تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/26 - 10:25
کد خبر: 370452

تعیین تکلیف سوال از زنگنه درباره قرارداد گازی با ترکمنستان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس جزئیات جلسه امروز این کمیسیون درباره سوال از وزیر نفت پیرامون قرارداد گازی با ترکمنستان را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه این کمیسیون، گفت: در این جلسه میزبان اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی بودیم و گزارشی از فعالیتهای آنها بیان شد و درخواست های خود را به صورت مکتوب تقدیم رئیس کمیسیون کردند.

وی افزود: همچنین در خصوص تعیین تکلیف سوال 21 نفر از نمایندگان از بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی ترکمنستان نیز بحث  شد.

وی ادامه داد: در این خصوص دو نامه به کمیسیون واصل شده بود؛ نامه اول را  محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح اولیه سوال نوشته که در آن اعلام کرده  با توجه به توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون و حضور او در جلسات کارشناسی داخل وزارت نفت، نسبت به سوال قانع شده است و لذا درخواست کرده که سوال به صحن علنی ارجاع نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در همین راستا ادامه داد: نامه دوم توسط 12 نفر از دیگر نمایندگان سوال کننده خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده بود مبنی بر اینکه با توجه به کسب اطلاع از توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون، قانع نشده اند، خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند.

شریعتی بیان داشت: برداشت رئیس کمیسیون  انرژی به عنوان اداره کننده جلسه از آیین نامه این بود که چون محسن دهنوی نماینده تهران  از توضیحات  زنگنه وزیر نفت و همکاران ایشان در وزارتخانه قانع شده است کفایت می کند و قانع نشدن سایر نمایندگان سوال کننده حقی برای آنها ایجاد نمی کند و لذا سوال به صحن علنی ارجاع نمی شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ، اظهار داشت: همچنین در این جلسه مقرر شد که پنج شنبه این هفته هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به دعوت نمایندگان زابل (آقایان دهمرده و سرگزی) به استان سیستان و بلوچستان سفرکنند؛ در این سفر آقایان عباسی رئیس، شریعتی، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون به استان سفر خواهند کرد تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top