تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/09 - 14:28
کد خبر: 371840

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون درگیری قره باغ

البته از این نکته نباید غافل شد که اگر بعضی از روشنفکران جامعه آذربایجان با هویت بخشی آذری،ارمنی به این جنگ بخواهند معادلات قدرت را به قومیت تغییر دهند قطعا آتش آن دامن هردو طرف را خواهد گرفت و بدانند منافعی هم اگر در این جنگ باشد به دولت های متخاصم و مداخله گر خواهد رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون درگیری اخیر جمهوری آدربایجان و ارمنستان بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ(ممتحنه/9)
تنها شما را از دوستی و رابطه با کسانی نهی می‌کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانه هایتان بیرون راندند یا به بیرون‌راندن شما کمک کردند و هر کس با آنان رابطه دوستی داشته باشد ظالم و ستمگر است!

دفاع از جان، مال، سرزمین، شخصیت ومقدسات از ابتدایی ترین حقوق انسان است. هم انسان ها وملت ها دفاع مشروط راحق مسلم خود دانسته وایستادگی دربرابر متجاوزان را لازم می دانند.

جان باختن جمعی از سربازان شجاع و غیور جمهوری آذربایجان را که در دفاع از تمامیت ارضی کشور خود جان خود را از دست داده‌اند، خدمت مردم شریف آن کشور بالاخص منطقه قره باغ که سالیان متمادی با فتنه انگیزی صهیونیست، مورد تهاجم کشور ارمنستان واقع شده است را تبریک و تسلیت عرض مینماییم.

قره باغ با فتنه انگیزی دشمنان از اسلام جدا نخواهد شد و قطعا این خاک گرانبها به اسلام بازخواهد گشت ومواضع جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بیانات رهبری است که ایشان میفرمایند:   "قره باغ خاک اسلام است"

کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن اعتراض نسبت به مداخله خصمانه و سواستفاده دولت های خارجی مانند ترکیه و کینه‌اندوزی رژیم صهیونیستی در مسائل بین ملت‌های ارمنستان و جمهوری اذربایجان، به دولت مردان جمهوری اذربایجان و ارمنستان توصیه میکند از تحکیم قدرت داخلی خود به واسطه پرداختن نمادین به مسئله قره‌باغ پرهیز کنند و بدانند بی‌شک بحران قره‌باغ با اینگونه اقدامات نظامی نسنجیده برطرف نخواهد شد.

همچنین کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دانشگاهیان جمهوری آذربایجان در جهت اصلاح سیاست‌های اشتباه دولت‌مردان کشورشان در قبال موضوع قره‌باغ برآیند.

البته از این نکته نباید غافل شد که اگر بعضی از روشنفکران جامعه آذربایجان با هویت بخشی آذری،ارمنی به این جنگ بخواهند معادلات قدرت را به قومیت تغییر دهند قطعا آتش آن دامن هردو طرف را خواهد گرفت و بدانند منافعی هم اگر در این جنگ باشد به دولت های متخاصم و مداخله گر خواهد رسید.

مردم عزیز جمهوری آذربایجان بدانند که جمهوری اسلامی ایران همواره از گذشته تا به امروز پشتیبان آنان خواهد بود و آزادی کامل این منطقه را از خداوند منان خواستاریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top