تاریخ انتشار: 28 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4789

متهم ردیف دوم اغتشاشات روز عاشورا

گروهک منافقین امکانات ویژ ه ای را در اختیارم قرار داده بود

تا برگزاری انتخابات و البته پس از آن هیچ حرکتی و اقدامی انجام ندادم اما از طریق ایمیل با منافقین در ارتباط بودم.البته در ادامه این روابط رابط منافقان به من گفت که باید موبایلی تهیه کرده و شماره آنرا در اختیار ما بگذاری لذا در نهایت علی‌رغم اینکه مدت‌ها از انجام این خواسته منافقان دوری می‌کردم، سیم کارتی تهیه کردم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در ادامه دادگاه رسیدگی به اتهامات 5 نفر از متهمان حوادث اخیر، به اتهامات متهم ردیف دوم رسیدگی شد.

در کیفرخواست این متهم آمده است؛ این فرد دانشجوی ترم سوم بوده و بدون محکومیت و سابقه کیفری می‌باشد. اتهام این متهم محاربه از طریق هواداری و ارتباط با گروهک منافقین و سردستگی آنها در هسته داخلی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع منافقین و معاندین می‌باشد که بر اساس گزارش وزارت اطلاعات، اقرار‌های متهم و شواهد موجود وی با سر پل منافقین ارتباط داشته و دستورات آنها را برای حضور در اکثر تجمعات و تهیه عکس و فیلم اجرایی کرده است. لذا به استناد مواد 186، 610، 500، 46 و 47 قانون مجازات اسلامی درخواست مجازات می‌شود.

در ادامه جلسه این متهم طی سخنانی در دفاع از اتهامات وارده از سوی نماینده مدعی‌العموم گفت: بنده قبلا هم گفتم که ابتدا این گروه تروریستی را نمی‌شناختم، با یکی از عوامل آنها نسبت فامیلی داشتیم که بنده یک روز بنا بر درخواست وی برای آموزش کامپیوتر به خانه آنها رفتم و در حین آموزش و از روی کنجکاوی آدرس ایمیلی را از روی کامپیوتر وی برداشته و زمانی که با فردی که آدرس ایمیل مربوط به وی بود ارتباط پیدا کردم آن فرد آدرس ایمیل جدیدی به بنده داده و خواستار ارتباط با من شد.

این متهم ردیف دوم در دادگاه امروز تاکید کرد: در ادامه این رابطه با منافقان خود آنها نیز به بنده سیم کارتی دادند که در ساعات خاصی که آنها اعلام کرده بودند گوشی را روشن کنم و آنها به من زنگ بزنند که این کار را می‌کردم.

در ادامه جلسه قاضی صلواتی خطاب به این متهم گفت: شما اقرار کرده‌اید که در تجمعات غیرقانونی 25، 26 و 27 خرداد به همراه تجمعات اغتشاش‌آمیز 16 آذر، روز قدس و روز عاشورا شرکت کرده‌اید که متهم نیز در پاسخ به این پرسش قاضی گفت: بله در این تجمعات شرکت کرده‌ام البته این حضورم دلیلی نداشته است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا مردادماه تنها با سرپل منافقین ارتباط ایمیلی داشتم و در این ارتباطات سرپل منافقین از من می‌خواست که دوستانم را هم با وی آشنا کنم.

این متهم ردیف دوم با اشاره به حضور خود در تجمعات غیرقانونی گروه به اصطلاح مادران عزادار تاکید کرد: در تجمعات این گروه شرکت می‌کردم و عکس شهدای به اصطلاح سبز را در اختیار آنها گذاشته و زمانی که آنها عکس‌ها را در دست می‌گرفتند از آنها فیلم‌برداری می‌کردم. البته فراموش کردم که آیا این فیلم‌ها و عکس‌ها را به منافقین داده‌ام یا نه.

این متهم ردیف دوم خاطرنشان کرد: از شب قبل از عاشورا به همراه متهم ردیف اول این پرونده در منزل یکی از فامیل‌ها که با منافقین در ارتباط بود خوابیدیم، البته در سفری که خانوادگی به بابلسر داشتیم از شعارنویسی‌ها نیز فیلمبرداری کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سرپل منافقین به من می‌گفت که باید اسم مستعار داشته باشی که من هم قبول می‌کردم، از من می‌خواست که اقداماتی را انجام دهم که بنده هم انجام می‌دادم لذا اصلا نمی‌دانستم که آنها چه می‌خواهند بکنند لذا از این رو اقداماتم از روی ناآگاهی بوده و اصلا قصد مقابله با نظام را نداشتم لذا خواهان بخشش می‌باشم.

در ادامه جلسه وکیل مدافع این متهم نیز در دفاع از اتهامات موکل خود گفت: معتقدم که باید وجه تمایز بین محاربه‌های ذکر شده در قانون مجازات اسلامی در نظر گرفت چرا که محاربه دو حالت دارد یکی محاربه حکومتی و دیگری محاربه از طریق سلب آزادی مردم.

وی با اشاره به ارتباط مؤثر پدر موکل خود با منافقین اظهار داشت: پدر موکلم با منافقین ارتباط داشته و به همین دلیل سال‌ها در زندان بوده است. از این رو بی‌شک یکی از عوامل مؤثر ارتباط موکلم با منافقین سوابق این چنینی در اقوام نزدیک و خانواده وی می‌تواند باشد. البته باید در نظر داشت که موکلم در انتخابات‌ اخیر اصلا شرکت نکرده است.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم در ادامه اظهار داشت:‌با توجه به شرایطی که ذکر کردم موکلم نمی‌توانسته راه زندگی خود را همچون افراد دیگر جامعه تعیین کند و اینکه موکلم اقرار کرده است که 9 ماه با منافقین در ارتباط بوده می‌توان این را هم در نظر گرفت که موکلم تحت تاثیر افراد دیگری دست به این اقدامات زده است. لذا از دادگاه می‌خواهم که در صدور حکم حداکثر تخفیف را نسبت به اتهامات این متهم بدهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top