تا بتوانیم درشکل گیری ان مشارکت فعال وموثر داشته باشبم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع ارتباط پدیده های اجتماعی و فضای مجازی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: تجزیه و تحلیل ها به ما می گوید که رژیم صهیونیستی در پوشش یک شرکت نرم افزاری داده پردازی از دوازده سال پیش به امارات وارد شدند و به اشراف اطلاعاتی در ابوظبی رسیده اند. باید نسبت به رویدادها، در زمان معقولی عکس العمل نشان دهیم.

رضایی به مفهوم باورپذیری در فضای عمومی اشاره کرد و افزود: با رسیدن به فراتحلیل هایی می توانیم قبل از شکل گیری روند و باور، عکس العمل های مناسبی در پدیده های اجتماعی و سیاسی نشان دهیم. وقتی روند شروع می شود، از شیب و سرعت و حجم پیام ها می توانیم جهت و تاثیرها را محاسبه کرد. باید با کمک فرا تحلیل علائم قبل ازاغاز روندها رویداد اینده را پیش بینی کنیم تا فرصت تاثیر گذاری را پیدا کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top