تاریخ انتشار: 10 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5249

گزارشی از مشکلات خوابگاه دانشجویی دانشگاه علامه

از گفته‌های دانشجویان ساکن در خوابگاه شهید همت دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین خوابگاه دانشگاه علامه طباطبائی با جمعیت نزدیک به 800 دانشجو، اینچنین برمی‌آید که تقریباً بزرگترین مشکل این دانشجویان مربوط به مسئله اینترنت است که شاید بتوان آن را شایع‌ترین مشکل در دانشگاه‌های کشور و بخصوص خوابگاه‌ها دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایرن»به نقل از فارس، آنچه در ذیل از مشکلات صنفی رفاهی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبائی می‌خوانید حاصل مشاهدات حضوری و همچنین گفتگوی خبرنگار فارس با 11 نفر از دانشجویان خوابگاه از هر نوع فکر و سلیقه‌ای است.

در این خوابگاه تعداد دستگاه‌های رایانه‌ای که دانشجویان قادر هستند از طریق آنها به اینترنت دسترسی داشته باشند، تنها 12 دستگاه است. یعنی تقریبا به ازای هر 65 نفر یک سیستم رایانه با قابلیت اتصال به اینترنت وجود دارد، که این مساله نارضایتی‌هایی را در بین دانشجویان بوجود آورده و به گفته تعدادی از دانشجویان، علی‌رغم تذکرات متعدد به مسئولین، اقدامات لازم صورت نگرفته است.

در همین زمینه، از جمله مهمترین مطالبه دانشجویان از مسئولین مربوطه، راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم (wi-fi) یا همان وایرلس است که علاوه بر سهولت در کار، در راستای تامین نیاز دانشگاه به پژوهش و تحقیق نیز می‌تواند کمک‌آفرین باشد، که این مسئله تاکنون مدنظر مسئولان قرار نگرفته است، حال آنکه در دانشگاه‌هایی نظیر شریف و برخی دانشگاه‌های دیگر، دانشجویان خوابگاهی به دلیل بهره‌گیری از سیستم اینترنت بی‌سیم، از این بابت مشکلی احساس نمی‌کنند و برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود که نیازمند دسترسی مداوم به اینترنت هستند، چنین مانعی را پیش رو نمی‌بینند.

اما، عدم نظارت لازم بر افرادی که مواد مخدر(نظیر سیگار و در موارد معدود مواد مخدر دیگر) مصرف می‌کنند، باعث شده است که فضای خوابگاه تا حدودی از حالت عادی خود خارج و به محیطی نسبتا آلوده و بی‌شباهت به فضای علمی و فرهنگی تبدیل شود که این موضوع نیز به یک مطالبه و گلایه جدی از سوی دانشجویان تبدیل شده است.

همچنین وضع نامناسب دیوارها و معابر که مملو از دیوارنویسی و نیز رنگ‌آمیزی نامناسب است، از جمله مواردی است که زیبایی لازم را از این فضای دانشجویی گرفته و آن را به محیطی نسبتا زشت و نامناسب برای یک محیط فرهنگی مبدل ساخته است.

علاوه بر موارد یاد شده، برخی مشکلات بهداشتی خوابگاه، نور کم و نامناسب اتاق‌ها و همچنین عدم توجه کافی مسئولان خوابگاه به لزوم اجرای فعالیت‌های فوق‌برنامه برای دانشجویان به جهت قرار داشتن دانشجویان در سنی که نیازمند ایجاد فضای نشاط هستند از دیگر مواردی بود که بعضا دانشجویان از آنها به عنوان مشکلات با اولویت پائین‌تر و کم‌اهمیت‌تر نسبت به مشکلات یاد شده در بالا نام می‌بردند و در عین حال اشاره‌ای نیز به برخی اقدامات مناسب صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه نیز داشتند.

بالا رفتن سطح امکانات رفاهی و همچنین افزایش سالن‌های ورزشی و تفریحی و همچنین ارتباط خوب مسئولان با دانشجویان ساکن در خوابگاه از جمله مواردی است که دانشجویان نسبت به آنها اظهار رضایت می‌کنند

همچنین مجهز شدن نمازخانه خوابگاه و رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان در این زمینه نیز از جمله مواردی بود که دانشجویان نسبت به اقدامات مسئولان خوابگاه اظهار رضایت می‌کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top