تاریخ انتشار: 28 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4788

متهم ردیف اول اغتشاشات روز عاشورا:اخبار و فیلم اغتشاشات اخیر را در اختیار منافقین قرار می دادم

بعد از قرائت کیفر خواست متهم ردیف اول در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آشوب‌های روز عاشورا، این متهم برای دفاع از خود ضمن معرفی کامل خود اظهار داشت: من سال 87 برای دیدار با برادرم در قرارگاه منافقین به صورت غیرقانونی از کشور خارج شدم تا در آنجا با برادرم دیدار کنم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ وی که خود را فردی معتاد به استعمال تزریقات معرفی می‌کرد، افزود: خانمی به تلفن همراهم زنگ زد و از من خواست که برای دیدن برادرم به اردوگاه اشرف بروم در حالی که من اعتیاد به مواد مخدر داشتم و هیچ کس حاضر نبود برای من کار بدهد.

این متهم با بیان اینکه برادرش 7 الی 8 سال است در قرارگاه منافقین زندگی می‌کند تصریح کرد: من هیچ چیزی را بلد نبودم و حتی از دانستن کوچکترین مسائل عاجز بودم به همین دلیل بنابه درخواست این خانم، به مریوان رفتم یک نفر که عکس من را به همراه داشت مرا به صورت قاچاق از کشور خارج کرد.

وی با اشاره به این که دو عموی او به دلیل ارتباط با گروهک تروریستی رجوی اعدام شده‌اند گفت: هیچ گاه امکان مالی برای من که به بیرون از کشور بروم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه به هنگام بازگشت از اردوگاه اشرف در کردستان عراق بازداشت شدم.

متهم ردیف اول در پاسخ به این سئوال قاضی آیا شما اطلاعاتی به منافقین داده‌اید گفت: آنها از من سئوال می‌کردند اما من نمی‌توانستم پاسخ آنها را بدهم چرا که شرایط را نمی‌دانستم به همین دلیل آنها یک آدرس ایمیل دادند البته به هنگام بازگشت در کردستان بازداشت شدم و به مدت یک سال و نیم در زندان ماندم.

وی خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی من اشتباه کردم اما از شما می‌خواهم با رأفت اسلامی قضاوت کنید چرا که من یک فرد معتاد هستم و یک فرد معتاد نمی‌تواند سیاسی باشد.

وی همچنین گفت: بعد از آزادیم روزی خانمی زنگ زد و من به وی گفتم که آزاد شدم.

متهم ردیف اول ادعا کرد که در روز 13 آبان و 16 آذر در اغتشاشات حضور نداشته است و در پاسخ به این سئوال که شما در اعترافات خود حضور در اغتشاشات 13 آبان و 16 آذر را رد نکرده بودید گفت: در روز قدس در کنار مسجد الجواد ایستاده و کنجکاوانه به آشوب‌ها نگاه می‌کردم البته دو فیلم تهیه کردم و برای منافقین نیز فرستادم از قتل ندا آقا سلطان نیز فیلمی تهیه و در اختیار منافقین گذاشتم. می‌خواهم بگویم که اشتباه من در انتقال این فیلم‌ها بوده است و هیچ گونه محاربه با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشتم.

این متهم گفت که بعد از ارسال فیلم‌ها به منافقین از طریق ایمیل با آنان در ارتباط بوده است.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول درباره متن کیفر خواست او توضیح خواست که این متهم گفت: بعد از آزادیم از زندان به تهران آمدم در تهران همواره هراس داشتم که دستگیر شوم به همین دلیل برای مسافرت به همراه 50 نفر به بابلسر رفتیم؛ در بابلسر با مراجعه به یک کافی‌نت ایمیل خود را بررسی کردم که منافقین طی ایمیلی از من خواسته بودند به شعارنویسی روی دیوارها بپردازم که من هم این کار را کردم.

این متهم ردیف اول همچنین در خصوص حوادث روز عاشورا با بیان اینکه من فقط در این روز تماشاچی بودم و هیچ ‌گونه شعاری علیه نظام اسلامی و ارزشهای ملت سرندادم، ابراز داشت: در این روز من زمانی که اجتماعات مردمی را در یک چهار راه می‌دیدم از آنها فاصله می‌گرفتم و تماشاچی حرکاتشان می‌شدم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال قاضی مبنی بر تهیه فیلم در این روز فیلم گفت: من با موبایل خود فیلم گرفتم اما نمی‌دانم این فیلم‌ها چه شد البته این فیلم‌ها را به کارشناسان پرونده تحویل دادم.

قاضی صلواتی در ادامه گفت: اگر شما با تیزهوشی وزارت اطلاعات دستگیر نمی‌شدید این فیلم‌ها را برای منافقین می‌فرستادید، که متهم ادعا کرد من نه این کار را نمی‌کردم.

قاضی صلواتی همچنین با اشاره به تناقض‌گویی متهم اول به وی گفت: شما می‌گویید که یک فرد معتاد هستید و هیچ علاقه‌ای به مسافرت و کار سیاسی ندارید اما طبق اظهارات خود در روز عاشورا از منزل خارج شدید در این میان شما باید بگویید چه انگیزه‌ای از این کار داشتید.

اگر نمی‌خواستید فیلم‌ها را به منافقین انتقال دهید برای چه انگیزه‌ای با گوشی خود فیلم گرفته‌اید.

متهم ردیف اول با بیان اینکه فیلم را برای همکارانش در کارگاه تهیه کرده بود، افزود: من در این روز هیچ گونه شعاری علیه نظام اسلامی و ارزش‌های ملت ندادم و تنها برای تماشای این کار را کرده بودم.

متهم ردیف اول در پاسخ به این سئوال قاضی که شما به دستور چه کسی در آشوب‌ها حاضر و از آن فیلمبرداری کرده‌اید، گفت:‌ آقای قاضی شما اگر سابقه مرا ببینید مشاهده خواهید کرد که من سابقه هیچگونه کار سیاسی ندارم.

در ادامه مدعی‌العموم با بیان اینکه متهم ردیف اول در اغتشاشات 13 آبان حضور داشته است گفت: اعترافات اخیر این متهم نشان می‌دهد که وی در آشوب‌های 16 آذر ، 13 آبان و روز عاشورا حضور داشته است.

قاضی صلواتی نیز خطاب به متهم گفت: شاید شما به خاطر ترک اعتیادی که اخیرا داشته‌اید اعترافات خود را فراموش کرده‌‌اید.

قاضی صلواتی از متهم ردیف اول درباره چگونگی آموزش در سازمان منافقین سوال کرد که وی در این باره گفت : من هیچ آموزشی در سازمان ندیدم البته باز هم تاکید می‌کنم که فرد سیاسی نبودم.

وی با ادعای اینکه 20 روز قبل از عاشورا ارتباط خود را با سازمان منافقین قطع کرده است، گفت: تلفن همراه من اکنون در دست کارشناسان پرونده است آنها می‌توانند آخرین تماس‌های دریافتی و ارسالی من را کنترل کنند تا ثابت شود که من 20 روز قبل از روز عاشورا با هیچ کسی تماس نگرفتم و هیچ کسی با من تماس نگرفته است.

قاضی صلواتی خطاب به این متهم به اغتشاشات آشوب‌های روز عاشورا گفت: 8 سال برادر شما در اردوگاه اشرف زندگی می‌کرد حال شما چگونه یک باره یاد برادرتان افتادید و چند روز قبل از انتخابات به عراق سفر کردید که این متهم با بیان اینکه برادرم با من ارتباط نداشت گفت: من چند ماه مانده به انتخابات به عراق رفتم البته انگیزه یافتن کار و درآمد در این امر مهم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top