تاریخ انتشار: 11 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3766

حامی موسوی: فعالیت حزبی در دانشگاه؛ نه!

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گفت: وجود احزاب در دانشگاه‌ها موجب می‌شود عده‌ای در این مکان فرهنگی با پوشش‌های مختلف کار حزبی انجام دهند که این به نفع دانشجویان نیست و موجب عقب ماندگی و گرفتاری در برخی مسائل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی کواکبیان که شامگاه دیروز به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سالن اجتماعات شهید خودسیانی این دانشگاه سخن می گفت اظهار داشت: ما اعتقاد داریم نان عده‌ای در تنور خشونت، فتنه، اغتشاش و شلوغ‌کاری‌های افرادی که نمی‌خواهند در کشور وحدت حاکم باشد پخت می‌شود، اما اینها هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: تعامل مجلس با دولت و کوتاه آمدن در برابر منویات دولت حدی دارد و اگر احساس شود توجهی به ملت از سوی دولت صورت نمی‌گیرد نمایندگان ساکت نخواهند نشست چرا که این وظیفه مجلس است که حرف دل مرم را بزند.

کواکبیان ادامه داد: اگر امروز مجلس با مردم باشد وحدت مستمر بر کشور حاکم خواهد شد اما اگر مردم را از دست بدهیم و اتحاد عمومی ایجاد نکنیم مجبور به پناهنده شدن به قدرت‌های خارجی هستیم.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید مجلس چشم و گوش ملت باشد گفت: آنهایی که می‌گویند منتقدین دولت ضد ولایت فقیه هستند باید بدانند قرار نیست تمام کارهای دولت را ولی فقیه تائید کند و این در حالی است که دولت نشان داده است که در برخی مواقع حرف ولایت فقیه را نیز گوش نداده است.

وی گفت: اگر وحدت و یگانگی بین مجلس و دولت وجود داشت آمریکا و فرانسه و انگلیس جرأت این همه فشار به ایران را در موضوع هسته‌ای نداشت اما بعضی ها فکر می‌کنند با خشونت و بازداشت مشکلات حل می‌شود در حالی که اینگونه نیست و باید مردم را در تمام امورات قانع کرد.

کواکبیان ضرورت اتحاد مردم در تمام عرصه‌ها را یادآور شد و افزود: ما خواستار ایجاد نشاط روزهای قبل از انتخابات هستیم و انتظار داریم هرچه سریع‌تر این دلخوری‌ها از بین برود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی محور میثاق ملت ایران را قانون اساسی عنوان و تصریح کرد: همه چیز در قانون اساسی مشخص شده است و بدون هیچ کم و کاستی در مجلس باید عمل شود در غیر اینصورت بزرگ‌ترین ضربه را در منافع ملی متحمل خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هوشیاری و آگاهی دانشجویان را یادآور شد و گفت: وجود و فعالیت احزاب در دانشگاه‌ها معنایی ندارد و نباید شاخه‌های احزاب در دانشگاه‌ها فعالیت کنند.

وی افزود: وجود احزاب در دانشگاه‌ها موجب می‌شود عده‌ای در این مکان فرهنگی با پوشش‌های مختلف کار حزبی انجام دهند که این به نفع دانشجویان نیست و موجب عقب ماندگی و گرفتاری در برخی مسائل می‌شود.

کواکبیان به برخی از فسادهای اداری در کشور اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای موجود ایران سومین کشور دارای فساد مالی در دنیاست و دلیل این رانت‌خواری‌ها در کشور باید مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: یک عده چنین فکر می‌کنند که اگر این رانت‌ها وجود نداشته باشد نمی توانند در راس قدرت باشند و با این اندیشه منافع ملت را با رانت نابود می‌کنند، اما اگر قانون اساسی در کشور ملاک باشد افرادی که از ملت و دولت رانت‌خواری می‌کنند نمی‌توانند قانون را دور بزنند و به هر نحو منافع ملت را از بین ببرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top