تاریخ : 1393,دوشنبه 09 تير19:05
کد خبر : 134185 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سریالی که مخاطبان داخل ایران از آن محرومند

خبرنامه دانشجویان ایران: پخش سریال «باب‌المراد» درباره زندگی امام جواد(ع) در حالی تنها از چند شبکه ماهواره‌ای آغاز شده است که تلویزیون ایران با امتناع از خرید آن بینندگان ایرانی را از دیدن آن محروم کرده است.

به گزارش فارس، پخش سریال تلویزیونی «باب المراد» از روز گذشته و با آغاز ماه مبارک رمضان در شبکه‌های ماهواره‌ای آغاز شد.

این سریال که محصول مشترک پنج کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران است توسط شرکت کویتی مدل‌آپ پروداکشن تهیه شده و فهد میری آن را کارگردانی کرده است.

سریال باب المراد که در سی قسمت به زندگی امام جواد(ع) می‌پردازد توسط «محمود عبدالکریم» نوشته شده و در آن بازیگرانی از سوریه، بحرین، کویت، عراق و ایران حضور دارند.

این سریال به مراحل مختلف حیات امام جواد(ع) از تولد در مدینه،‌ همراهی پدر در مراحل مختلف، شهادت امام رضا(ع) تا شهادت این امام به دست معتصم عباسی را تصویر می‌کند.

این سریال اگرچه قرار بود در عراق، کویت، لبنان و سوریه پخش شود اما بر اساس اطلاعات منتشر شده بر روی صفحه فیس‌بوک این سریال فعلا از شبکه‌های العراقیه، المعارف و کوت پخش می‌شود.

بنابر شنیده‌ها بینندگان تلویزیون ایران نیز علیرغم پیشنهاد خرید ارائه شده از دیدن این سریال محروم هستند.

بنابر این گزارش مهمترین چهره‌های ایرانی حاضر در این سریال که بخش اعظم لوکیشن‌های آن در ایران قرار دارد؛ مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و دکور و محمود‭ ‬رحمانی و احمد‭ ‬کاوری به عنوان بازیگر است.