تاریخ انتشار: 20 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4541

حرف های جدید مایلی کهن

محمد مایلی‌کهن پس از تساوی یک بر یک برابر استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از اینکه در لیگ وقفه ایجاد شود سایپا روند مناسبی پیدا کرده بود اما لیگ تعطیل شد. فوتبال باشگاهی باید جزیی از منافع ملی باشد. بعضی از تیم‌ها از این وقفه بیشتر استفاده‌ کرده‌اند و مشکلاتی که داشته‌اند در این مدت برطرف کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به اظهارات دادکان گفت: هاشمیان و خداداد عزیزی با دستور مهر‌علیزاده به تیم ملی آمدند.

وی ادامه داد: در استقلال بازیکنانی که به دلایل انضباطی کنار گذاشته شده بودند بخشیده شده‌اند و حسین کاظمی امروز در ترکیب اصلی این تیم حضور داشت. ضمن اینکه امید روانخواه نیز مصدومیتش به پایان رسیده بود و توانست برای این تیم بازی کند. با این حال تیم ما در این تعطیلی به طور کاملا منظم تمرین کرد و حتی یک غیبت موجه هم نداشتیم. ما از تمام امکانات سایپا استفاده کرده‌ایم و تمرینات خوبی انجام دادیم.

سرمربی سایپا با اشاره به شرایط مسابقه عنوان کرد: هر دو تیم کاملا به هم آشنا بودند. ما نقاط قوت استقلال را به خوبی پوشش دادیم و اجازه حرکت به خسرو حیدری ندادیم. برای جانواریو هم برنامه داشتیم و این بازیکن ارزشمند نتوانست تاثیر زیادی داشته باشد. از طرفی بازیکنانی مانند خالقی‌فرد و انصاری‌فرد در ضد حمله برای تیم ما موثر بودند. در نیمه اول هم به گل رسیدیم و اگر در نیمه دوم دقت می‌کردیم می‌توانستیم برنده این مسابقه باشیم.

مایلی‌کهن در مورد گل تساوی استقلال که در ثانیه‌های پس از پایان وقت‌های تلف شده به ثمر رسید و نحوه قضاوت داور تصریح کرد: این هم شانس من است که با حضورم زحمات مجموعه سایپا به هدر برود. امروز یک صحنه مشکوک به پنالتی هم برای تیم ما اتفاق افتاد که در مقایسه با پنالتی‌هایی که در سایر دیدارها گرفته می‌شود می‌توانست پنالتی باشد. البته به این صحنه مشکوکم و امیدوارم با دیدن فیلم شکم به یقین تبدیل نشود.

سرمربی سابق تیم ملی در مورد نحوه خوشحالی افشین قطبی پس از گلزنی به سنگاپور گفت: مربی تیم ملی وقتی تیمش گل می‌زند خوشحال می‌شود حال چه این تیم سنگاپور باشد چه تیم دیگری اما مسئله این است عزیزانی که اکنون در تیم ملی مسئولیت دارند احساس می‌کنند فشار زیادی به آنها وارد می شود در حالی که اصلا این گونه نیست و در زمان مربیگری من در تیم ملی فشار بسیار زیادتر بود و امکانات هم کمتر.

وی ادامه داد: به طور مثال فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی که از همکاران شما نیز بوده است با وجود حمایت‌های فراوان وقتی یکی دو مورد از او انتقاد می‌شود تحمل همین دو مورد انتقاد هم ندارد. با این حال اگر من می‌گویم لیگ نباید به خاطر بازی با سنگاپور تعطیل شود این فقط حرف من نیست بلکه حرف اکثر مربیان لیگی است. اگر ما به دنبال فوتبال بهتر هستیم باید به فوتبال باشگاهی توجه بیشتری شود. در تمام کشورهای صاحب فوتبال فوتبال باشگاهی را به خاطر فوتبال ملی تعطیل نمی‌کند.

مایلی‌کهن در ادامه در مورد رفتن نسل طلایی از فوتبال ملی اظهار داشت: در کشور ما جوانان زیادی داریم که می‌توانند جایگزین نفرات شوند. یکسری بازیکن بی‌نظیر در لیگ داریم مثل داوود حقی که با وجود آنکه هافبک است پاس گل و گل‌های زیادی را به ثمر رسانده یا عبدالله کرمی، ابراهیم صادقی، رضا خالقی‌فر یا حدادی فر در ذوب ‌آهن. بنابراین مشکل تیم ملی نداشتن بازیکن نیست. مشکل تیم ملی این است که بازیکن پاسور در خط هافبک ندارد.

وی افزود: بازیکنانی مانند کریم انصاری فرد و میلاد میداوودی نیاز دارند که پاس توی در داده شود تا در موقعیت تک به تک قرار گیرند اما اینکه پاسی به مهاجمان داده شود که مقابل آنها سه مدافع حریف باشند من هم با این سن و سال می‌توانم چنین کاری کنم. بنابراین مشکل تیم ملی عدم شناخت نسبت به بازیکنان است. فوتبال ما خالی نشده است. من به سلیقه‌ مربیان تیم ملی احترام می‌گذارم اما قطبی در زمینه مربیگری کم تجربه است و زیاد مربیگری نکرده است.

مایلی‌کهن در مورد صحبت‌های دادکان مبنی بر فوتبال پاک و دستمزد چند صد میلیونی مربیان تاکید کرد: فوتبال پاک و غیر پاک ربطی به این مسائل ندارد. مجید جلالی اشاره‌ درستی کرد؛ مگر هر مربی که از خارج می‌آید متخصص است. برانکو چند سال در فوتبال ایران زحمت کشید اما او قبل از سرمربی تیم ملی ایران مربی درجه چندم بود و مدرک تحصیلی‌اش چه بود. هزینه تلفن‌های برانکو بیش از چندین میلیون تومان است. بنابراین چه مربی داخلی و چه مربی خارجی باید پول‌ها درست خرج شود.

سرمربی سایپا یادآور شد: خیلی از حرف‌هایی که محمد دادکان زد قابل پاسخگویی بود؛ مثل آمدن هاشمیان و خداداد عزیزی به تیم ملی. آمدن این دو به تیم ملی کار شخص مهر‌علیزاده رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی بود و این دو با دستور او به تیم ملی اضافه شدند. امیررضا خادم آن زمان نماینده مجلس بود. او خودش به من گفت مهرعلیزاده از آتن تماس گرفت و دستور بازگشت این دو بازیکن را به تیم ملی داد. اگر این دو مهره ارزشمند به تیم ملی نمی‌آمدند معلوم نبود تیم ملی بتواند از دور مقدماتی نیز صعود کند.

مایلی‌کهن با اشاره به منافع برخی اشخاص عنوان کرد: برخی دوستان منافع زیادی بردند. قرار نیست این منافع فقط به صورت قراردادی باشد اما هم اینکه پستی به شخصی داده شود می‌تواند از مزایای آن استفاده کند. دریافت نشان ملی درآمد سالانه برای شخص در بر دارد که تا آخر عمر همراهش است. اگر دستمزد مربیان افزایش پیدا کرده من این دستمزدها را افزایش ندادم اما یکسری پول‌ها به صورت بن یا چک پول پرداخت می‌شود.

این مربی گفت: دکتر سجادی سال گذشته دو سه میلیون تومان به من بن داد و گفت آن را هر گونه که می‌خواهی خرج کن اما من نگران نحوه خرج کردن آنها بودم. من بازیکنانی به فوتبال ایران معرفی کردم که 12 سال است در این فوتبال حضور دارند. بازیکنان نظیر مجیدی، مهدوی‌کیا، بختیاری‌زاده، علی موسوی و ... که اگر بخواهم اسم بیاورم تا صبح طول می‌کشد. بنابر این باید انتقادپذیر بود انتقاد نباید غرض‌ورزی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top