تاریخ انتشار: 28 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4767

چاپ ژورنال مدهای مناسب محیط های علمی در دستور کار وزارت علوم

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: از اواخر سال 84 طرحی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت که برای عملیاتی شدن آن برنامه‌های مختلفی تا کنون اجرا شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در حال رایزنی با وزارت ارشاد هستیم تا ژورنال مدهای مناسب محیط‌های علمی را چاپ کرده و به دانشگاه‌های کشور ارائه کنیم.

وی افزود: مهمترین نکته این است که تلاش کردیم برای اجرای طرح رویکرد ایجابی داشته باشیم و رویکرد سلبی را کنار بگذاریم که در همین زمینه بخشی از برنامه‌ها در راستای آگاهی‌بخشی به دانشجویان بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یکی از این برنامه‌ها را تقویت مشاوره در حوزه دانست و گفت: در این خصوص تلاش شد از طرح اساتید مشاوره فرهنگی استفاده شود که طی آن اساتید، ضمن گفتگو و تبادل‌نظر فردی با دانشجویان به ریشه‌یابی مشکلات این حوزه می‌پرداختند که این طرح اکنون نیز در برخی دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود.

خواجه‌سروی همچنین یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌ها، هماهنگی نظام آموزش عالی کشور با سایر دستگاه‌های مربوطه بود که طی آن دانشجویان، مدهای شیک، جذاب و پوشیده‌ای که مورد نظرشان است را طراحی و ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی درخصوص اجرای اینگونه برنامه‌ها سابقه خوبی داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به این سابقه، اجرای این طرح به جهاد دانشگاهی واگذار شد که در نهایت ژورنالی تنظیم شده که در انتظار چاپ قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در این ژرونال، مدهای مناسب دانشگاهی طراحی شده است، تصریح کرد: اکنون با وزارت ارشاد در حال رایزنی هستیم تا این ژورنال را چاپ کرده و به محیط‌های دانشگاهی ارائه کنیم.

خواجه‌سروی همچنین با اشاره به فعالیت‌های واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: این واحد نیز در سال‌های گذشته نمایشگاهی را در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار کرده است که در آن به فرهنگ‌سازی در خصوص پوشش مناسب پرداخته و سابقه تاریخی موضوع حجاب در فرهنگ ایرانی و همچنین ملل مختلف جهان را نمایش داده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده و اکنون نیز قصد داریم با تقویت بیشتر، آن را باز هم در سراسر کشور ادامه دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه الزهرا(س) نیز در این زمینه یک کارگاه طراحی و دوخت راه‌اندازی کرده است، گفت: این کارگاه راه‌اندازی شده و فعالیت‌های خوبی نیز داشته است که خود یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده مناسب در زمینه ارتقاء طرح دانشجویان بوده است.

خواجه‌سروی در پایان با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی وزارت علوم در این خصوص توجه به رویکرد ایجابی بوده است، تصریح کرد: هدف این است که با اجرای این برنامه‌ها، دانشجویان در خصوص فرهنگ حجاب و عفاف آگاه شده و خودشان بتوانند در این زمینه طرح‌های مناسب را ارائه دهند که هم جذابیت‌های موردنظر جوانان حفظ شود و هم معیارهای فرهنگی و اسلامی در محیط‌های علمی کشور پررنگ باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top