تاریخ انتشار: 06 شهریور 1392 - 19:54:57
کد خبر: 93037

در آیین بزرگداشت شادروان «معین رئیسی» در دانشگاه تربیت مدرس+ عکس

پناهیان: بی قراری معین رئیسی ازخصلت های شهدا بوده است

آیین بزرگداشت شادروان مرحوم «معین رئیسی» امروز (چهارشنبه) در مسجد دانشگاه تربیت مدرس با حضور دانشجویان مختلف از سراسر کشور، سیاسیون، اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: آیین بزرگداشت شادروان مرحوم «معین رئیسی» امروز (چهارشنبه) در مسجد دانشگاه تربیت مدرس با حضور دانشجویان مختلف از سراسر کشور، سیاسیون، اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مراسم که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد، چهره هایی همچون صادق واعظ زاده معاون رئیس جمهور، محمدحسین آیتی معاون دانشجویی وزیر بهداشت، علی اکبر متکان معاون اداری و مالی وزیر علوم، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد، حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، فروز رجایی فر، رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن، آیت الله روح الله قرهی و حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام محمدرضا زائری، وحید جلیلی حضور داشتند.
 
گفتنی است در این مراسم علاوه بر اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، نمایندگانی از بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حضور داشتند.
 
در مراسم بزرگداشت دانشجوی مجاهد عرصه علم و ایمان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنانی را درباره جهاد و شهادت به منظور دلگرمی دوستان و خانواده ایشان بیان کرد.

پناهیان با بیان اینکه جهاد و شهادت مرگ کسی را جلو نمی اندازد، بیان کرد: ممکن است کسی جبهه نرود ولی باز هم همان زمان بمیرد. اینقدر که اشتیاق به خدا داشته باشند که بدانند هر قدمی که  در جهت تحکیم نظامی که  بعد از امیرالمومنین آمده است و باید توجه می کردند اما از این بالاتر شوق زیاد جهاد و ملاقات با خداست.

وی افزود: اگر می خواهید از کسانی که در جبهه بودند چیزی یاد بگیرید  یک عامل موثر در برخورد عقلانی با مرگ رفقای شهیدشان است  که این عامل باعث ایجاد انگیزه  می شد و اثر خون رفیق شهیدشان باعث افزایش انگیزه می شد و هیچ عاملی مثل خون شهید موثر بر حضور در جبهه نبود. مهمترین اقدام عملیاتی برای افزایش شوق ملاقات با خدا افزایش یک رابطه نزدیک بین رزمندگان است.

استاد پناهیان ضمن بیان اینکه برای اشداء علی الکفار بودن باید رحماء بینهم هم بود، بیان کرد: در روایات و آیات ابتدا به ویژگی های بین رزمندگان و کافران پرداخته است به عبارتی بیان می کند که  رزمندگان نسبت به هم به شدت فروتنند و در مقابل کارفران این گونه نیستند و بعد به مقوله جهاد می پردازد.  روایاتی هست که با مومنین، ایثارگرانه و با دیگران منصفانه برخورد کنید مثلا باید از عملیات فتح المبین و بیت المقدس گفت که ایثار می کردند و در کارهای هم همدیگر را کمک می کردند حتی اگر کار کوچکی مانند شستن ظروف باشد.

وی علت افزایش محبت بین رزمندگان را شوق لقاء الله دانست و بیان کرد: محبت باید بین رزمندگان افزایش یابد و این محبت خدا خواهی را بالا ببرد و این محبت باعث کمک شهید به رفقایش می شود. این جرف عوامانه نیست اتفاقا برایش سند هم وجود دارد وقتی به امام حسین خبر شهادت مسلم ابن عقیل را دادند پرسیدند آیا باز هم  تمایل به  سفر به کربلا داید ؟ امام فرمودند بعد از مسلم  دنیا دیگر ارزش ماند ندارد پس می رویم.  بعد از شهادت علی اکبر نیز امام گفت: اف به دنیا پس از علی . امام در کربلا سه مرتبه این جمله را گفت پس از آن از ملائکه از عرش آمدند که اگر می خواهی  کربلا را تمام می کنیم اما امام گفت می خواهم به دوستان شهیدم برسم. در جبهه هم همین گونه بود.

ایشان ضمن ابراز تاسف برای فوت یکی از رزمنده های جبهه فرهنگی خاطر نشان کرد: این جوان مرگ شهادت گونه ای داشته است. شنیدم که ایشان قرار نداشته اند این بی قراری خصلت این افراد می باشد. از رفتن دوستتان نتیجه بگیرید در جوانی یک رفیق  در آن طرف دارید. وقتتان را تلف نکنید من از روزی که شنیدم رحلت کردند مدام همه از بی قراری ایشان برای فعالیت ها می گویند. البته عمر با خداست پس مغتنم بشمارید. وقتی کسی شهید می شودبقیه دو سه برابر فعال می شدند. اینها آثار خوبی است که می توان از یک واقعه تلخ گرفت.
 
 
باید اتحادتان را افزایش دهید. یک حرفی هم برای بچه های انجمن اسلامی می زنم. چه کسی دل های شما را هماهنگ کرده؟ چه کسی رابطه شما را ایثارگرانه کرده؟ خداوند با شما این کارها را کرده. در مقابل دشمنان شما هم توسط ابلیس هماهنگ می شوند.
 
 
حجت الاسلام پناهیان،استاد حوزه و دانشگاه افزود:«حتما نباید سیا یا موساد عناصر ضدانقلاب را هماهنگ کند. کسی که دل ناپاک داشته باشد، خود به خود با ابلیس هماهنگ می شود. انسان با دو واقعیت رو به روست. یکی اینکه وقتی دشمن، نیشی را می زند این خواست اسرائیل است و دیگری اینکه آن فرد اسرائیلی نیست پس چرا این کار را انجام داده. به گفته خداوند ابلیس وحی می فرستد و دشمن شما را هماهنگ می کند.»
 
وی با ابراز امیدواری از وضعیت کشورمان، بیان کرد:«ببینید سی سال پیش آمریکا کجا بوده و الان کجاست، ایران کجا بوده و الان کجاست. وقتی این ها بررسی کنیم می بینیم که مدیریت کلان در کشور ما قوی تر از آمریکا است. بسیاری از شاخص ها که در آمریکا افت کرده است ما در آن رشد کرده ایم. جامعه ما بهتر از آمریکا رهبری می شود، این به مسلمان بودن و انقلابی بودن ربطی ندارد، مسیحی و کلیمی هم باشی این را نمی توانی رد کنی. قدرتی که آنها دارند، برای کارهایی است که شیطان انجام می دهد و افراد خود را سازمان دهی می کند. خداوند خود می فرماید که شیطان به سربازان خود الهام می کند کافی است چند دل ناپاک پیدا کند. پس دشمنان خود را ساده نگیرید و اگر هماهنگ بودند تعجب نکنید.»
 

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد:«من قصد ندارم قدرت خدا در نصرت و یاری سربازانش را با قدرت ابلیس مقایسه کنم. معلوم است که ابلیس قدرت کم تری دارد. این را می گویم که شیطان نیروهایش را با هم هماهنگ می کند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است شیطان نمی تواند بین دوستان خود مودت ایجاد کند ولی خداوند این کار را می کند. مثلا منافقین عملیات می کردند و بسیار قوی بودند ولی اگر میان آنها بودی، مودتی که بین رزمندگان بود را مشاهده نمی کردی. توجه داشته باشید که مودت یک پله از محبت هم بالاتر است.»

وی با تاکید بر صفات شایسته این جوان مجاهد، بیان کرد:«آن چیزی که شما از رفتن این سرباز جوان فرهنگی یاد می گیرید یکی زیاد کار کردن است، یکی علاقه داشتن به آن دنیا و دیگری این است که مودت تشکیلاتی را بین خودتان زیاد کنید، اینکه شما در مراسم دوست خود اینقدر محکم هستید را در سپاه ابلیس نمی توان پیدا کرد. برای هم دنیا کنید، برای یکدیگر اشک بریزید و دل بسوزانید، عیب رفیق خود را به خودتان بگیرید به طوری که فکر کنید که چه کار کرده اید که دوستتان این عیب را دارد. این فضا جبهه ها بود، اشدا علی الکفار و رحما بینهم...»
 

این استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به اهمیت اتحاد و مودت تشکیلاتی افزود:«فکر نکنید دشمنان متحد هستند ظاهرشان قوی است اما در دل هایشان مودت و اتحادی وجود ندارد. تحقق این آیه باشید : " عربی آیه" تنها قومی باشید که خدا وعده داده است بیایید در پای دین بیستید. خداوند عاشق آنها است، آنها هم عاشق خداوند هستند.

در ادامه این استاد ارجمند با ذکر مصایب کربلا از دوستان این دانشجوی مجاهد خواست تا اشک های خود را نثار روح آن مرحوم کنید و سخنان خود را اینگونه ادامه داد: وقتی علی اکبر به میدان می رفت همه دست و پای او را گرفته بودند و دلشان نمی آمد رها کنند. هم اکنون اگر به شما خبر دهند در سوریه همه مردان خانواده ای را یکی یکی بیرون می کشند و تیر باران می کنند چه احساسی دارید، این صحنه واقعی را در ذهن خود تصور کنید، در کربلا هم این طور بود مردان یکی یکی خداحافظی می کردند، گریه کردن برای علی اکبر از اهل خیام هم گذشته بود اباعبدالله آنچنان اشک می ریخت و میگفت خدایا تو میدانی من برای چه گریه می کنم: اشبه الناس علی الرسول الله.»

حجت الاسلام پناهیان ضمن تسلیت به خانواده آقای رئیسی برای دلگرمی آنها بیان کرد:«وقتی جوانی خوب و مومن باشد مصیبت سخت تر است، من واقعا به خانواده این جوان تسلیت می گویم، اما لا یوم کیومک یااباعبدالله ...امام حسین آنقدر سر به صورت علی اکبر می گذاشت و برنمی داشت که همه می گفتند اباعبدالله جان داد، من این روضه را هدیه می کنم به اقای معین رئیسی که بسیار دوست داشت به کربلا برود. در کربلا حضرت زینب تمام مسیر بین خیام تا قتلگاه تا محل شهادت علی اکبر را دوید که امام حسین صورت از صورت علی اکبر بردارد.»
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top