تاریخ : 1394,شنبه 30 خرداد17:28
کد خبر : 170268 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

بیل گیتس، به دنبال روش‌های ضد باروری زنان

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و میلیاردر اول جهان، بار دیگر برای توسعه خدمات و روش‌های مربوط به پیشگیری از باروری زنان، کمک‌های خیریه بلاعوض اعطا کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و مؤثرترین فرد جهان در عرصه دیجیتال، بار دیگر به صنعت ضد بارداری، کمک کرد. موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس در بیانیه ای درباره کمک اخیر خود به صنعت پزشکی ضد بارداری امریکا، مبلغ این کمک بلاعوض را حدود 5 میلیون دلار اعلام کردند.

موسسه خیریه بیل گیتس Bill & Melinda Gates Foundation که با کمک همسرش در سال 2000 میلادی برای کمک‌های بشر دوستانه با سرمایه 24 میلیارد دلاری و همکاری 1200 نفر راه اندازی شده است و بزرگ‌ترین بنیاد خصوصی خیریه جهان نام دارد، تا کنون پروژه‌های مختلفی را در دنیا اجرا کرده است که کمک به توسعه صنعت ضد بارداری و پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته، یکی از آن می‌باشد.

دانشگاه علوم بهداشتی اورگان آمریکا، به عنوان دریافت کننده این کمک خیریه ای موسسه بیل گیتس معرفی شده است.

این موسسه اعلام کرد که این کمک، برای توسعه خدماتی به کار می‌رود، که زنان را بدون نیاز به عمل جراحی، قادر می‌کند تا از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری کنند و توانایی ضد بارداری خود را ارتقا بخشند.

انتشار این خبر، واکنش‌های گسترده ای را در میان سازمان‌های حامی ازدیاد جمعیت به راه انداخت. اما، دکتر جفری جنسن، مدیر بخش پیشگیری از بارداری دانشگاه اورگان به الیزابت هایز از ژورنال پورتلند بیزینس گفت که قصد ما در این مرکز، تنها تلاش برای بارداری‌های از پیش تعیین شده بین زوجین است.

این تنها کمک موسسه خیریه گیتس برای کمک به توسعه صنعت جلوگیری از بارداری ناخواسته نیست. اواخر سال گذشته میلادی، این موسسه 6.7 میلیون دلار بری طراحی و ساخت میکروچیپ هایی که قابلیت کنترل بارداری را برای زوجین فراهم می‌کند، اختصاص داد.

این میکروچیپ ها، قادر است تا ورود و خروج هورمون ها را در روابط زناشویی زوجین کنترل کند و تا 16 سال، قابلیت استفاده دارد و زوجین را از مصرف روزانه قرص‌های ضد بارداری خلاص می‌کند. انتظار می‌رود این محصول ضد بارداری موسسه بیل گیتس، تا سال 2018 میلادی رونمایی شود.

پروفسور رابرت فرا، رئیس موسسه MicroCHIPS و محقق دانشگاه MIT به دیو لی، خبرنگار بی بی سی گفته بود که این دستگاه، به طور هوشمندانه، زوجین را در برابر بارداری‌های ناخواسته کمک می‌کند. این تراشه رایانه ای، تنها 4 سانتیمتر مربع اندازه دارد و در هر بار استفاده، 30 میکروگرم از هورمون لوونورژسترول که در ترکیب داروهای پیشگیری از حاملگی استفاده می‌شود، وارد جریان خون می‌کند و با یک شارژ الکترونیکی کوچک قابل استفاده می‌باشد.

موسسه خیریه گیتس، قبلاً نیز، برای صنعت ضد بارداری در میان مردان نیز، کمک‌هایی به مراکز فعال در این عرصه ارائه کرده بود.

دستگاه‌های ضد بارداری چیز جدیدی نیست اما فناوری که توسط بیل گیتس و همسرش ملیندا در کنار محققان دانشگاه ام آی تی دنبال می‌شود با فناوری‌های موجود متفاوت است. نسل کنونی دستگاه‌های آزاد کننده پروژسترون نیاز به تعویض هر سه سال یکبار دارد و برای بچه دار شدن حتماً باید این دستگاه را از بدن بیرون آورد و جدا ساخت.

اما آنچه بنیاد کیتس و کمپانی تحقیقاتی MicroCHIPS در ماساچوست دنبال آن است نسل بعدی دستگاه‌هایی است که بتوان با قابلیت استفاده و کنترل از راه دور عملیات باروری را کنترل کرد. تراشه نسب بعدی حداقل در بعد تئوریک بدین صورت است که از طریق وایرلس می‌توان مدیریت باروری را انجام داد و هر 16 سال یکبار (در مقایسه با سه سال یکبار برای دستگاه‌های موجود) هم آن را تعویض کرد. دستگاه MicroCHIPS روی بیمارانی که پوکی استخوان دارند با نصب برنامه ارسال دارو به صورت هوشمند از طریق تراشه موفقیت آمیز بوده است.

بنیاد گیتس قصد دارد این فناوری را در فقیرترین کشورهای جهان که بحران تنظیم خانواده دارند به اجرا گذاشته تا این مشکل حل شود.

بیل گیتس، از ژانویه 2000، پس از کناره گیری از فعالیت‌های اجرایی در مایکروسافت، به فعالیت‌های بشر دوستانه روی آورده است. وی اکنون، تنها به عنوان مشاور فناوری مدیرعامل مایکروسافت شناخته می‌شود. یادداشت بیل گیتس در سایت رسمی وی به نشانی http://www.gatesnotes.com ارائه می‌شود.

منبع: بهترین ها