تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/24 - 20:27
کد خبر: 370308

سریال شهید باکری در ۷ قسمت ساخته می‌شود

تصویربرداری سریال « شرم » با حضور سیاوش طهمورث ادامه دارد، سریال شهید باکری را هادی حجازی‌فر در ۷ قسمت می‌سازد، مدیر دو شبکه رادیویی جوان و فرهنگ حکم گرفتند و دو داور مسابقه تلویزیونی « میدون » کرونا گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون در ادامه بخوانید:

سریال شهید باکری در ۷ قسمت ساخته می‌شود

    ادامه تصویربرداری سریال «شرم» با حضور سیاوش طهمورث

عوامل سریال تلویزیونی «شرم» این روزها با حضور سیاوش طهمورث بازیگر جدید این مجموعه، مشغول تصویربرداری‌اند.  سریال «شرم» یک ملودرام اجتماعی است؛ عوامل سریال این روزها در حال تصویربرداری آن هستند و برای پخش از شبکه سه سیما در فصل پاییز آماده می‌شوند. بعد از درگذشت ناگهانی سیروس گرجستانی ایفای نقش او در سریال «شرم» را سیاوش طهمورث به عهده گرفت.

سریال شرم بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید فرهادی به تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری ساخته می‌شود. تاکنون بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، الهام طهموری و سید مهرداد ضیایی جلوی دوربین سریال شرم رفته‌اند.

    سریال شهید باکری به روایت «هادی حجازی‌فر»

«هادی حجازی‌فر» در گفت‌وگوی تلویزیونی به ساخت سریال شهید باکری گفت: ما هنوز درباره این سریال یک ذره با احتیاط حرف می‌زنیم. چون پروژه سختی است و حساسیت‌های خودش را دارد. روی پژوهش و نگارش راجع به زندگی ایشان تحقیقاتی شده و روی پژوهش و نگارش آن کار می‌کنیم. متن این سریال به نتایجی رسیده و درباره لشکر 31 عاشورا و بخصوص مهدی و حمید باکری است که بناست در 7 قسمت ساخته شود.

حجازی‌فر که در برنامه «نقد سینما» شبکه پنج سیما، تصریح کرد: امسال می‌خواستم سینمایی بسازم که به خاطر کرونا نشد و امیدوارم این سریال باکری ساخته شود و مقدماتی برای کار سینمایی‌ام شود. برخی اوقات بحث سرمایه و تهیه‌کننده آدم‌ها را مجبور به تن دادن به خیلی خواسته‌هایی می‌کند که نمی‌خواهند. سینمای ما سینمای ترسویی شده است اما باور کنید من در هم نسلان خودم در دانشگاه کم استعدادترین‌شان بودم و استعدادهای درخشانی داریم که الان در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند. من اگر جای تهیه‌کننده‌ها بودم این استعدادها را کشف کرده و قرارداد سه ساله با آن‌ها می‌بستم و نتیجه آن را کل سینمای ما می‌بیند.

تهیه‌کنندگی این سریال را ابوالفضل صفری که پیش‌تر هم ساخت آثاری متفاوت و استراتژیک را در کارنامه‌اش دارد، برعهده دارد و بناست هادی حجازی‌فر به عنوان اولین تجربه آن را کارگردانی کند. این مجموعه در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد و هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی سریال، ایفای نقش شهید باکری را هم برعهده خواهد داشت.

    مدیر رادیو جوان حکم گرفت

«علیرضا مقصودی» طی حکمی از سوی معاون صدای جمهوری اسلامی به عنوان مدیر شبکه رادیویی جوان منصوب شد. او پیش‌تر در 24 آذر 1398  به عنوان سرپرست این شبکه رادیویی انتخاب شده بود.

مدیر جدید رادیو جوان طی سخنانی درباره ماموریت و نگاه جدید این ایستگاه رادیویی گفت: نگاه ما توجه به «گام دوم انقلاب اسلامی» است. بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که جوانان، میدان‌دار اصلی جامعه‌اند، رادیو جوان وظایفی دارد که بایستی به سمت فضای پر طراوتی که گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌است، حرکت کند. امید آفرینی در بین جوانان جزو وظایف ماست که الحمدالله رادیو جوان به آن سمت حرکت کرده است.

مقصودی با اشاره به حکم خود و مطالبات شاه آبادی، گفت: توجه به خلاقیت‌ها و شکوفایی جزو الویت رادیو جوان است و ما قطعا از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استفاده خواهیم کرد؛ ضمن اینکه بالابردن سطح کیفی برنامه‌ها و مهم‌تر از آن، توجه به امتداد پیام در رادیو در دستور کار ما خواهد بود.

    مدیر رادیو فرهنگ  حکم گرفت

«علیرضا حبیبی » طی حکمی از سوی معاون صدای جمهوری اسلامی به عنوان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ  منصوب شد. «علیرضا حبیبی» که 24 آذر 1398  به عنوان سرپرست این شبکه رادیویی انتخاب شده بود  در حکمی از سوی معاون صدای جمهوری اسلامی به عنوان مدیر شبکه رادیویی جوان منصوب  شد.

حمید شاه آبادی مطالبات خود از مدیر شبکه رادیویی فرهنگ را در چند بند از این حکم مشخص کرده است. طراحی و تدوین و جذب ایده‌های خلاقانه و ساخت برنامه‌های جذاب و اثرگذار و دمیدن روح سرزندگی در برنامه‌ها، جریان‌سازی در امور فرهنگی کشور و ارتباط مستمر با نهادها و سازمان های تأثیرگذار در حوزه فرهنگ به منظور بهره مندی از ظرفیت آن‌ها در تولیدات رادیویی همچنین پیگیری سیاست‌ها و رویکردهای جدید معاونت در تولید برنامه‌های کوتاه با ساختارهای متنوع و برنامه‌ریزی برای  تولید برنامه‌های رادیویی در مواجهه با تحولات فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در جذب مخاطب  از جمله مطالبات معاون صدای رسانه ملی است که در این حکم ابلاغ شده است.

همچنین در این حکم بهره‌مندی از توانایی‌ها و تجارب برنامه‌سازان و کارکنان  این شبکه رادیویی برای تحقق این اهداف توصیه شده است

    کرونا به جان «میدون» افتاد

دو داور مسابقه تلویزیونی «میدون» به بیماری کرونا مبتلا شدند. حجت‌الله ملکی و امیرشکوهی نیا دو داور فصل دوم مسابقه تلویزیونی «میدون»، پس از انجام تست کرونا و مثبت اعلام شدن این تست امکان حضور در چند قسمت پیش روی این رقابت کارآفرینی را نخواهند داشت. به دنبال این اتفاق، دو داور به صورت مجازی و آنلاین در قسمت‌های آتی مسابقه حضور خواهند داشت و شرایط جسمانی‌شان رو به رو بهبودی است.

همچنین برنامه نیز به روال سابق به پخش خود ادامه خواهد داد. سرپرست داوران مسابقه تلویزیونی «میدون» نیز به بیماری کرونا مبتلا شده است و در قرنطینه به سر می‌برد. مسابقه کارآفرینی «میدون» به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که پنجشنبه و جمعه شب‌های هر هفته بعد از اخبار شبانگاهی از این شبکه پخش می‌شود.

    بازخوانی کتاب «روضه الشهداء» از رادیو تهران

بازخوانی کتاب «روضه الشهداء» از برنامه «سنگلج» رادیو تهران پخش می‌شود. «روضه الشهداء» مقتلی از حسین واعظ کاشفی درباره سرگذشت حسین بن علی (ع) و وقایع حزن‌انگیز کربلا است که 01:30 بامداد 24 شهریور روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

حسین جوادی مدیر گروه تولید و تأمین رادیو تهران با اعلام این خبر گفت: برنامه «سنگلج» کاری از گروه تولید و تأمین رادیو تهران است که به بازخوانی کتاب‌های گویا اختصاص یافته است. کتاب‌های این برنامه با توجه به مناسبت‌های مختلف انتخاب و به همت اسماعیل عابدیان تهیه‌کننده روی آنتن می‌رود.

وی افزود: تمرکز این کتاب بر واقعه کربلا است اما ابوابی از آن به شرح مصائب سایر انبیا و امامان شیعه پرداخته است. بسیاری بر این باورند که این کتاب نخستین و جامع‌ترین کتابی است که به زبان فارسی و با موضوع مقتل عاشورا نوشته شده است. این کتاب در اواخر عهد تیموریان تألیف شده و پس از انتشار به عنوان منشأ روایی تعزیه به شکل‌گیری فرهنگ عامه تشیع در ایران و سایر مناطق شیعه‌نشین کمک شایانی کرده است.

جوادی ادامه داد: شاعران، نویسندگان، و داستان‌سرایان متعددی از «روضه الشهداء» برای خلق آثار ادبی و هنری الهام گرفتند. امروزه برداشت عامه مردم از واقعه کربلا همچنان متأثر از این کتاب است. «روضه الشهداء» با نثری مسجع و جذاب و با بهره‌گیری از عناصر داستانی نوشته شده است. این کتاب در 10 باب نوشته شده است که نخستین آن با عنوان «در ابتلای جمعی از انبیاء» است و ماجرای رنج‌ها و مصائب برخی از پیامبران را روایت می‌کند. باب دوم کتاب به موضوع ظلم قبیله قریش به پیامبر اکرم(ص) می پردازد و در باب سوم ماجرای رحلت پیامبر اکرم (ص) را بازگو می‌کند. باب چهارم کتاب در احوال حضرت فاطمه (س) نوشته شده است و باب پنجم به زندگی حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت اختصاص دارد.

وی در پایان بیان کرد: باب ششم در بیان فضایل امام حسن (ع) و باب هفتم در مناقب امام حسین (ع) نوشته شده است. در باب هشتم کتاب به موضوع شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) وارد می‌شود و در باب نهم ماجرای ورود امام حسین (ع) به کربلا و نبرد با لشکر یزید را با تفصیل بیان می‌کند. باب پایانی این کتاب نیز شرحی است بر وقایع واردشده بر اهل بیت (ع) پس از واقعه عاشورا.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top