تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/08 - 15:17
کد خبر: 371709

بازار بورس امروز چه خبر بود؟

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۸۶۳ واحد کاهش به ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۵۳۱ واحد افت به ۲۶۱ هزار و ۶۵ واحد رسیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۲۳ هزار و ۲۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۸۶۳ واحد کاهش به ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۵۳۱ واحد افت به ۲۶۱ هزار و ۶۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۷ هزار و ۱۵۴ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۷۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با دو هزار و ۱۰۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۴۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۵۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۴۰۷ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۸۵ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۳۷ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۱۹ واحد، پلی پروبلین جم (جم پیلن) با ۲۱۶ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۲۱۴ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۱۹۹ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۸۲ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۶۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۴۶ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه ( کرماشا) با ۱۲۶ واحد و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۱۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۲۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۵۲۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۳۹۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۷۲۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۷۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۱۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۵۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۶۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۹۰۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۴۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۱۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۱۵ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۷۱۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۹۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۳۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۷۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۵۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۰۶ میلیون و ۲۰۳ هزار برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top