تاریخ انتشار: 28 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 712

زیر نقاب لبخند کفاشیان

بعضی وقت‌ها انسان‌ها در جای اشتباهی قرار می‌گیرند مثل اینکه مرا به زور وادار کنند به جای خلبان یک هواپیما ایفای نقش کنم. من حداکثر شناختی که از هواپیما دارم این است که مثل پرنده‌ها می‌پرد همین. حکایت علی کفاشیان و فوتبال هم همین است. او در پستی اشتباهی انجام وظیفه می‌کند. البته حتما حاج علی ورزش ایران مثل بقیه دوستان احساس مسوولیت کرده و فقط برای ادای دین به ورزش این سمت را پذیرفته وگرنه هر انسانی بهتر می‌داند "چند مرده حلاج است. "

خبرنامه دانشجویان ایران:در این دو سال اشتباهات فاحش شما صدمات جبران‌ناپذیری به فوتبال ملی ما وارد کرد. بنابر این سعی کنید اشتباهات خود را بپذیرید و از همه مهمتر در رفتار و منش خود نیز رویه‌ای ثابت اختیار کنید.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از فارس، شبکه ایران در یادداشتی به انتقاد از عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال پرداخت که متن آن بدین شرح است:

بعضی وقت‌ها انسان‌ها در جای اشتباهی قرار می‌گیرند مثل اینکه مرا به زور وادار کنند به جای خلبان یک هواپیما ایفای نقش کنم. من حداکثر شناختی که از هواپیما دارم این است که مثل پرنده‌ها می‌پرد همین. حکایت علی کفاشیان و فوتبال هم همین است. او در پستی اشتباهی انجام وظیفه می‌کند. البته حتما حاج علی ورزش ایران مثل بقیه دوستان احساس مسوولیت کرده و فقط برای ادای دین به ورزش این سمت را پذیرفته وگرنه هر انسانی بهتر می‌داند "چند مرده حلاج است. "

هر کارشناس ورزشی این نکته را به خوبی می‌داند که در دنیای فوق مدرن امروز حتی در همان دو و میدانی - تنها تخصص رییس - آنقدر کارها تخصصی شده که در رشته‌های گوناگونش نیاز به تجربه، مطالعات فراوان و ... دارد، پس می‌بینید انتخاب علی کفاشیان از ابتدا برای تصدی پست ریاست فدراسیون اشتباه بوده است.

ملاک و معیار ناکامی و ضعف مدیریت یک رییس فدراسیون و مدیران عالیرتبه یک فدراسیون چیست؟ از جناب کفاشیان که سال‌ها در دو و میدانی بوده‌اند و المپیک و رقابت‌های آن را به خوبی می‌شناسند می‌پرسم اگر رییس فدراسیونی با هزار وعده و وعید نتواند در رقابت‌های المپیک موفق شود در حالی که همه شرایط اعم از امکانات، بودجه کافی، ورزشکاران آماده، حمایت سازمان ورزش و ... مهیا است آیا جامعه ورزشی از او انتظار ندارند به رسم جوانمردی با پذیرش ضعف خود و سوء مدیریتش استعفا دهد؟

برادرجان شما در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در حالی که آسیا 5/4 سهمیه ورودی داشته و عملا به خاطر بازی آخر با نیوزیلند باید سهمیه آسیا را 5 تیم محاسبه کنیم، در عین ناباوری و با تمامی پشتیبانی‌های دولت و شخص رییس جمهور که میلیاردها تومان از طریق وزارتخانه‌ها به فدراسیون کمک کرد نتوانستید آرزوی میلیون‌ها علاقه‌مند به فوتبال را برآورده کنید. آقای رییس، فوتبال ایران که دو و میدانی نیست؛ می‌دانید فوتبال ملی ما چند ده میلیون طرفدار دارد. می‌دانید که چه خسارت روحی به هواداران فوتبال زدید؟ اگر فکر می‌کنید با یک عذرخواهی حافظه ملت ورزش‌دوست ما این ناکامی را فراموش می‌کند سخت در اشتباهید مقصر اصلی این باخت شما هستید.

می‌دانید که فیفا بیشتر از سازمان ملل عضو دارد و این اهمیت ویژه حضور در جام جهانی را می‌رساند. جناب رییس شاید برای شما 800 هزار دلار پول قرارداد قطبی رقم ناچیزی باشد اما تحمیل این رقم به بیت‌المال کشور در صورت عدم موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا - که احتمالا هم چنین خواهد شد - فاجعه‌ای نابخشودنی خواهد بود. می‌دانید که افشین قطبی سرمربی است که بیشتر تخصص‌اش در زیبایی کلام است و کمتر توانش صرف مسائل فنی می‌شود. او یک روانشناس قابل است و می‌داند ایرانی جماعت، احساسی رفتار می‌کند، می‌توان با زبانی شیوا هزار امید و آرزو در دلش ایجاد کرد. قطبی در قراردادش هیچ تضمینی برای قهرمانی جام ملت‌ها نمی‌دهد و جناب رییس هم با چهره بشاش همیشگی‌اش می‌گوید: "اگر قهرمان شویم پاداش می‌گیرد و اگر نشویم هیچ جریمه‌ای شامل حال او نمی‌شود. "

بزرگترین گناه یک مدیر این است که بر اثر سوء مدیریتش سازمان تحت امر او دچار خسران و ضرر معنوی و مادی شود. جناب آقای کفاشیان با عدم توفیق به عنوان رییس فدراسیونی که نتوانست تیم ملی را به جام جهانی 2010 رهنمون سازد، هم فدراسیون را از یک پاداش بسیار سنگین از سوی فیفا محروم کرد - این رقم در جام جهانی 2006 آلمان 6 میلیون فرانک سوییس بود و تقریبا نصف بودجه یک‌ سال فدراسیون - هم نشاط و شادی میلیون‌ها ایرانی را از آنها گرفت. نمی‌خواهم بگویم تمام تقصیرها به گردن رییس است.

به هیچ وجه اما در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری شرایط کشور به سمتی رفت که فدراسیون فوتبال و هیات رییسه و مدیران آن با کمترین انتقادها مواجه شدند و به قول معروف این امکان فراهم نشد تا به اندازه ضربه‌ای که به ورزش کشور وارد شد مورد بازخواست قرار گیرند. نمی‌دانم چرا؟ اما تا مدت‌ها هرکسی که با نویسنده این نوشتار برخورد می‌کرد با گلایه می‌پرسید چرا اجازه دادید قطبی سرمربی تیم ملی شود چرا نمی‌نویسید که آقایان اگر شهامت دارند مسوولیت شکست را بپذیرند و استعفا دهند و هزاران سوال دیگر.

‌جناب کفاشیان اگر مردم ندانند ما به خوبی می‌دانیم خاستگاه سیاسی شما کجاست؟
اوج مسوولیت ورزشی شما در دوران دوم خرداد و ریاست مهندس مهر‌علیزاده بر سازمان بود. خوب به خاطر داریم که در روزهایی که مخالفان دولت نهم با تمامی امکانات سمعی و بصری و به خط کردن رسانه‌های نوشتاریشان به فدراسیون حمله می‌کردند تنها لبخند می‌زدید و با عطوفت و مهربانی با نویسندگان رسانه‌های ورزشی منتقد خود برخورد می‌کردید. شما را چه شده که یکباره به منتقدان اصولگرایی که به خاطر دلسوزی، عرق ملی و نگرانی از حیف و میل بیت‌المال در ماجرای قرارداد قطبی اعتراض داشته‌‌اند انگ دروغگویی می‌زنید.

ای کاش نگاهی به اطرافتان می‌انداختید تا ببینید کسانی که در سایت گل و در روز بازی با عربستان در تهران علیه رییس جمهور محبوب مقاله "وقایع نگاری شنبه تلخ فوتبال ایران " را نوشتند و با الفاظ شرم‌آور ماهیت واقعی خود را نشان دادند، امروز در روابط عمومی فدراسیون فوتبال برو بیایی دارند و در قاب دوربین‌های تلویزیونی شانه به شانه قطبی حرکت می‌کنند.

جناب رییس اگر امثال آن منتقدان نان به نرخ روز خور راستگو هستند و به گفتار و رفتارشان ایمان دارید همان بهتر که ما از شما دور باشیم. این را بدانید که در این دو سال اشتباهات فاحش شما صدمات جبران‌ناپذیری به فوتبال ملی ما وارد کرده و اگر در همه رده‌ها هم قهرمان شویم اما تیم ملی به جام جهانی نرود مردم فوتبال‌شناس و فوتبالدوست ایران هیچ‌گاه نقش مدیران ناکام را فراموش نمی‌کنند. بنابر این سعی کنید اشتباهات خود را بپذیرید و از همه مهمتر در رفتار و منش خود نیز رویه‌ای ثابت اختیار کنید.

اگر در مواجهه با منتقدان وابسته به آن جناح سیاسی خاص ملاطفت به خرج می‌دهید و آداب را رعایت می‌کنید چرا در این سو روزنامه‌نگاران اصولگرا و انتقادهای آنها را برنمی‌تابید. پیام این شیوه برخوردتان چیست؟ نکند این است که با این طیف مشکل دارید و خود را به خاستگاه آن عزیزان دوم خردادی شیفته پست و مقام در فدراسیون نزدیکتر می‌بینید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top