تاریخ : 1393,چهارشنبه 06 اسفند14:22
کد خبر : 159190 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صوت:: من مخالف گشت ارشاد بودم

خبرنامه دانشجویان ایران: نظر "مدیر حاشیه‌ساز" در مورد حجاب و مذهب.

به گزارش نسیم، انتصاب محمدرضا اسدزاده به عنوان سردبیر و در واقع شخص اول خبرگزاری ایبنا، وابسته به خانه کتاب از ابتدا باعث انتقادات زیادی شد که بیشتر این نقدها هم متوجه سوابق کتاب های وی به خصوص آخرین کتابش، "من این نسل" که در جمهوری آذربایجان چاپ شده، بود؛ صبح امروز هم حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از مخالفت وزیر ارشاد با مجوز گرفتن این کتاب داد.

اما در تازه ترین مورد که می تواند برای اسدزاده دردسرهای بیشتری ایجاد کند، خبرنگار «نسیم» به فایل یک مصاحبه منتشر نشده محمدرضا اسدزاده در مورد کتاب حاشیه ساز اخیرش، "من این نسل" دست یافته است.

وی در این مصاحبه در مورد این که چرا در جایی از کتاب نوشته اید عفاف زن به چادر و حجاب اجباری نیست، پاسخ داد: چون قطعا کتاب "من این نسل" ضد حجاب اجباری در جامعه است.

این مدیر نزدیک به برخی مقامات دولتی در ادامه صحبت هایش در این خصوص، بیان داشت: «معتقدم که نسل جدید به هر پدیده تحمیلی چه حجاب اجباری و چه مذهب تحمیلی در هر شکلش اعتقاد ندارد. بنده هم قبلا به صراحت علیه پدیده بیهوده و زشتی مانند گشت ارشاد مقاله نوشته ام که منتشر شده است.»

اشاره اسدزاده، به مقاله ای است که خرداد ماه سال 91 در رسانه نزدیک به معاون فعلی امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت.

باید منتظر ماند و دید پایان این ماجرای جدید وزارت ارشاد به کجا خواهد کشید آیا اسدزاده همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند یا رفتنی است؟ به نظر می رسد گزینه دوم، محتمل تر باشد، شاید پاسخ به این سوال در آینده ای نزدیک روشن شود.


دانـــلود