تاریخ : 1393,شنبه 07 تير19:33
کد خبر : 133921 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اتفاق افتاد؛

چاقو دسته خود را برید؛ افراطی‌ها دوباره دانشگاه امیرکبیر را بهم ریختند + عکس و فیلم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این دانشجویان بعد از شکستن درب با دست نوشته هایی در حمایت از "مجید توکلی" وارد سالن شدند که البته حمایت از مجید توکلی خود مشخص می کند که پشت پرده این مسایل چیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی امیر کبیر صبح امروز بدون حضور خبرنگاران برگزار شد؛ مراسمی که با حاشیه هایی روبرو بود و این در حالی بود که به نظر می رسید با توجه به گرایش سیاسی سرپرست جدید که پیش از این وزیر ارتباطات محمد خاتمی بوده است، افراطی های این دانشگاه لااقل حرمت جلسه معارفه وی را نگه دارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حاشیه های این مراسم آنقدر پررنگ بود که سرپرست جدید عمده سخنان خود را به بیان راهکارهایش برای سیاسی تر شدن دانشگاه اختصاص داد!

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر علت مهاجرات و خروج نخبگان از کشور را کاهش نشاط و شادابی در دانشگاه دانست و گفت: بنا داریم نشاط و شادابی را به دانشگاه برگردانیم. یکی از معضلات این سال ها نبود نشاط در دانشگاه ها است که با کمک دانشگاهیان باید نشاط را به دانشگاه ها برگردانیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در این مراسم افزود: باتوجه به کاهش نشاط و شادابی در دانشگاه ها ، مهاجرت و خروج نخبگان طی سال های گذشته چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه باید با همدلی و همکاری دانشگاهیان نشاط را در محیط دانشگاه بیشتر کنیم، خاطرنشان کرد: فعالیت ها باید انجام شود و در کنار آنها حساسیت ها نیز رعایت شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بسیار باهوش هستند، بنابراین می توانند شرایط را درک کنند.

معتمدی افزود: فردی که ادعا می کند سیاسی است و قصد دارد فعالیت سیاسی انجام دهد باید شرایط درونی و بیرونی کشور را درک کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و فعالیت در حوزه دانشجویی و فرهنگی بسیار سخت است، گفت: با کمک همه گروه ها، اساتید ، دانشجویان و نماینده ولی فقیه در دانشگاه راه حل هایی برای فعالیت های دانشجویی و فرهنگی پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هیچ گاه برای انجام فعالیت های اجرایی هراسی نداشته ام ،افزود: مسئولیت ریاست دانشگاه بسیار سنگین است و من سعی داشتم مسئولیت ریاست دانشگاه را برعهده نگیرم اما به دلیل علاقه ام به دانشگاه صنعتی امیرکبیر این مسئولیت را پذیرفته ام و با پذیرش این مسئولیت با تمام توان در خدمت دانشگاه خواهم بود.
معتمدی تصریح کرد: اتفاقات مهمی در بخش های علمی و آموزشی دنیا رخ داده است اما ما فاصله زیادی با این تغییرات داریم به طور مثال رشته های میان رشته ای در دانشگاه های جهان بسیار تقویت شده اند اما ما در نظام آموزشی خود از این نوع رشته ها غافل بوده ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت های موثری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است، بیان داشت: باید با کمک اساتید و دانشجویان قدم های اساسی در دانشگاه برداشته شود تا دانشگاه به جایگاه بالاتری دست یابد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: این دانشگاه باید در طرح های کلان ملی، فعالیت های اجرایی، فعالیت های علمی و در تصمیم گیری های کشور نقش موثرتری داشته باشد.

حاشیه های پررنگ تر از متن

یکی از دانشجویان حاضر درجلسه امروز و عضو یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرح وقایع به مهر گفت: برنامه تودیع و معارفه قرار بود با حضور نماینده پارلمانی وزیرعلوم، جامعه دانشگاهی اساتید و کارکنان دانشگاه ساعت 10 صبح در سالن آمفی تائتر ساختمان فارابی برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سالن تکمیل شده بود، انتظامات درب ساختمان فارابی را بسته بود که  یک سری از دانشجویان دانشگاه برای ورود به داخل سالن با انتظامات درگیر شده و درب شیشه ای ساختمان را شکسته و وارد سالن شدند این موضوع باعث شد نظم جلسه برهم بریزد همچنین به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، یکی از اساتید حاضر در جلسه از ناحیه دست مجروح شد.

وی یادآورشد: برخی دانشجویان حاضر در مراسم شعارهایی سر می دادند که از جمله آنها می توان به  "دانشگاه جولانگاه جریان سیاسی نیست" و " جو سیاست زده مساوی با عدم رشد علمی" اشاره کرد.

در این مراسم دانشجویان در فضایی منطقی با به در دست داشتن پلاکارد  و دست نوشته هایی با محتوای "خواسته دانشجویان=برخورد با آشوبگران"، "تولیدات علمی در فضای منطقی و اکادمیک شکوفا میشود" و ... خواسته های خود را از مدیریت جدید دانشگاه مطالبه نمودند.

محمد حسین قائد شرف، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز که در این مراسم حضور داشت در تشریح وقایع گفت: اتفاقی که افتاد این بود که درب ورودی ساختمان فارابی توسط تعدادی از دانشجویان شکسته شد البته این اتفاق دو سال پیش نیز افتاده بود و در دفتر ریاست نیز توسط این دانشجو نماها شکسته بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک تعداد دانشجوی محدود حضور دارند که اگه کارنامه درسی آنها هم بررسی شود بد نیست. این افراد از هر فضایی برای برهم زدن نظم دانشگاه استفاده می کنند و برای آنها فرقی نمی کند چه فضایی باشد، تغییر ریاست یک بهانه بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این دانشجویان بعد از شکستن درب با دست نوشته هایی در حمایت از "مجید توکلی" وارد سالن شدند که البته حمایت از مجید توکلی خود مشخص می کند که پشت پرده این مسایل چیست.

وی افزود: ابتدا جلسه آرام بود. دکتر معتمدی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانی خوبی در ابعاد فرهنگی، علمی و مدیریتی داشت. سپس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر نکاتی را در خصوص رعایت اخلاقیات ارایه کرد که انتهای جلسه این دانشجویان شروع کردند به شعار دادن و برهم زدن نظم جلسه تا فضایی را که دوست دارند ایجاد کنند.

این دانشجو اظهار داشت: گرچه تعداد این افراد محدود بود، ولی همین تعداد نیز باعث می شود چهره نامطلوب از دانشگاه امیرکبیر دیده شود .

فیلم زیر را رجانیوز منتشر کرده است:


کد خبرنگار : 22