تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/31 - 10:43
کد خبر: 370913

اساتید دستاوردهای «جنگ تحریمی» را برای دانشجویان بیان کنند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد گفت: نظام دانشگاهی ما باید به شکل نوین و به روز دستاوردهای ۸ ساله دفاع مقدس و همچنین جنگ های بعدی از جمله همین جنگ تحریمی را برای دانشجویان به نمایش بگذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام محمد شریفانی در گفتگو با خبرنگار مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس به روایتی از ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: جنگ و دفاع مقدس یک فرصت بود؛ بدیهی است که اسلام تابع علم و صلح و صفا بود. ولی گاها مثل داستان شیوع کرونا یک جریان غیرطبیعی بر انسان تحمیل می شود و در این تحمیل باید از فرصت استفاده کنیم. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ادامه داد: دفاع ۸ ساله مقدس فرصت های فراوانی را در اختیار ما قرار داد، جنگ توانست انسان های مومن، مجاهد، مخلص، جهادگر و معنوی را تربیت کند. اگر می خواستیم این تربیت را به صورت کلاسیک اجرایی کنیم، هرگز نمی توانستیم انسانی های عجیب و غریبی مثل شهیدان تاریخ تربیت کنیم و دوران دفاع مقدس یک دستگاه تربیتی معنوی بر کشور و حتی کل جهان شد.

شریفانی افزود: یک نمونه از این انسانی ها حاج قاسم سلیمانی بود که تحول عظیمی در کشور ایجاد کرد. جنگ فرصتی بود برای فرهنگسازی جهاد، ایثارگری و مقاومت. اگر می خواستیم این فرهنگ ها را که اقتضای ذاتی نظام اسلامی در برابر نظام سلطه است بسازیم، هیچ وقت نمی توانستیم به خوبی دوران دفاع مقدس این فرهنگها را ایجاد کنیم. جنگ در واقع فرصتی برای تثبیت نظام بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جنگ باعث شد تمام کشورهای رقیب و نظام سلطه در سر تا سر عالم باور کنند که حکومت اسلامی و نظام اسلامی برای خودش هویت اصیل پیدا کرده و جایگاه خود را در دنیا تثبیت کرده است؛ وقتی ۳۰ کشور دنیا در برابر یک ملت مقاوم و فداکار می ایستند و این کشور اجازه نمی دهد حتی یک وجب خاکش به دست دشمن بیفتد، یک درکی برای هویت این نظام را در ذهن آن ها تثبیت کرد.

شریفانی اضافه کرد: اکنون اما شاهد هستیم فرم و شکل جنگ تغییر یافته و دشمن از طریق تحریم های ظالمانه به مقابله با کشورمان برخاسته است، نظام دانشگاهی ما باید به شکل نوین و به روز دستاوردهای ۸ ساله دفاع مقدس و همچنین جنگ های بعدی از جمله همین جنگ تحریمی را برای دانشجویان به نمایش بگذارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد تصریح کرد: در همین زمینه لازم است در حوزه آموزشی متون درسی و پیوست ها در حوزه جنگ، مقاومت، شهادت و ایثار با ادبیات جوان امروزی برای دانشجویان بیان و تدریس شود. دوم اینکه در حوزه پژوهش ده ها خلاقیت و نوآوری که از جنگ آموخته شده، می تواند الگوی مباحث پژوهشی قرار بگیرد. 

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد با داشتن ۳۰ هزار استاد و عضو هیات علمی در صدها رشته دانشگاهی، قطعا می توانند ارائه دهنده راهکارهای نوینی برای حل معضلات تحریمی در کشور باشند و برای مقابله با آثار روانی تحریم ها نیز نقش آفرینی کنند. اینکه مقام معظم رهبری مکررا به دانشگاهیان بها و امید میدهند به این دلیل است که ایشان به دانشگاهیان ایمان دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top