تاریخ انتشار: 06 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5089

گزارش کامل پیوستن مهدوی کیا به استیل آذین

مهدی مهدوی‌کیا که حالا باید او را بازیکن استیل آذین دانست در حالی به استیل آذین پیوست که باشگاه پرسپولیس نیز در دو مقطع برای استخدام وی وارد مذاکره شده بود ابتدا این عباس انصاریفرد بود که از طریق دوستان مشترک با وی به گفتگو نشست که با توجه به عزم کیا برای ماندن آلمان حضور او در پرسپولیس میسر نشد. مهدوی‌کیا سپس در دوره حبیب کاشانی نیز دوبار با وی و عباس علیپور در مورد حضور در پرسپولیس با آنها مذاکره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مهدی مهدوی کیا کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاههای بوخوم ، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت در شرایطی امروز(سه شنبه) قراردادش را با تیم استیل آذین ثبت خواهد کرد که قبل از این مذاکراتی را با پرسپولیس داشت اما نتوانست به این تیم بپیوندد.

اما این بازیکن برای حضور در پرسپولیس یک مشکل ویژه داشت که آن فهرست پرسپولیس بود که هیچ جای خالی‌ای نداشت. مهدوی کیا در این‌باره به سایت گل می‌گوید:« لیست پرسپولیس پر بود و با وجود علاقه قلبی نتوانستم به تیم خودم برگردم.»

او اشاره می‌کند که حبیب کاشانی به دنبال راهی برای بازکردن جا برای وی بوده که با توجه به مقررات قادر به این کار نشده است. این بازیکن خوش‌ اخلاق البته راضی نیست در این‌باره بیشتر حرف بزند چرا که به هر حال همانطور که علاقه او به پرسپولیس قابل کتمان نیست طبیعتاً حالا تعهد وی به باشگاه جدیدش نیز سر جای خود است و قاعدتاً‌ نباید نام تیم دیگری در میان باشد. حتی اگر آن تیم پرسپولیس باشد که مهدوی‌کیا با تمام وجود به آن علاقمند بوده و پیشرفت خود را مدیون آن می‌داند.

فاضلی: مهدوی‌کیا بعد از یازده سال می‌خواست در کنار پدر و مادرش باشد

مدیربرنامه‌های مهدوی‌کیا تأکید کرد زندگی کردن در کنار پدر و مادر بعد ا ز یازده سال زندگی کردن در اروپا یکی از دلایل بازگشت او به ایران بود. محمودرضا فاضلی به سایت گل گفت:« قرارداد مالی مهدوی‌کیا با باشگاه اینتراخت فرانکفورت شرایطی را فراهم آورده بود که این باشگاه به خاطر کاهش هزینه‌ها سعی در اتخاذ تصمیم جدیدی داشت و شاید به همین دلیل بود که مهدی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت در مجموع ما از چند روز پیش برای فصل قرارداد با باشگاه اینتراخت وارد مذاکره شدیم و مهدی قبول کرد در ازای گذشت از بخشی از مبلغ قراردادش این تیم را ترک کند و مسئولان این باشگاه آلمانی نیز پس از مذاکرات نهایی برای لغو قرارداد به توافقات نهایی رسیدند و در نهایت عصر دوشنبه برگه فسخ قرارداد امضا شد و مهدوی‌کیا برای پیوستن به تیم استیل آذین آلمان را ترک کرد.»

فاضلی درباره توافق با باشگاه استیل آذین گفت:«مهدوی‌‌کیا با یازده سال حضور در بوندسلیگا از این حیث رکورد ویژه‌ای دارد و برای او جدایی از فوتبال اروپا چندان آسان نبود اما مهدی بعد از یازده سال زندگی کردن در اروپا دوست داشت در کنار پدر و مادرش باشد و این موضوع یکی از دلایل اصلی چنین تصمیمی بود وگرنه او می‌توانست به یک تیم دیگری آلمانی یا سایر باشگاه‌های اروپایی برود ما نیز پس از آنکه امکان حضور مهدی در پرسپولیس به واسطه پر بودن لیست این باشگاه وجود نداشت پیشنهاد باشگاه استیل آذین را بررسی کردیم و با آقای هدایتی و آجرلو به توافقات لازم دست یافتیم و قرار است قرارداد مهدی فردا در هیئت فوتبال استان تهران به ثبت برسد.»

* قرارداد مهدوی‌کیا با استیل یکسال و نیمه است

هفته گذشته که خبر حضور مهدوی‌کیا در استیل آذین منتشر شد، محمودرضا فاضلی مدیربرنامه مهدوی‌کیا این خبر را تکذیب کرد.

مهدوی‌کیا البته مذاکرات خود با استیل را از یک ماه پیش آغاز کرده بود اما بدون تردید قبل از هر چیز باید تکلیف قرارداد خود را با اینتراخت روشن می‌کرد چرا که او به عنوان بازیکن گرانقیمت تیم، قصد داشت با حداقل ضرر مالی فرانکفورت را ترک کند و این در شرایطی بود که طبعاً‌ این باشگاه آلمانی با توجه به شرایط ویژه اقتصادی عکس این فکر می‌کرد.

این اتفاق قبلاً نیز برای کیا رخ داده و در واقع این یک پروژه مرسوم در یک فوتبال حرفه‌ای است. باشگاه هامبورگ نیز در فصلی که منجر به جدایی کیا از این باشگاه شد او را با نیمکت‌نشین کردند تحت فشار گذاشت و اینتراخت نیز سرانجام با هماهنگی کامل بین مدیران و سرمربی او را وادار به جدایی کرد.

چیزی که مدیربرنامه‌های کیا آن را یک عمل جراحی توصیف می‌کند. اما نکته جالب‌تر قرارداد یک سال و نیمه مهدوی‌کیا با این استیل آذین است که کمی عجیب به نظر می‌رسد چرا که مهدوی‌کیا می‌توانست تا پایان فصل با استیل‌ آذین باشد و سپس به پرسپولیس برود. اما به نظر می‌رسد آنچه که باعث این تصمیم مهدوی‌کیا شده حضور علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس است. این دو با وجود همه خودداری‌ها رابطه چندان خوبی با یکدیگر ندارند و لابد کیا علاقه نداشته عضو تیمی باشد که دایی سرمربی آن است.

رئیس باشگاه اینتراخت فرانکفورت: رفتار مهدوی‌کیا الگویی بود برای بازیکنان جوان ما

مهدی مهدوی‌کیا پس از فسخ قرارداد با باشگاه اینتراخت فرانکفورت و ترک آلمان در دیدار با بروخ هاگن با رئیس این باشگاه آلمانی خداحافظی کرد. محمودرضا فاضلی درباره ملاقات مهدوی‌کیا و بروخ هاگن گفت:« رئیس باشگاه اینتراخت فرانکفورت هم در جلسه با بنده و هم در ملاقات خصوصی با مهدوی‌کیا از رفتار و برخوردهای این بازیکن ارزشمند ایرانی تقدیر و تجلیل به عمل آورد و تأکید کرد رفتار مهدوی‌کیا می‌تواند سرمشق و الگویی برای بازیکنان جوان باشگاه ما باشد.»

فاضلی در ادامه گفت:« آقای بروخ هاگن در دیدار با مهدوی‌کیا تأکید کرد رفتاری که شما به عنوان یک بازیکن مطرح بوندسلیگا در قبال قرار نگرفتن در لیست 18 نفره و بازی نکردن در تیم داشتید رفتاری بود که از کمتر از بازیکنی سرمی‌زند و ما به بازیکنان جوان باشگاه خودمان خواهیم گفت نوع برخورد شما می‌تواند سرمشق و الگویی برای آنها باشد.»

بروخ هاگن همچنین به مهدوی‌کیا گفت که درهای باشگاه به روی تو برای همیشه باز است و ما به داشتن بازیکنی مثل تو افتخار می‌کنیم. گفتنی است چندی پیش نیز میشایل اسکیبه سرمربی اینتراخت فرانکفورت تأکید کرده بود که مهدوی‌کیا ورزشکار برجسته و انسانی است بزرگ و دوست‌داشتنی است که به رقم بازی نکردن و قرار نگرفتن در لیست 18 نفره رفتاری کاملا حرفه‌ای و آموزنده از خود نشان می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top