تاریخ انتشار: 20 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 588

بازتاب تجمع دانشجویان ایرانی مقابل سفارت آلمان در رسانه های خارجی

لوموند در خصوص تظاهرات دانشجویان خشمگین ایرانی در اعتراض به شهادت زن محجبه مصری آورده است: بیش از 150 دانشجوی مسلمان ایرانی در اعتراض به شهادت زن باردار محجبه مصری در دادگاه شهر "درسدن" آلمان توسط فردی نژاد پرست، در مقابل سفارت آلمان تظاهرات برپا کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران:تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت آلمان در تهران که در اعتراض به شهادت بانوی محجبه مصری در یک دادگاه آلمانی صورت گرفت، بازتاب گسترده ای در مطبوعات غربی داشت.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازبرنا، روزنامه فرانسوی زبان "لوموند" گزارشی را به تظاهرات اعتراض آمیز دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت آلمان در تهران اختصاص داد.

لوموند در خصوص تظاهرات دانشجویان خشمگین ایرانی در اعتراض به شهادت زن محجبه مصری آورده است: بیش از 150 دانشجوی مسلمان ایرانی در اعتراض به شهادت زن باردار محجبه مصری در دادگاه شهر "درسدن" آلمان توسط فردی نژاد پرست، در مقابل سفارت آلمان تظاهرات برپا کردند.

این گزارش با تاکید بر خشم دانشجویان مسلمان ایرانی شرکت کننده در این تظاهرات، نوشت: دانشجویان حاضر در این تظاهرات در حالی که شعار "مرگ بر آلمان و مرگ بر اروپای نژادپرست" سر می دادند، تخم مرغ هایی را به نشانه اعتراض به سوی سفارت آلمان پرتاب کردند.

لوموند افزود: دانشجویان تظاهرکننده با نوشتن عبارت "آنگلا یک نازی است"، خشم و اعتراض خود را نسبت به سکوت "انگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در برابر این جنایت به نمایش گذاشتند.

در ادامه این گزارش آمده است: تظاهرات اعتراض آمیز دانشجویان ایرانی درحالی برگزار شد که مقامات ایرانی با احضار " هربرت هونسوویتس" سفیر آلمان در ایران اعتراض شدید خود را نسبت به قتل این زن محجبه اعلام کرده و خواستار رعایت حقوق اقلیت ها در کشور آلمان شدند.

این گزارش در پایان می نویسد:زن محجبه مصری اول ماه جولای توسط یک فرد آلمانی نژاد پرست در مقابل همسر و فرزند 3 ساله اش با 18 ضربه چاقو به قتل رسید.

همچنین خبرگزاری آلمان در واکنش به تجمع روز گذشته صدها دانشجوی معترض ایرانی در مقابل سفارت آلمان در تهران نوشت: معترضان با سر دادن شعارهایی مانند "مرگ بر آلمان" و "مرگ بر نژادپرستان اروپایی" خواستار مجازات عامل حمله به شهید حجاب در آلمان شدند.

بر این اساس شماری از تجمع کنندگان خطاب به سران کشور آلمان فریاد زدند: شما هنوز نازی هستید. در بخش دیگری از این گزارش به نوشته شدن شعارهای ضدآلمانی دانشجویان ایرانی نظیر "آنگلای نازی خجالت بکش" بر روی خیابان مقابل سفارت اشاره شده است.

هفته نامه آلمانی فوکوس نیز با انتشار خبر تجمع صدها دانشجوی ایرانی در مقابل سفارت آلمان در تهران نوشت: دانشجویان ایرانی خشم خود را از کشته شدن یک زن مسلمان در دادگاه درسدن به نمایش گذاشته و شعار"مرگ بر آلمان" سر دادند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: دانشجویان با اعلام انزجار خود از سکوت مقامات آلمانی در ماجرای قتل با فریاد"مرگ بر نژادپرستان اروپایی" اشیائی را به ساختمان سفارت پرتاب کردند. این در حالی بود که دهها نیروی امنیتی برای جلوگیری از بروز درگیری و حمله به سفارت در مقابل آن گرد آمده بودند.

از سوی دیگر خبرگزاری ترند آذربایجان از تجمع دانشجویان ایران در مقابل سفارت آلمان در تهران خبر داده و هدف از این اقدام را اعتراض به موضع گیری ضعیف سیاستمداران آلمانی در مورد این جنایت اعلام کرد.

به نوشته این خبرگزاری هفته گذشته یک زن محجبه 32 ساله مصری در دادگاه درسدن آلمان مورد حمله یک نژادپرست آلمانی روس تبار قرار گرفته و به شهادت رسید.

در همین حال خبرگزاری رویترز اعلام کرد: گروهی از دانشجویان ایرانی در اعتراض به قتل بانوی محجبه مصری در آلمان دیروز در تهران مقابل سفارت آلمان جمع شدند. شرکت کنندگان در این تجمع که حدودا 150 نفر اعلام شده، با شعارهای ضد نژاد پرستی و پرتاب تخم مرغ به سمت سفارت آلمان خشم خود را از وقوع این جنایت نشان دادند.

در این گزارش آمده است: این تجمع در اعتراض به قتل بانوی باردار مصری بود که در اول جولای به دست یک نژاد پرست آلمانی در دادگاه شهر درسدن با ضربات چاقو به شهادت رسید.

این گزارش همچنین خاطر نشان می سازد ایران، روز جمعه سفیر آلمان در تهران را احضار کرده و خواستار حفاظت بیشتر برلین از حقوق اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان شده است

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top