تاریخ : 1394,شنبه 31 مرداد20:41
کد خبر : 176452 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

9 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع لبنی (صلا) در سال جدید در استان خبر داد و ادامه داد: این مرکز در سال تحصیلی جدید در دو رشته کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی- غذایی و کاردانی فنی صنایع غذایی- شیر و فرآورده‌های لبنی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی از افزایش ۹ رشته جدید در مقطع کاردانی در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس، عبدالعلی ذوالانواری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاردانی فنی عمران گرایش ترافیک شهری مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، کاردانی فنی بهره‌برداری راه‌آهن مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای تخصصی و درجه یک و کاردانی فنی متالوژی گرایش آزمون فلزات مرکز آموزش علمی کاربردی کمباین سازی ایران از جمله این رشته‌ها است.

وی تصریح کرد: کاردانی فنی مکانیک گرایش مونتاژ سیستم‌های مکانیکی در مرکز آموزش علمی کاربردی کمباین سازی ایران، کاردانی فنی مکانیک گرایش پمپ و کمپرسور و کاردانی فنی مکانیک گرایش ساخت و تولید قالب‌های فلزی مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت صنعتی حدید اراک و کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری و شوراها مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری ساوه از دیگر رشته‌های جدید به شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع لبنی (صلا) در سال جدید در استان خبر داد و ادامه داد: این مرکز در سال تحصیلی جدید در دو رشته کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی- غذایی و کاردانی فنی صنایع غذایی- شیر و فرآورده‌های لبنی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

ذوالانواری اضافه کرد: پذیرش رشته‌های کاردانی از ۲۱ مرداد ماه تا ۲۹ مرداد ماه بوده که با توجه به استقبال داوطلبین ثبت‌نام تا چهارشنبه چهارم شهریور ماه تمدید شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در مراکز این دانشگاه وجود دارد و این دانشجویان در ۵۹ رشته و ۱۱۴ کد رشته محل در ۲۰ مرکز آموزش علمی کاربردی استان پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۵ دانشجوی زن و ۹ هزار و ۳۷۹ دانشجوی مرد هستند.

ذوالانواری در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علمی کاربردی جزء دانشگاه‌های نسل سوم هستند، افزود: دانشگاه‌های علمی کاربردی جزء دانشگاه‌های مهارت محور و کارآفرین به شمار می‌روند که در سال‌های گذشته موفقیت‌هایی خوبی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دانشگاه علمی کاربردی رویکرد اساسی رونق دوره‌های پودمانی و آموزش مهارت و کارآفرینی به نیروی انسانی است و سیاست دانشگاه از مدرک‌گرایی فاصله دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی تلاش دارد با شناسایی و احصاء نیازهای جامعه، بسترهای علمی و مهارتی و آموزش را برای اقشار جامعه فراهم کند.

ذوالانواری بیان داشت: در همین راستا نیز تلاش شده تا از ظرفیت بخش خصوصی برای شناسایی نیازهای مهارتی جامعه و راه‌اندازی مراکز آموزشی استفاده شود که به همین منظور نیز ارتباط دانشگاه با بخش خصوصی همواره افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ارتباط دانشگاه علمی کاربردی با بخش خصوصی ارتباط مطلوبی است و همواره سعی می‌شود تا سهم دانشگاه در این زمینه از ۵۴ درصد به ۷۰ درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه در صدد تربیت دانشجوهایی است که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای خود شغل فراهم کنند.

ذوالانواری افزود: در حال حاضر نیز ۹۸ درصد از نیروهای آموزش دیده در برخی از رشته‌های این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شده‌اند.

وی راه‌یابی ۶ دانشجوی علمی کاربردی از استان مرکزی به مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه و کسب مقام اول در برگزاری مراسم اعتکاف را از جمله افتخارات این واحد دانشگاهی برشمرد و از برگزاری المپیاد جوش کشوری در آذر ماه به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی خبر داد.