تاریخ : 1394,سه شنبه 26 خرداد17:38
کد خبر : 169809 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

گاف جدید دانشگاه آزاد؛

وقتی حوزه ریاست به اسم «تشکل‌های دانشجویی» تقدیرنامه فرهنگی برای خودشان منتشر کردند! +سند

بدون شک «تشکل سازی» و استفاده از عنوان «تشکل دانشجویی» برای استفاده از مقاصد جریان های سیاسی به خصوص در دانشگاه آزاد که توسط «حلقه ای خاص» اداره می‌شود، می تواند آسیب جدی به مجموعه های دانشجویی که به صورت مستقل در این دانشگاه فعالیت می کنند، بزند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تشکل‌های دانشجویی «خودساخته» در دانشگاه آزاد یکی از مسائلی است که گرچه مسئولین این دانشگاه حاضر به پاسخ گویی درباره آن نشده اند، اما انتشار هراز چند گاهی بیانیه و اطلاعیه به اسم تشکل های دانشجویی، مسئله خودساخته بودن این تشکل های دانشجویی را بیشتر نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، روز گذشته خبرگزاری ایسنا در خبری با عنوان "حمایت تشکل های دانشجویی از سیاست های فرهنگی دانشگاه آزاد"، مدعی شد 200 فعال تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار بیانیه ای از سیاست های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده اند.

این بیانیه که به مناسبت "دومین سالگرد حماسه 24 خرداد ماه 92" به "استاد فرزانه جناب آقای دکتر میرزاده" در حمایت از "سیاست‌های فرهنگی دانشگاه آزاد" صادر شده است!، در قسمتی از آن آمده است: "در دوسال اخیر که دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست جنابعالی همراه بوده است، با انتصاب معاونت ها و مدیران توانمند، به خصوص معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که با فعالیت های چشمگیر و افزایش بودجه های فرهنگی و جایگزینی خردگرایی جمعی بجای سلیقه محوری در قالب شوراهای راهبردی فرهنگی صورت گرفته، یک انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب و شاهد رخدادهای بزرگ فرهنگی کشور با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی بودیم که این تحولی بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در آستانه تغییرو تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی موجب شائبه هایی گردیده بود که نکند مدیران و واحدهای موفق دستخوش تغییر شوند که با حمایت شما از این حوزه جای هیچ نگرانی را باقی نگذاشت که جای قدردانی از حضرتعالی و مسئولان این حوزه را داریم".

جدای از متن این بیانیه که از سیاست های فرهنگی این دانشگاه با عنوان "انقلاب فرهنگی" یاد شده است - در حالی که در ماجرای انتصاب عبدالحسین هراتی (هتاک به امام و نظام) به سرپرست اداره کل اسناد و مدارک، توسط مدیریت فعلی فرهنگی دانشگاه آزاد، یا ماجرای بخشنامه جنجالی درباره حجاب تا به امروز به عنوان یک نقطه سیاه در پرونده مدیریت فعلی یاد می شود- صادر کننده این بیانیه است. صادر کننده‌ای که به نظر می‌رسد به دلیل عجله زیاد برای رساندن این بیانیه، نام خود را پنهان نکرده است!

با نگاهی به این بیانیه، همانطور که در تصویر زیر آمده است، مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد آن را منتشر کرده است!، بیانیه ای که به صورت معمول اگر توسط تشکل های دانشجویی منتشر شود باید توسط روابط عمومی آن تشکل دانشجویی با مهر و امضا همراه باشد.

مسئله تشکل‌های «خودساخته» دانشجویی توسط دانشگاه آزاد چندسالی است که محل چالش های زیادی شده است، گرچه مسئولین این دانشگاه همواره آن را رد کرده اند اما اتفاقاتی از این دست یا ماجرای انتخابات یکی از اتحادیه های دانشجویی این دانشگاه که بدون اطلاع اعضای آن در سال گذشته(!)، باعث انتقادات زیادی به نحوه مدیریت این دانشگاه در حوزه تشکل های دانشجویی شده است.

بدون شک «تشکل سازی» و استفاده از عنوان «تشکل دانشجویی» برای استفاده از مقاصد جریان های سیاسی به خصوص در دانشگاه آزاد که توسط «حلقه ای خاص» اداره می‌شود، می تواند آسیب جدی به مجموعه های دانشجویی که به صورت مستقل در این دانشگاه فعالیت می کنند، بزند.


کد خبرنگار : 16