تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/26 - 20:12
کد خبر: 370521

افزایش خودکفایی کشور در حوزه فیبر دریایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمینه فیبر دریایی توان داخلی نداشتیم، این پروژه با توان ملی و گسترش خودکفایی کشور انجام شد و با این مهم هزینه پروژه به یک سوم کاهش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه رینگ فیبرنوری جزایر قشم، کیش و خارک اظهار داشت: شرایط کرونایی اهمیت و جایگاه فضای مجازی و ساختارهای ارتباطی در جهان را بیش از پیش مشخص کرد.

افزایش خودکفایی کشور در حوزه فیبر دریایی

وی افزود: شبکه فیبرنوری در قشم، کیش و خارک پایدار شده و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی گسترش یافته و این جزایر نیز باید با سرمایه‌گذاری دولتی به شبکه فیبر متصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در زمینه فیبر دریایی توان داخلی نداشتیم، این پروژه با توان ملی و گسترش خودکفایی کشور انجام شد و با این مهم هزینه پروژه به یک سوم کاهش یافت.

آذری‌جهرمی بیان کرد: در سال 96 از مجموع مردم هرمزگان که به خدمات ارتباطات تلفن و پیامک دستری داشتند 80 درصد بوده که امروز به بیش از 98.6 درصد رسیده، پهنای باند اینترنت هرمزگان از 26 درصد به 86 درصد رسیده و جهشی بزرگ در استان است.

وی ادامه داد: هرمزگان ویترین کشور است و بسیاری از توریست‌ها در آن حضور می‌یابند که شناسنامه مواجه اولیه گردشگران با ایران به‌شمار می‌رود و ضعف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب ایجاد تصور عقب‌ماندگی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اجرای ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم مصوب شده و 220 کیلومتر فیبر جدید از جمله 80 کیلومتر در بخش عمومی حاجی آباد و 100 کیلومتر در بخش عمومی بشاگرد اجرا خواهد شد که مجموعا 106 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات آن از فردا آغاز می‌شود و انتظار است تا 20 اسفند به بهره‌برداری برسد.

آذری‌جهرمی بیان کرد: توسعه استان هرمزگان ملموس است و تمامی دولت‌ها خدمات مهمی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ثروتمندترین و فقیرترین مردم در هرمزگان وجود دارند و با تنوع مذهبی، تاریخی، اقتصادی و زیست محیطی مدیریت در هرمزگان دشوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اشکالاتی وجود دارد که ناشی از انتظارات بجا، محدودیت منابع و بعضا ضعف‌های مدیریتی است.

آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: در قیاس با سایر نقاط کشور هرمزگان و قشم رشد محسوسی داشته و البته مشکلاتی هم هست که باید برای حل آن تلاش کرد.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در شرایط فعلی برای تسریع تحقق عدالت آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

طی این آئین 189 کیلومتر فیبرنوری به اعتباری بالغ بر ۳۷۶ میلیارد ریال در جزایر قشم، کیش و خارک به بهره‌برداری رسید و پروژه نور 2 با افزون بر ۶۰۰ کیلومتر کابل‌کشی نیز که پیش از این اجرا شده بود با رفع نقص آزمایش تحویل برای قرارگیری در مدار آماده‌سازی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top