تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/07 - 14:28
کد خبر: 371581

پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد گفت: نحوه ثبت‌نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز طهماسب کاظمی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان ثبت نام بدون آزمون داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد، گفت: این اقدام با توجه به وضعیت ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و با هدف کاهش اضطراب و نگرانی داوطلبان و دانشجویانی است که نتوانسته اند در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای کمک به داوطلبانی که به خاطر شرایط پیش آمده موفق به ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد نشده و یا نتوانسته اند در جلسه آزمون حاضر شوند، اقدامات لازم را انجام می‌دهد، گفت: در راستای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان ثبت نام بدون آزمون داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد، به زودی نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند در رشته‌هایی که ظرفیت آن‌ها تکمیل نشده است، ثبت نام کنند.

او افزود: این رشته‌ها شامل رشته محل‌هایی است که در پذیرش سال ۹۸ تکمیل نشده اند، بنابراین طبق مصوبه این ستاد، متقاضیان بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی تراز شده پذیرفته شوند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد در خصوص جزئیات این پذیرش از جمله رشته ها، ظرفیت پذیرش و واحد‌های پذیرنده، گفت: پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد امسال، شرایط و چگونگی پذیرش این دوره اعلام خواهد شد.

طهماسب کاظمی با اشاره به بسترسازی‌های مطلوب واحد‌های دانشگاه آزاد جهت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، افزود: هم اکنون در ۲۸۰ واحد دانشگاه آزاد تنوع پذیرش دانشجو در گروه‌های مختلف تخصصی مقطع کارشناسی ارشد با بیش از ۵۰۰ رشته گرایش وجود دارد که این ظرفیت گسترده می‌تواند امکان انتخاب آسان‌تر و بهتر را برای داوطلبان این مقطع ایجاد کند.

او به امکانات و ظرفیت‌های کم نظیر علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اشاره و تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه مجهز، ده‌ها مراکز تحقیقاتی، پارک‌های فناوری، سرا‌های نوآوری، مراکز رشد و... جهت خدمت رسانی به دانشجویان بویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحد‌های دانشگاهی فعال است که این امکانات و ظرفیت‌های عظیم تجهیزاتی، علمی و سرمایه انسانی در کنار پراکنش وسیع جغرافیایی، فضای پرجاذبه‌ای را برای دانشجویان، پژوهشگران و مخترعان جوان این دانشگاه فراهم کرده است.

 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top