تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/08 - 11:13
کد خبر: 371683

رزم حسینی: در زمینه معیشت شرمنده مردم هستیم

وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت گفت: این وزارخانه یک وزارتخانه تخصصی بوده و وزارتخانه سیاسی نیست و اجازه سیاسی‌شدن آن را نمی‌دهیم و باید کار جهادی انجام دهیم نه کار جناحی.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وی، طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: من دو برنامه مبتنی بر ارکان برنامه ششم، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی وزارت صمت به نمایندگان داده‌ام.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

رزم حسینی: در زمینه معیشت شرمنده مردم هستیم

وی افزود: ما امروز در زمینه معیشت شرمنده مردم هستیم و امروز سفره مردم ما که پای‌کار انقلاب ایستاده‌اند خالی و خالی‌تر شده است. یکی از برنامه‌های من همکاری با دستگاهه‌ای مسئول به‌ویژه بانک مرکزی برای تأمین کالاهای اساسی است. با همکاری و مشارکت اتحادیه‌های صنفی می‌توانیم به عرصه مدیریت بازار ورود کنیم و بازاریان ما در دوران دفاع مقدس به کشور خدمت کردند و باید با مشارکت آن‌ها در مدیریت و تنظیم بازار اقدام کنیم.

وزیر پیشنهادی صمت بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی در برنامه من است و در دستورکار داریم تا واحدهای زیرظرفیت و کم‌ظرفیت با تمام توان و ظرفیت کار کنند. یکی از مشکلات امروز ما تأمینِ به‌موقع مواد اولیه واحدهای صنعتی است و باید برنامه‌ریزی کنیم تا واحدها بتوانند مواد اولیه خود را تأمین کنند. برخی نمایندگان در کمیسیون‌ها گلایه‌هایی در این حوزه داشتند که برخی واحدها به‌علت تأمین نشدن مواد اولیه تعطیل شده و باید در این‌زمینه اقداماتی صورت بگیرد.

رزم حسینی هم‌چنین گفت: پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان یکی از برنامه‌های من است و این مهم از رسالت‌های این وزارتخانه است تا بتوانیم آن‌ها را تقویت کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند کارآفرینی عبادت است و گفتند که این‌ها عابدین و مجاهدین در جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: گرانی فولاد مورد توجه نمایندگان است و آسیب جدی به این صنعت وارد کرده و در دستورکار داریم تا با کمیسیون صنایع مجلس هماهنگی می‌کنیم تا بتوانیم در این‌زمینه اقدام کنیم.

وزیر پیشنهادی صمت با بیان اینکه موضوع خودرو مهم است و مردم در این‌زمینه گرفتار شده‌اند، تصریح کرد: در موضوع خودرو انحصار وجود دارد و رقابت‌پذیری نداریم و قیمت تمام‌شده‌ و هزینه سربار بالاست. عدم ساخت قطعات در داخل و بخشی از گرانی‌ها به‌خاطر واردات قطعات با ارز از خارج کشور است.

رزم حسینی در ادامه گفت: 10 درصد از معادن کشور اکتشافات شده و باید در این‌زمینه غربالگری و توسعه اکتشافات انجام بگیرد. فعال کردن معادن راکد می‌تواند زمینه فرصت‌های شغلی جدید را ایجاد کند. روان‌سازی و حذف فرآیندهای دریافت مجوزها و تهاتر کالا در برنامه من است و باید از واردات کالاهای غیرضرور جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: ما ظرفیت‌های بالایی با کشورهای همسایه داریم و اقتصاد مرزی ما باید فعال شود؛ من تجربه استانداری خراسان رضوی را دارم و این استان 2 میلیارد دلار صادرات دارد. امکان خوبی در این زمینه در سراسر کشور داریم و برای شکستن تحریم باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر پیشنهادی صمت گفت: این وزارخانه یک وزارتخانه تخصصی بوده و وزارتخانه سیاسی نیست و اجازه سیاسی‌شدن آن را نمی‌دهیم و باید کار جهادی انجام دهیم نه کار جناحی.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top