تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/31 - 09:31
کد خبر: 370903

انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد اقلید به عدم برگزاری واحد کارآموزی

دانشجویان ورودی ۹۶ دانشگاه آزاد اقلید در حالی به پایان تحصیل خود نزدیک می‌شوند که ۱۳ واحد کارآموزی آنها هنوز برگزار نشده، اما مدیر گروه پرستاری این موضوع را تکذیب می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از دانش آموختگان با آن مواجه خواهند شد کمبود تجربه عملی در رزومه کاری آنهاست که تاثیر نامطلوبی بر آینده شغلی دانشجو خواهد داشت.

دوره کارآموزی فرصت مناسبی حضور در محیط‌های کار فراهم می‌کند. در این راستا، دانشجویان برای اینکه تجربه کافی در محیط کار را پیدا کنند باید واحدهای کارآموزی که در دانشگاه ها ارائه می شود را سپری کنند. از آنجایی واحد‌های عملی پیش نیاز به اتمام دوره کارآموزی است گذراندن آن برای دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند بسیار مهم است.

اما برخی دانشجویان پرستاری وروی سال ۹۶ دانشگاه آزاد اقلید با وجود اینکه امسال فارغ التحصیل می‌شوند، هنوز حدود ۱۳ واحد‌های کارآموزی خود را پاس نکردند و این باعث نگرانی آنان شده است.

به گفته علیرضا اولاد حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اقلید دانشجویان ورودی ۹۶ کمتر از ۵ ماه دیگر وارد دوره کارورزی می‌شوند و پیش نیاز ورود به این دوره اتمام کارآموزی است، اما هنوز شرایط برگزاری دوره کارآموزی برای دانشجویان از سوی دانشگاه فراهم نشده است و باتوجه به شرایط کرونا سپری کردن دوره‌های کارآموزی در ۵ ماه بسیار دشوار است.

این فعال دانشجویی معتقد است که این مشکل اولین بار نیست که در دانشگاه آزاد واحد اقلید اتفاق می‌افتد بلکه برای دانشجویان ورودی ۹۵ نیز تکرار شده است و دانشجویان ورودی ۹۵ ناگزیر به نادیده گرفتن کارآموزی شده و وارد کارورزی شده اند.

با مطرح کردن این مشکل از سوی دانشجویان و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرگزاری دانشجو، متوجه شدیم که کریمی، مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اقلید نظری موافق با دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶ ندارد. وی تعداد واحد‌های کارآموزی پاس نشده دانشجویان ورودی سال ۹۶ را ۴ واحد می‌داند، نه ۱۳ واحد.

به گفته کریمی، در بیمارستان اقلید بخش‌هایی که دانشجویان بخواهند بعضی از واحد عملی مانند «مادر نوزاد و پرستاری بهداشت و روان» بگذرانند را نیست، به همین خاطر دانشجویان برای پاس کردن این واحد‌ها باید به شهر شیراز مراجعه کنند.

وی در ادامه می‌گوید: این واحد‌های کارآموزی طبق روال گذشته در تابستان ارائه می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این واحد‌ها را ارائه کنیم.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اقلید بیان می‌کند: به نظر من دانشجویان این ۱۳ واحد کارآموزی که می‌گویند پاس نکردند را، با واحد‌های کارآموزی که قرار این ترم که ارائه شود، حساب کردند و اظهارات دانشجویان در مورد ۱۳ واحد کارآموزی برگزار نشده را تکذیب می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره کارآموزی در ترم جدید می‌افزاید: ما برای گذارندن دوره کارآموزی ترم جدید دانشجویان ورودی ۹۶ که نزدیک به فارغ التحصیلی آن‌ها است، مجوز برگزاری را گرفته ایم.

کریمی بیان می‌کند: براساس برنامه دانشگاه علوم پزشکی فارس و ستاد ملی مبارزه با کرونا، فقط برای ورودی ۹۶ مجوز برگزاری واحد‌های کارآموزی داریم و هر دستور که از سوی آن‌ها بیاید اجرا می‌کنیم.

با این حال دانشجویان پرستاری ورودی سال ۹۶ دانشگاه آزاد واحد اقلید، مدارکی ارسال کردند و معتقدند که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ واحد‌های کارآموزی پرستاری بهداشت مادر و نوزاد (۲ واحد) را پاس نکرده اند.

آنها می گویند که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ واحد‌های کارآموزی پرستاری بزرگسالان سالمندان ۲ (۲ واحد)، پرستاری و بهداشت و روان پرستاری بیماری‌های روان (۲ واحد)، پرستاری بزرگسالان سالمندان ۳ (۲ واحد) پرستاری کودک سالم (۰.۵ واحد)، پرستاری سلامت و جامعه / فرد و خانواده / محیط (۲ واحد) هنوز نگذرانده اند.

انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد اقلید به عدم برگزاری واحد کارآموزی

انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد اقلید به عدم برگزاری واحد کارآموزی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top