تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/29 - 10:48
کد خبر: 370693

۳۹ شرکت بازار دومی فرابورس بازار اولی شدند

مدیر نظارت بر ناشران فرابورس ایران از انتقال نماد معاملاتی ۳۹ شرکت از بازار دوم فرابورس به بازار اول خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، فرناز طبقیان از انتقال نماد معاملاتی ۳۹ شرکت از بازار دوم فرابورس به بازار اول خبر داد و گفت: اواخر سال ۱۳۹۸ تغییراتی در «دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران» صورت گرفت که بر اساس ماده‌های ۷ مکرر و ۷ مکرر یک این دستورالعمل، فرابورس نسبت به انتقال نمادها بین بازارهای اول و دوم اقدام کرد.

مدیر نظارت بر ناشران فرابورس ایران با اشاره به اینکه شرایط پذیرش در بازار اول و دوم متفاوت هستند، عنوان کرد: بر اساس تغییراتی که در این دستورالعمل رقم خورد برای انتقال نمادها میان این دو بازار معیارهایی مرتبط با حداقل شناوری، حداقل تعداد سهامداران، حداقل زمان سپری‌شده از زمان بهره‌برداری عملیات یا ارائه خدمات، حداقل سرمایه، نداشتن زیان انباشته و نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارائی‌ها برای تمامی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازارهای اول و دوم فرابورس بررسی شد.

وی با یادآوری اینکه مبنای بررسی معیارهای مالی مرتبط در انتقال نمادها، آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی‌شده منتشرشده در سامانه کدال است، گفت: آیتم‌های دیگری نیز در ارتقا بازار شرکت‌ها در سال جاری بررسی شد که از آن جمله باید به تعداد روزهای معاملاتی و میزان سهام معامله‌شده اشاره کرد.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران فرابورس ایران برای بررسی شرکت‌ها به منظور ارتقای بازار باید حداقل یک سال از پذیرش آنها در بازار دوم فرابورس گذشته باشد.

طبقیان درباره سایر معیارها نیز اظهار کرد: در انتقال نماد همچنین روزهای معاملاتی شرکت نباید از ۷۵ درصد متوسط روزهای معاملاتی شرکت‌های بازار اول فرابورس در سال منتهی به تیرماه کمتر باشد و دوم آنکه بدون احتساب معاملات عمده، نسبت سهام معامله‌شده به کل سهام ثبت‌شده شرکت نیز از ۷۵ درصد متوسط این نسبت در بازار اول فرابورس در سال منتهی به تیرماه کمتر نباشد.

مدیر نظارت بر ناشران فرابورس معیارهایی از قبیل تعداد روزهای معاملاتی و میزان سهام معامله‌شده را بیانگر میزان نقدشوندگی سهام این شرکت‌ها دانست و گفت: به منظور ارتقای نماد، احراز تمامی شرایط بازار اول الزامی است به همین دلیل عدم ارتقای نماد یک شرکت لزوماً به منزله عدم نقدشوندگی سهام آن شرکت نیست.

وی درباره زمان انتقال این شرکت‌ها نیز اعلام کرد: در روزهای پیش‌رو مدیریت عملیات بازار متعاقبا در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top