تاریخ انتشار: 21 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4587

با ساختارشکنان برخورد قانونی شود

رئیس قوه قضائیه گفت: برخی افراد بی محابا اقدام به هتک حرمت‌ها کرده و متاسفانه در جامعه تلقی می‌شود که آنان خدای ناکرده در حریم امنی قرار دارند و با آنها برخورد یکسانی صورت نمی‌گیرد، در این موارد باید با ساختار شکنان بدون استثناء برخورد قانونی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در دیدار با هیئت نظارت بر مطبوعات رعایت و اجرای قوانین موضوعه را مهمترین ملاک عمل مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برشمرده و گفت: ملاک همه مسئولان باید رعایت قانون باشد چرا که اجرای دقیق قانون اقبال عمومی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت نظارت قانونی مستمر بر مطبوعات و رسانه‌های گروهی وظایف هیئت نظارت بر مطبوعات را بسیار مهم و ارزشمند دانسته و اظهار داشت: هیئت نظارت بر مطبوعات با ترکیبی که حسب قانون دارد باید تلاش کند که بدون افراط و تفریط وفق مقررات و قوانین موضوعه و با حفظ اعتدال بر مطبوعات، رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها نظارت کند.

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از رواج برخی هتک حرمت‌ها و ساختار شکنی‌ها در سطح مطبوعات و سایر رسانه‌ها خواستار نظارت بیشتر هیئت نظارت بر مطبوعات بر آنها شده و تصریح کرد: برخی افراد بی محابا اقدام به برخی ساختارشکنی و هتک حرمت‌ها کرده و متاسفانه اینگونه در جامعه تلقی می‌شود که آنان خدای ناکرده در حریم امنی قرار دارند و با آنها برخورد یکسانی صورت نمی‌گیرد، در این موارد باید با ساختار شکنان بدون استثناء برخورد قانونی شود.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اصل استقلال قضات که همواره مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در قانون اساسی نیز به آن تاکید شده است، خاطرنشان کرد: همه ما باید مقید به اجرای قانون باشیم حتی اگر صدور رأی و یا قراری را به مصلحت ندانستیم از راه‌های مقرر قانونی به آن اعتراض کرده و از تضعیف قاضی پرونده که موجب تزلزل قانون می‌شود خودداری کنیم. حفظ استقلال قضایی و استقرار قانون در جامعه به نفع همه ما خواهد بود.

وی نحوه رسیدگی به پرونده‌های تخصصی را بسیار حساس و مهم دانسته و اظهار داشت: همانگونه که قبلا نیز بارها متذکر شده‌ام قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های تخصصی باید در آن موضوعات دارای آگاهی‌های لازم بوده و با بصیرت مبادرت به رسیدگی کنند.

این گزارش حاکی است در ابتدای این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و سایر اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات گزارشی از فعالیت‌های این هیئت را ارائه دادند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top