تاریخ : 1393,یکشنبه 15 تير13:41
کد خبر : 134866 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کتاب‌خوانی مجازی با محوریت آثار شهیدبهشتی

مدیرعامل موسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا گفت: دومین دوره طرح حلقه‌های مجازی کتاب‌خوانی با محوریت آثار شهید بهشتی از ۲۱ تیر آغاز خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرعامل موسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا گفت: دومین دوره طرح حلقه‌های مجازی کتاب‌خوانی با محوریت آثار شهید بهشتی از ۲۱ تیر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، محمدرضا هدایتی مدیرعامل «موسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا» به فارس گفت: دومین دوره طرح حلقه‌های مجازی کتاب‌خوانی با محوریت آثار شهید بهشتی از ۲۱ تیر آغاز خواهد شد.

هدایتی خبر داد: این دوره با توجه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب در رابطه شهید بهشتی مبنی بر اینکه: «شاید این هم یکی از ابعاد مظلومیت این شهید عزیز باشد. شهید بهشتی با اینکه از لحاظ علمی شخصیت برجسته‌ای بودند آنچنانکه در حد مقام علمی ایشان بود، شناخته نشدند.»، محوریت این دوره مطالعاتی با حضور و ثبت نام دانشجویان از سراسر کشور به شهید بهشتی اختصاص داده شده و با کتاب «نقش آزادی در تربیت کودکان» آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجویان با ثبت نام در سامانه آموزش مجازی علم دینی با استاد راهنما ارتباط برقرار می‌کنند و با استفاده از تالار گفت‌وگو به مطالب تکمیلی، خلاصه دروس و ... دسترسی می‌یابند و با استفاده از همین سامانه به سوالات دانشجویان پاسخ داده می‌شود. در این کتاب که نام آن از یکی از گفتارهای مندرج در کتاب انتخاب شده، به مباحث مرتبط با حوزه انسان‌شناسی پرداخته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اندیشه‌های شهید بهشتی از نظر مبنایی با اندیشه‌های امام خمینی(ره)، شهید مطهری و سایر بزرگان اندیشه‌ای انقلاب اسلامی در یک چارچوب و قاب قرار می‌گیرد، بررسی اندیشه‌های وی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل «موسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا» خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که آثار ایشان اغلب به لحاظ آسانی و مشکلی در یک سطح قرار دارند و لذا هر کسی می‌تواند از هر جایی به جمع ما بپیوندد و پیش آید. این کتاب یک کتاب قابل استفاده برای مخاطبان است. نسخه دیجیتال این کتاب بر روی سامانه اطلاع رسانی موسسه موجود است و افرادی که تمایل به تهیه نسخه چاپی کتاب داشته باشند می توانند از طریق خرید الکترونیکی آن را دریافت نمایند.

هدایتی گفت: در نظر داریم با همکاری برخی دانشگاه‌ها علاوه به برگزاری این دوره به صورت غیر حضوری به برگزاری نیمه‌حضوری این دوره نیز اقدام نماییم. ثبت نام این دوره ۱۷ تیر به پایان می‌رسد و از ۲۱ تیر آغاز می‌شود. با توجه به استقبالی که از این طرح صورت گرفته بعید است که ثبت نام این طرح تمدید شود.

علاقمندان به ثبت نام در این دوره می‌توانند به آدرس سایت «موسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا» مراجعه نمایند.