تاریخ انتشار: 06 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5103

تقدیر دانشجویان از فیلم های عدالتخواهانه فجر

جنبش عدالتخواه دانشجویی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فیلم‌های برگزیده با مضامین عدالتخواهانه شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تقدیر می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  فارس، جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور اطلاعیه‌ای آورده است: انقلاب اسلامی در یکی از حساس‌ترین دوران‌های خود قرار دارد. نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد هجوم همه جانبه جنگ نرم دشمنان قرار گرفته است. در این شرایط وظیفه نخبگان و خصوصا هنرمندان توانمند انقلابی برای روشنگری و بیان واقعیات با ابزارهای موثر هنری بسیار سنگین‌تر از سایرین است.

این اطلاعیه می‌افزاید: علی‌رغم گذشت چندین ماه از انتخابات و درگیری‌های پس از آن و خواست عمومی مردم در حماسه نهم دی برای برخورد با اغتشاشگران و فریاد انزجار آنها از شیطان بزرگ و روباه پیر به خاطر دخالت‌هایشان، گویا هنوز صدای آنان به گوش نخبگان، گروه‌های سیاسی و مسئولین نرسیده است. اصلی‌ترین مسئله که متاسفانه مغفول مانده است آن است که همچنان مردم ما به دنبال برقراری عدالت و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض هستند.

در ادامه این اطلاعیه خاطرنشان شده است: ادامه این روند کنونی کشور را رو به فرسودگی برده و در این میان فقط حقوق طبقات محروم و مستضعفین است که پایمال می‌شود و تنها دشمنان نظام اسلامی هستند که از تحقق نیافتن عدالت شادمان می‌شوند. هنرمندان انقلابی در این شرایط فتنه و در میان جنگ زرگری گروه‌ها و دعواهای سیاسی بی‌فایده آنان، علیرغم اتمام حجت صریح مردم انقلابی در حماسه نهم دی، علاوه بر وظیفه روشن سازی شرایط فتنه وظیفه سنگین دیگری نیز دارند که امام بزرگوارمان به درستی بیان فرموده‌اند که: « هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى و نظامى است. هنر در عرفان اسلامى ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسیم تلخکامى گرسنگان مغضوب قدرت و پول است... هنر در جایگاه واقعى خود تصویر زالو صفتانى است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامى، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مى‌برند ».( صحیفه جلد 21،ص 145)

در پایان اطلاعیه مذکور آمده است: جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه و بلندگوی مستضعفین وظیفه خود می‌داند از هنرمندان متعهد، انقلابی و متعهد تقدیر نماید. در این راستا جنبش عدالتخواه دانشجویی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فیلم‌های برگزیده با مضامین عدالتخواهانه شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تقدیر می‌نماید.

هیئت داوری نیز جمعی از اساتید و هنرمندان انقلابی می‌باشند که متعاقبا اسامی آنها اعلام خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top