تاریخ : 1394,شنبه 09 خرداد20:10
کد خبر : 168015 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران در واکنش به انتشار فیلم رقاصی دانشجویان:

این اتفاق خارج از اراده مسئولان دانشگاه رخ داد/ بلافاصله به مجری تذکر دادم که صوت را قطع می‌کنم

دیانی در ادامه ضمن اعلام اینکه اصلا صحیح نیست 4 دقیقه از بین 4 ساعت مراسم گزینش شود و در ملا عام منتشر شود، گفت: عده‌ای در سراسر دنیا منتظر انتشار فیلم‌های این چنینی و بی اخلاقی‌ها و بی تقوایی‌هایی از این دست هستند و از بروز چنین اشتباهاتی خوشحال می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی دانشگاه مازندران در واکنش به انتشار فیلم رقص دانشجویان در مراسم فارغ‌التحصیلی این دانشگاه گفت: این اتفاق، کاملا خارج از اراده مسئولان دانشگاه رخ داد و بلافاصله بنده به مجری برنامه تذکر دادم که اگر این وضع ادامه پیدا کند، صوت مراسم را قطع خواهم کرد.

حجت‌الاسلام محمود دیانی، معاون فرهنگی دانشگاه مازندران پیرامون رقص دانشجویان و انتشار فیلم آن در مراسم فارغ‌التحصیلی این دانشگاه که در سالن ورزشی دانشکده تربیت بدنی برگزار شد، به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت: اتفاقی که در این جشن افتاد، اصلا ربطی به اصل و محتوای این برنامه نداشت و کاملا اتفاقی و به خارج از اراده مسئولین دانشگاه اتفاق افتاد.

دیانی گفت: در زمان بروز این اتفاق، بنده به همراه مسئولین دانشگاه در ردیف جلو نشسته بودیم و به علت بزرگ بودن سالن، کمی دیر متوجه وضعیت وسط و انتهایی سالن شدم، اما به محض دیدن این صحنه به مجری برنامه تذکر دادم که در صورت عدم کنترل این وضعیت و مراسم، صوت برنامه را قطع خواهم کرد.

دیانی با اشاره به اینکه قبول داریم یک اشتباه غیر عمدی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان رقم خورده است ابراز عقیده کرد: اما باید اصل این اتفاق هم مورد مذمت قرار گیرد و آن هم، گرفتن فیلم از این اتفاق و انتشار آن در فضای مجازی است که کاری غیر اخلاقی بود.

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران در ادامه ضمن اعلام این مطلب که اصلا صحیح نیست 4 دقیقه از بین 4 ساعت مراسم گزینش شود و در ملاء عام منتشر شود، خاطرنشان کرد: عده‌ای در سراسر دنیا منتظر انتشار فیلم‌های این چنینی و بی اخلاقی‌ها و بی تقوایی‌هایی از این دست هستند و از بروز چنین اشتباهاتی خوشحال می‌شوند.

دیانی ادامه داد: جشن دانش اموختگی سال‌هاست که در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است و با توجه به شرایطی که شرایطی که شهر بابلسر دارد و به نوعی یک شهر توریستی نیز محسوب می‌شود، سال‌های گذشته این جشن فارغ‌التحصیلی توسط خود دانشجویان در مکان‌هایی خارج از دانشگاه و با شرایطی بسیار نامناسب برگزار می‌شد و بر همین اساس بود که امسال ما سعی کردیم این بخشنامه وزارت علوم را فعالتر از گذشته در دستورکار قرار دهیم تا این موضوعات و مشکلات کمتر بشود.

وی با تاکید بر اینکه قبل از برگزاری جشن، با تمام دانشکده‌ها و مسئولین تشکل‌ها چندین جلسه برگزار کردیم و محتوای جلسه را بستیم، اظهار داشت: حتی پیشنهاداتی برای برگزاری این برنامه در خارج از دانشگاه مطرح شد اما بنده به دلیل برگزاری کنترل‌شده‌ی این مراسم، تاکید کردم که مراسم حتما در داخل یکی از سالن‌های دانشگاه برگزار شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایم مراسم هم مانند مراسمات دیگرحاوی المان‌های مذهبی بود، تاکید کرد: این جشن با قرائت قرآن کریم، صلوات خاصه امام رضا(ع)  آغاز و سپس با تکریم شهدا ادامه پیدا کرد.

دیانی با اشاره به اینکه هر کدام از دانشجویان مجاز بودند که دو نفر والدین خود را به عنوان همراه در این برنامه بیاورند، ادامه داد: در این مراسم، 960 دانشجو(140 پسر و مابقی دختر) و 700 نفر از والدین حضور داشتند و این اتفاق یکباره و به دور از چشم ما رقم خورد و بلافاصله با آن برخورد کردیم و جلوی ادامه آن را گرفتیم.


کد خبرنگار : 17