تاریخ انتشار: 06 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5093

اول عذرخواهی بعد بقیه حرف ها

اگرچه فرزند کروبی در گفتگو با رسانه های بیگانه تلاش کرد این اقدام را در قالب یک راهبرد توجیه و تفسیر کند اما کمتر کسی را می توان یافت که این موضع گیری را بی ارتباط به بیانیه اخیر میرحسین و تفاسیر صورت گرفته از آن و نیز نامه نگاری برخی سران اصلاحات به مقامات عالی رتبه نظام نداند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان، مهدی کروبی که در هفت ماه گذشته نظام را به بدترین تهمتها متهم کرده بود روز گذشته اعلام نمود که دولت احمدی نژاد را قانونی می داند و آنرا به رسمیت می شناسد.

موضع جدید کروبی آنقدر ناگهانی و تامل برانگیز بود که بلافاصله با پوشش همه رسانه های داخلی و خارجی همراه شد. در حالی که گروهها و جریان های اپوزیسیون خارجی و بعضاً همسو با کروبی هنوز از شوک این موضع گیری خارج نشده اند، برخی جریانهای سیاسی، این سخنان را عقب نشینی و رسیدن وی به بن بست ارزیابی کرده اند.

تعدادی از رسانه ها نیز علت اصلی موضع جدید کروبی را استفاده ابزاری شخصیت های مطرح جریان اصلاحات از وی در چند ماه اخیر عنوان کرده اند که باعث شده است شیخ اصلاحات چنین  ناگهانی را در پیش بگیرد.

اما آنچه مسلم است پس از رویکرد جدید این افراد، پرسش های بی شماری در اذهان عمومی شکل گرفته که می بایست پاسخ مناسب به آن داده شود . اگرچه این اقدام کروبی گام نهادن در راهی  است که پیش از این از سوی مسئولان بلندپایه نظام و حامیان انقلاب اسلامی پیش روی سران اصلاحات گذاشته شده بود اما نباید به همین حد و مقدار محدود شود.

برای برون رفت واقعی از این فضا به نظر می رسد کروبی و هم طیفانش باید با شجاعت رسما راه عذرخواهی را در پیش بگیرند و  ضمن ابراز پشیمانی از رویدادهای اخیر به صورت «رسمی و آشکار» از گروههای برانداز و معاند و منافق اعلام برائت نمایند. همچنین  خسارت هایی که در ایام پس از انتخابات و در نتیجه مواضع و رفتار این افراد به مردم و نظام تحمیل شده است، لازم است تا از سوی آنان به نوعی جبران گردد.

در مقابل مردم زخم دیده هم این عذرخواهی را بپذیرند و از در پیش گرفتن مشی تحریک و تحقیر به این رویکرد خودداری کنند. در عین حال از نگاه برد و باختی به این اعلام مواضع نیز پرهیز و در تبیین و تحلیل وقایع، رهنمودها و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تیر دشمن زبون این مرز و بوم و در راس آن امریکا و رژیم صهیونیستی که سران واقعی فتنه هستند به سنگ خورده، شکست دیگری را در کارنامه اعمال ننگین خود ثبت و درج نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top