تاریخ انتشار: شنبه 1399/07/05 - 16:58
کد خبر: 371389

ظرفیتهای کشور به دست جوانان در دولت سیزدهم بالفعل شود

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران گفت: برنامه دولت سیزدهم باید به نحوی تدوین گردد که ظرفیت های بالقوه کشور با دست توانای جوانان بالفعل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، سومین نشست کمیسیون تلفیق برنامه و نقشه راه دولت سیزدهم موسوم به دولت مردمی و تحول گرا با حضور حجت الاسلام سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و رئیس مجمع نمایندگان تهران و محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران برگزار شد.

در این نشست سه ساعته، رؤسای کمیته‌های سیاست خارجی و داخلی، امور زیر بنایی، بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش و آموزش عالی، تأمین اجتماعی و صنعت گزارش عملکرد چند ماهه خود را ارائه کردند. الویت دهی به تشخیص درست برای حل مشکلات کشور، داشتن نگاه محوری به سلامت مردم و اصلاح ساختارهای ناکارآمد دولتی از جمله موضوعات برجسته مطرح شده توسط اعضا، در این نشست بود.

در این نشست ناظمی اردکانی ضمن تشکر از کارگروه‌های ۲۲ گانه با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: برنامه دولت سیزدهم باید به نحوی تدوین گردد که ظرفیت‌های بالقوه کشور با دست توانای جوانان بالفعل شود. این اقدام مهم در صورتی در عمل اتفاق خواهد افتاد که قوای سه گانه همگرا باشند تا بتوانند با تقویت قوای ملی برای غلبه بر معضلات کنار هم بایستند و آبروی خود را برای اسلام، نظام و انقلاب هزینه کنند.

وزیر اسبق تعاون ادامه داد: در شرایطی که دشمن تمام ظرفیت‌های خود را برای صدمه زدن به ایران اسلامی به میدان آورده، رفتارهایی که باعث برانگیختن حس لجاجت در مسئولین شود برای کشور تهدیدی جدی است. امروز این موضوع یک واقعیت است که هم افزائی در کشور به ندرت اتفاق می‌افتد. ریشه یابی این موضوع حاکی از رفتارهای خودمحور و عدم وجود گذشت در مسئولین اجرایی است.

در همین راستا حجت الاسلام تقوی در رابطه با ویژگی‌های اعضای دولت مردمی و تحول گرا به بیان نکاتی پرداخت. وی تبعیت از سیره و منش اهل بیت در مواجهه با مردم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مناصب حکومتی در جمهوری اسلامی ریشه در مجاهدت‌های مردم در ۴ دهه گذشته دارد. در واقع اگر مسئولین بدانند، که در دوران جنگ رزمندگان اسلام چه مجاهدت‌ها کرده اند و آزادگان ما چه رنج‌هایی را به جان خریدند تا جمهوری اسلامی امروز در سطح جهانی نقش آفرینی کند، درگیر و دار و گرفتار این مناصب نمی‌بودند و روز و شب برای خدمت به مردم تلاش می‌کردند.

وی با تقدیر از ابتکار جامعه اسلامی مدیران در تدوین برنامه، ادامه داد: تدوین برنامه کار بسیار پسندیده ای است و من پیشنهاد می‌کنم این برنامه با محوریت یکی از مشکلات کشور نظیر اقتصاد، سلامت و یا جمعیت با رویکرد اصولگرایی مورد جمع بندی قرار گیرد.

با اتمام کار کمیته‌ها برنامه دولت مردمی و تحول گرا در حال طی مراحل نهایی است و در آینده نزدیک این برنامه و نقشه راه عملیاتی، منتشر خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top