تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/31 - 08:41
کد خبر: 370897

نگاهی به مدارس برترین‌های کنکور در دو سال گذشته؛

رشد لاکپشتی غیرانتفاعی‌ها، ظهور دولتی‌ها! +جدول

رشد لاکپشتی غیرانتفاعی‌ها، ظهور دولتی‌ها! +جدول

در مدارس غیرانتفاعی نیز قابل توجه است، در سال ۹۸، ۱۴درصد داوطلبان برتر کنکور، از مدارس غیرانتفاعی بودند این در حالی است که امسال این آمار به ۱۸درصد رسیده است که با توجه به حجم شهریه ای این مدارس یک شکست برای صاحبان این مدارس می تواند عنوان شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نتایج اولیه کنکور پرحاشیه سال ۹۹ اعلام شد تا خانواده «خان» اول این آزمون پردردسر را به پایان برسانند.

بر اساس امارها در کنکور امسال یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده بود که در نهایت یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بوده اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شده‌اند.

اعلام اسامی رتبه های برتر کنکور و تیپولوژی شناسی آنها یکی از مهمترین سوژه های روز اعلام نتایج اولیه برای رسانه ها و سازمان سنجش است که تحلیل آنها داده های قابل توجهی را در اختیار قرار می دهد.

به طور مثال  در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی، زبان و هنر داوطلبان آقا موفق به کسب تمامی رتبه های یک تا ۱۰ گروه آزمایشی ریاضی و فنی و داوطلبان خانم نیز موفق به کسب تمامی رتبه های یک تا ۵ گروه آزمایشی هنر شدند. همچنین از ۱۰ نفر اول  گروه علوم آزمایشی علوم تجربی نیز آقایان ۹ رتبه را از آن خود کردند و تنها یک نفر خانم موفق به کسب رتبه زیر ۱۰ در این گروه آزمایشی شد. از ۱۰ نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۶ نفر آنها را آقایان و ۴ نفر را خانم‌ها تشکیل می دهند. به طور کلی ۲۸ نفر از ۴۰ نفر برتر ۵ گروه آزمایشی کنکور ۹۹ آقا و مابقی خانم هستند و همچنین داوطلبان تهرانی با ۱۱ برگزیده، در صدر برترین های کنکور قرار گرفتند.

اما بررسی پراکندگی مدارس داوطلبان برتر کنکور با توجه به حاشیه های چند سال اخیر مدارس غیرانتفاعی و سمپاد می تواند قابل توجه باشد؛ به خصوص اینکه این بررسی با مقایسه نسبت به سال قبل همراه باشد.

پایش آماری «خبرنامه دانشجویان ایران» نشان می‌دهد، تعداد داوطلبان برتر مدارس سمپادی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با کاهش ۶درصدی روبرو شده است، به طوری که در سال ۹۸، ۷۳درصد داوطلبان برتر کنکور از این مدارس بوده اند.

پایش آماری ترکیب برترین های کنکور

رشد لاکپشتی غیرانتفاعی‌ها، ظهور دولتی‌ها! +جدول

این موضوع در مدارس غیرانتفاعی نیز قابل توجه است، در سال ۹۸، ۱۴درصد داوطلبان برتر کنکور، از مدارس غیرانتفاعی بودند این در حالی است که امسال این آمار به ۱۸درصد رسیده است که با توجه به حجم شهریه ای این مدارس یک شکست برای صاحبان این مدارس می تواند عنوان شود.

رشد لاکپشتی غیرانتفاعی‌ها، ظهور دولتی‌ها! +جدول

همین آمار در مدارس دولتی نیز قابل توجه است، در سال ۹۸، هیچ یک از داوطلبان برتر از مدارس دولتی نبودند، این در حالی است که این آمار امسال به ۵درصد رسیده است که این موضوع میتواند تحلیل های اجتماعی را حول خود ایجاد کند.

رشد لاکپشتی غیرانتفاعی‌ها، ظهور دولتی‌ها! +جدول

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top