تاریخ انتشار: 04 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5028

حاشیه های روز اول جشنواره فیلم فجر

خالی بودن سالن سینمای رسانه‌ها در بیشتر سانس‌های روز نخست، استقبال اندک مخاطب از سالن نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل و مستند (B2) و ارائه پیشنهاد برگزاری «ایست مطبوعاتی» توسط «عبدالرضا کاهانی» از حواشی جالب روز نخست بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در اولین روز از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم‌های به رنگ ارغوان، تسویه حساب، صبح روز هفتم نمایش داده شد و در ادامه برنامه فیلم‌های دیگری و خاله سوسکه و زخم شانه حوا روی پرده می‌رود.

جواد شمقدری،‌ سیدعلیرضا سجادپور، تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین، مسعود اطیابی، مهناز افشار، احسان علیخانی، حبیب اسماعیلی، مسعود فراستی، محمدتقی فهیم، غلامرضا موسوی، فتانه ملک‌محمدی، سعید مستغاثی، کوروش تهامی، سیدجمال ساداتیان، فرزاد حسنی، محمد نیک‌بین، بهاره افشاری، علیرضا زرین دست، اسحاق خانزادی، السا فیروز‌آذر، لادن مستوفی، پژمان لشگری‌پور، طهماسب صلح‌جو و ... از جمله افراد حاضر در روز اول جشنواره بودند.

از حاشیه‌های روز اول؛

* فیلم سینمایی به رنگ ارغوان که به عنوان اولین فیلم بیست و هشتمین دوره جشنواره نمایش داده شد، با 30 دقیقه تاخیر روی پرده رفت.

* تهمینه میلانی در هنگام نمایش فیلمش، در سالن حضور داشت و همراه با خبرنگاران و هنرمندان به تماشای فیلم نشست.

* نسخه کپی فیلم تسویه حساب که دقایقی قبل از شروع نمایش فیلم به سالن آورده شد، برای دقایقی قبل از شروع نمایش در سالن ورودی کنار درب ورودی روی زمین رها شده بود.

* در ابتدای نشست فیلم تسویه حساب، در حالی که جلسه آغاز شده بود، جمعی از اهالی رسانه مهناز افشار را احاطه کرده بودند و مشغول مصاحبه با وی بودند. همچنین در این نشست در حالی که تهمینه میلانی از فیلمش دفاع می‌کرد، بعضی از منتقدان، انتقاد‌های سختی به فیلم کردند.

* در تمامی نمایش‌های امروز تا به این لحظه صندلی‌های جلوی سالن خالی بود و رفته رفته با نزدیک شدن به شب، صندلی‌های خالی بیشتری به چشم می‌خورد. با این تفاسیر مشخص نیست چرا مسئولان برگزار جشنواره تدابیر سختی برای صدور کارت داشتند!

* در سالن نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل و مستند در نیم‌طبقه B2 تعداد تماشاگران به عدد انگشت دست نمی‌رسد و استقبالی از این بخش‌ها در اولین روز نشده است.

و اما مهم‌ترین اخبار امروز؛

* احتمال نمایش «آتشکار» در بخش جشنواره‌ جشنواره‌ها

علیرضا سجادپور در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: پیشنهاد حضور این فیلم را در بخش جشنواره جشنواره‌ها به دبیر جشنواره فیلم فجر ابلاغ کردم که تصمیم در این مورد با شخص ایشان است.
وی افزود: شخصا علاقمند به حضور این فیلم در بخش مذکور هستم و نسبت به این امر نظر مثبت دارم.

فیلم «آتشکار» که موفق به شرکت در جشنواره فیلم فجر نشده است قرار است به صورت محدود در جشنواره امسال به نمایش درآید.

* نمایش نسخه کامل و متفاوت خواب‌های دنباله‌دار

به گزارش ایسنا، پوران درخشنده معتقد است: آنچه از فیلم «خواب‌های دنباله‌دار» در جشنواره‌ اخیر کودک به نمایش درآمد، نسخه‌ای بود که راف‌کات و راش بوده است. نسخه‌ای که فردا قرار است به نمایش درآید نسخه کامل شده کار است که با نسخه قبلی کاملا متفاوت است.

درخشنده در سال 85 در بخش رقابتی جشنواره،«بچه‌های ابدی» را داشت و سال 84 در بخش مهمان غیررقابتی با «رویای خیس» حاضر بود و سال 82 با «شمعی در باد» در بخش رقابتی حضور داشت.

* پیشنهاد «ایست مطبوعاتی»!

کاهانی به ایسنا گفت: نشانه‌های زیادی دریافت کرده‌ام که نشان می‌دهد مسئولان علاقه چندانی به نمایش فیلم ندارند. یکی از آن نشانه‌ها این است که حتی نام فیلم «هیچ» را به ‌شکل مکتوب به لابراتوار نداده‌اند تا آنها کپی فیلم را برای نمایش در جشنواره آماده کنند و به جز آقای سجاد‌پور کسی از مسوولان جشنواره پاسخگو نیست و من نمی‌توانم تمام مشکلاتم را به ایشان بگویم.

وی ادامه داد: اگر فیلم «هیچ» در جشنواره به نمایش در می‌آید، تنها به خاطر احترام به منتقدان است چرا که هیچ انگیزه‌ دیگری برای حضور در جشنواره ندارم.

کارگردان فیلم‌هایی هم‌چون «بیست» و «آدم» اضافه کرد: فیلم «هیچ» نشست خبری ندارد و من از منتقدان و اصحاب رسانه خواهش می‌کنم به‌جای نشست مطبوعاتی، ایست مطبوعاتی برگزار کنیم! به این معنا که پس از نمایش فیلم بایستیم و با یکدیگر سخن بگوییم، چون این تنها نمایش فیلم است و من بسیار علاقه‌مندم نظرات منتقدان را بشنوم.

اگر فیلم «هیچ» فیلم مهمی باشد همان یک نمایش در جشنواره برای اثبات اهمیت‌اش کافی است.

او در پایان یاد‌آور شد: تا زمانی که نگاه دولتی به جشنواره فجر حاکم باشد، دیگر در آن شرکت نمی‌کنم و فیلم «هیچ» آخرین حضور من در جشنواره است.

* اعلام زمان نمایش «آتشکار»، «هیچ» و «زم‌هریر» در برج میلاد

به گزارش روابط عمومی جشنواره، روز چهارم بهمن ماه فیلم «زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت، روز پنجم بهمن ماه فیلم «آتشکار» به کارگردانی محسن امیریوسفی، روز ششم بهمن ماه فیلم «هیچ» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، روز هفتم بهمن ماه فیلم «صد سال به این سال‌ها» به کارگردانی سامان مقدم در سئانس آخر سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد به روی پرده می‌روند.
بنا بر این گزارش، سایر فیلم‌های این سئانس از جشنواره، عبارتند از: روز پنج شنبه هشتم بهمن ماه فیلم «زم‌هریر» ساخته علی روئین‌تن (ساعت 22 و سی دقیقه)، روز جمعه نهم بهمن ماه (ساعت 22 و سی دقیقه) فیلم «آدمکش» ساخته رضا کریمی، روز شنبه دهم بهمن ماه (ساعت 22 و سی دقیقه)، فیلم «فاصله» ساخته کامران قدکچیان، روز یک شنبه 11 بهمن ماه (ساعت 22 و سی دقیقه) فیلم «هم‌بازی» ساخته غلامرضا رمضانی، روز دوشنبه 12 بهمن ماه (ساعت 22 و سی دقیقه) فیلم «نخودی» ساخته جلال فاطمی.

* «آل» برای سه‌شنبه آماده نمایش نمی‌شود

علی معلم به ایسنا گفت: به برگزار‌کنندگان جشنواره گفته‌ام فیلم روز جمعه آماده نمایش می‌شود و روز سه‌شنبه 6 بهمن ماه به جشنواره نمی‌رسد و حالا سینمای مطبوعات باید تصمیم‌گیری کند که فیلم چه روزی در جشنواره به نمایش دربیاید.

طبق اعلام برنامه‌ی سینمای مطبوعات این فیلم قراربود روز سه‌شنبه ساعت 13 در جشنواره به نمایش درآید.

«آل» نخستین محصول سینمای ایران در سال 88 است که فیلمبرداری آن در ارمنستان و ایران انجام شد.

بهرام بهرامیان کارگردان، مصطفی زمانی،آنا نعمتی، همایون ارشادی، هنگامه حمیدزاده و گروهی از بازیگران ارمنی نقش‌آفرینان «آل» هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top