تاریخ انتشار: 05 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 429

ابراز خشنودی وهابیون از اقدامات موسوی و مجمع روحانیون مبارز

از چندی قبل از انتخابات سایت ها و بلاگ های وهابی فعال در سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه، از جمله افغانستان و پاکستان موسوی را گزینه بهتری نسبت احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور می دانستند و گزینه هرکس به جزء احمدی نژاد محور تبلیغاتشان بود.

خبرنامه دانشجویان ایران:در پی حوادث و ناآرامی های اخیر در تهران و موضع گیری های تحریک آمیز برخی چهره ها و جریانات سیاسی مدعی خط امام، گروهک ها و جریانات وهابی در استان سیستان و بلوچستان و برخی کشورهای همسایه، استقبال گسترده ای از این اتفاقات کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران«شبکه خبر دانشجو»، از چندی قبل از انتخابات سایت ها و بلاگ های وهابی فعال در سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه، از جمله افغانستان و پاکستان موسوی را گزینه بهتری نسبت احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور می دانستند و گزینه هرکس به جزء احمدی نژاد محور تبلیغاتشان بود.

چهره های وهابی در سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه و مجاور این استان، همواره در سخنرانی ها، سایت ها و وبلاگ هایشان از دوران اصلاحات به عنوان دوران بسیار پرفرصت و استثنایی برای ترویج و گسترش وهابیت یاد می کنند.

به اعتقاد کارشناسان، سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاحات در مواجه با جریانات تندرو سیاسی و مذهبی وهابی در استان سیستان و بلوچستان، فضا را برای گسترش و نفوذ نیروهای سیاسی - مذهبی وهابی، در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی این استان و حتی در سطح کشور فراهم کرد.

حمایت چهره های تندرو دوخردادی  از میرحسین موسوی که وهابیون در سیستان و بلوچستان خاطرات خوشی از آنان دارند سبب شد که حمایت و رضایت قلبی برای رئیس جمهور شدن موسوی برایشان یک اصل در موضع گیرها و استدلاهایشان با محوریت اینکه موسوی گزینه بهتری برای ریاست جمهوری است تبدیل شود.

با حوادث بعد از انتخابات و عدم تمکین موسوی به رای مردم ایران و اغتشاشات خیابانی و طرح انقلاب مخملی در ایران، سبب شده است که این روزها بسیار بیشتر از قبل انتخابات، سایت های وهابی اظهار خشنودی و رضایت از موسوی داشته باشند.

این چهره های وهابی و سایت ها ی حامیشان که بسیاری از آن ها از طرف سازمان های جاسوسی آمریکایی و انگلیسی تغذیه فکری و اطلاعاتی می شوند مسایل اخیر در ایران را یک «نقطه عطف» برای تغییر نظام شیعی در ایران می دانند.

روی آوردن و نگاه عدالت محور و مهرورز دولت نهم به اکثریت عامه اهل سنت به جای اقلیت چهره های مذهبی و سیاسی وهابی در استان سیستان و بلوچستان و سه برابر شدن ارائه خدمات در مناطق سنی نشین سیستان و بلوچستان به نسبت دولت های قبل در دولت نهم، سبب انزوای جریانات وهابی در این استان شده است.

این موضوع سبب نگرانی بیش ار پیش این جریانات در استان شده که تا آنجا پیش رفته اند که مواجه نظامی را با دولت نهم در دستور کار قرار داده اند.

بسیاری از ناامنی ها در این استان در این سال های اخیر به اعتقاد کارشناسان ریشه در این مسئله دارد و به نوعی انتقام گرفتن از دولت نهم و در راستای  ناکارآمد نشان دادن دولت نهم در زمینه های امنیتی در جنوب شرق ایران است.

اعلام رضایت وهابیون از موسوی و حوادث اخیر ایران فقط به این موارد ختم نشده است و این روزها وهابیون در سایت ها و رسانه هایی که با تابلو مستقیم این گروهک های افراطی فعالیت می کنند، از اقدامات مجمع روحانیون مبارز بویژه بیانیه اخیر این تشکل سیاسی اظهار خشنودی و رضایت  کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top