تاریخ انتشار: 09 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5214

خطر آقازاده ها از استکبار بیشتر است

سید حمید روحانی مورخ و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهشی ایران معاصر که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران سخن می‌گفت به تشریح عوامل و دست‌آوردهای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایرن»به نقل از فارس، رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر با بیان اینکه شخصیت‌های مملکت باید نسبت به توطئه برخی حساس باشند خطاب به آنان تاکید کرد که خطر برخی از اطرافیان و آقازادگان از خطر استکبار جهانی بیشتر است و این افراد هستند که مسئولان را بی‌آبرو و بی‌اعتبار می‌کنند.

وی گذرا به اقدامات رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: شاه و رژیم پهلوی گماشتگانی بودند که هدفشان تحقق ماموریت تحمیلی استعمارگران بود.

روحانی با یادآوری اینکه استعمارگران بودند که به رژیم ایران در پیش از انقلاب دیکته می‌کردند که با چه دولت‌هایی رابطه و با چه کشورهایی رابطه نداشته باشند خاطرنشان کرد: انتخاب نخست وزیر، مسئولان رژیم و نمایندگان مجلس شورای ملی از سوی سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا در ایران مشخص می‌شد ضمن اینکه صهیونیست‌ها در تمام شئونات رژیم پهلوی همچون مسائل اقتصادی، اجتماعی و نظامی نفوذ و تسلط داشتند.

وی یکی دیگر از اقدامات رژیم پهلوی را اسلام ‌زدایی از کشور دانست و متذکر شد: در این رژیم تلاش می‌شد تا جوانان از اسلام دور شده و فرهنگ غربی در میان آنان رسوخ پیدا کند و تمام تلاش رژیم پهلوی بر آن بود تا جوانان از علم و اندیشه ورزی دور شوند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر به وابستگی سیاسیون و احزاب پیش از انقلاب به استکبار جهانی و بیگانگان اشاره کرد و گفت: در مقطعی که امام شدیدترین مبارزات را با قانون استعماری کاپیتولاسیون انجام داد سیاسیون و احزاب وابسته هیچ اعتراضی نکرده و بر این باور بودند که نمی‌شود در مقابل آمریکا ایستاد.

وی با اشاره به رواج فساد و فحشا در رژیم پهلوی آغازگر آن را در خود دربار شاه عنوان کرد و افزود: در رژیم پهلوی تقویت حزب صهیونیستی بهائیت دنبال شد تا جایی که این گروه وابسته به بیگانه در تمامی پست‌های حساس رژیم حضوری فعال داشتند.

روحانی در ادامه به واکاوی نهضت امام خمینی پرداخت و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی امام خمینی به یاری اسلام و ملت ایران آمد و نهضت خود را در راستای نابودی نظام پلید و ضد اسلام پهلوی بنا نهاد.

وی در ادامه با ذکر ویژگی‌های ملت ایران که موجب پیروزی آنان بر رژیم پهلوی شد، ایمان را نخستین عامل پیروزی انقلاب دانست و تاکید کرد: ایمانی که امام در بین ملت ایران ایجاد کرد همچون نفس مطمئنه بود و به این ملت اراده الهی داده شد.

این مورخ تاریخ معاصر حرکت مردم برای سرنگونی رژیم پهلوی را در راستای رسیدن به پست ندانست و گفت: هدف مردم چیزی جز خدا نبود و مردم برای دفاع از دین خدا بپا خواستند و این سلاح ایمان بود که رژیم پهلوی را از بین برد.

وی سلاح ایمان را که موجب پیروزی ملت ایران بر رژیم صهیونیستی دانست همان سلاحی عنوان کرد که حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم غزه در برابر رژیم خونخوار صهیونیستی پیروز کرد.

روحانی در ادامه دومین عامل پیروزی انقلاب را اطاعت مردم از رهبری امام خمینی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر چه ملت ایران همواره از مرجع و زعیم شیعه تقلید می‌کردند اما در آن مقطع اطاعت از رهبری امام خمینی از دل و جان آنان بود این امر موجب پیروزی انقلاب شد.

وی دیگر عامل پیروزی انقلاب را عامل وحدت در میان آحاد ملت دانست و متذکر شد: امام توانست در زمانیکه دشمن با رواج اندیشه ملی‌گرایی بین مردم تفرقه ایجاد کند وحدت اسلامی را حاکم کند ضمن آنکه امام تز استعماری وابستگی به شرق و غرب را از میان برد.

این تحلیل‌گر مسائل تاریخ معاصر هویت بخشی را عامل دیگر پیروزی ملت ایران علیه رژیم منحوس پهلوی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران با پیروی از امام خمینی خود را باور کرد و این موضوع را دریافت که باید در مقابل زورگویان بایستد و کنار مرجعیت در مقابل استعمارگران به پا خیزد.

روحانی عامل دیگر پیروزی ملت ایران در مقابل رژیم منحوس پهلوی شناخت همه ابعاد اسلام و بکار بردن آن عنوان کرد و افزود: یکی از توطئه‌هایی که در رژیم پهلوی دنبال می‌شد آن بود که اسلام را یک بعدی بشناسند و بعد از شهریور 1320 جریانی که به دنبال اسلام یک بعدی بود در کشور بوجود آمد.

وی در تشریح چنین جریانی خاطرنشان کرد: گروهی تلاش داشتند تا دین را از سیاست جدا عنوان کنند و در مقابل عده‌ای بودند که فقط اسلام را دین مبارزه اعلام می‌کردند اگرچه این دو جریان کاملا انحرافی تا به امروز ادامه دارد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر رمز موفقیت امام را آگاهی بخشی به مردم برای بکارگیری از اسلام در تمامی شئون سیاسی، عبادی، اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: ملت ایران با رهبری امام اسلام را در تمامی ابعاد شناخت و آن را بکار بست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن دستاوردهای بزرگ انقلاب طی 30 سال گذشته استقلال و آزادی را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و افزود: امروز استقلال و آزادی که ملت ایران دارند قابل مقایسه با رژیم پهلوی و حتی برخی از کشورهای امروز نیست.

روحانی اختراعات و ابتکارات دانشمندان و اندیشمندان جوان ایرانی را پس از انقلاب یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: امروز به لطف خدا در بسیاری از مسائل خودکفا شده‌ایم و دنیا نسبت به اختراعات و ابتکارات جوانان ایرانی به شگفتی در‌ آمده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز جریانی با پشتیبانی و توطئه استکبار جهانی به کار افتاده تا کشور را به قهقرا ببرد خاطرنشان کرد: جریانات پس از انتخابات نشان داد که این جریان به دنبال بازگرداندن کشور به عقب است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه عامل فساد را حربه‌ای از سوی دشمنان عنوان کرد که به دنبال جدایی جوانان کشور از اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌شود ملت ما هر چه بیشتر به سوی بی‌دینی سوق پیدا کند هشدار داد که یکی دیگر از توطئه‌های استکبار جهانی این است که به جوانان و ملت اعلام کنند که نظام اسلامی تاکنون هیچ کاری نکرده و در برابر این همه پیشرفت این دستاوردها را بی‌اهمیت جلوه دهند.

وی با هشدار بر اینکه دشمن در تلاش است تا در کشور کاری انجام دهد تا ما به رژیم صهیونیستی نزدیک شویم متذکر شد خط زدن روی شعارهای ضد اسرائیلی کار جوانان ایرانی نیست بلکه از سوی عوامل استکبار جهانی انجام می‌شود.

روحانی در عین حال تاکید کرد: مسائلی مانند اینکه ما دوست مردم اسرائیل هستیم برای نزدیک کردن ما به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که این امر خیانت است و ملت ما هیچ‌گاه با اینگونه توطئه‌ها دست از انقلاب، امام و رهبری بر نخواهند داشت.

وی خطاب به استکبار جهانی تاکید کرد که اگر فکر می‌کنید که با به صحنه آوردن چند عامل فریب خورده خود می‌توانید به اغراض شیطانی خود برسید کاملا در اشتباهید چرا که همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ملت ما هیچ‌گاه باج نخواهد داد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر ملت ایران را پیرو امام حسین و اندیشه‌های او دانست و خاطرنشان کرد: ما هرگز در مقابل توطئه سر تسلیم فرود نخواهیم آورد و با کمال افتخار و مقاومت راه امام، رهبری و ولایت فقیه را ادامه می‌دهیم.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود مسئله عدم تشخیص حق و باطل در شرایط کنونی کشور را کم لطفی از سوی برخی دانست و گفت: امروز کاملا راه حق و باطل در کشور ما روشن است چرا که در یک طرف جریان مردم و رهبری ایستاد و در مقابل جریانی که پشتیبان آن صهیونیست‌ها، آمریکا، انگلیس، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و حزب صهیونیستی بهائیت قرار دارد.

وی خطاب به مدعیان خط امامی متذکر شد مگر امکان دارد جریان و افرادی خط امامی و به دنبال راه او باشند و در عین حال آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن حمایت کنند از این رو این امر نشان می‌دهد جریانی که به ظاهر برای فریب مردم دم از خط امام می‌زند در مقابل خط و راه امام قرار دارد.

این پژوهشگر مسائل تاریخی و سیاسی حضور ملت را در صحنه‌های انقلاب عامل ضربه زدن به استکبار جهانی عنوان کرد و با اشاره به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 9 دی این حضور را موجب به لرزه انداختن استکبار جهانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان و مردم قدر حضور مردم را بدانند و مردم نیز با حضور با شکوه در روز 22 بهمن بار دیگر ضربه جبران ناپذیری به استکبار جهانی بزنند.

وی تاکید کرد که بزرگترین آرمان امام حضور مردم در صحنه است.

روحانی هوشیاری و آگاه بودن مردم را بزرگترین وظیفه آنان دانست و افزود: باید همگام مراقب توطئه‌ها و فریب دشمنان باشند.

وی با هشدار به برخی شخصیت‌ها خطاب به آنان تاکید کرد: برخی شخصیت‌های مملکت باید آگاه باشند چرا که امروز خطر برخی از اطرافیان و آقازاده‌های شخصیت‌ها از خطر استکبار جهانی و شیطان بزرگ بیشتر است چرا که این آقازاده و اطرافیان هستند که شخصیت‌ها را بی‌آبرو و بی‌‌اعتبار می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در خاتمه با بیان اینکه پیروی از ولایت و رهبری مهمترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد و افزود: ملت ما باید خود را آماده مقابله با جهانخواران کنند و به دنبال به خطر انداختن منافع آنان باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top