تاریخ : 1394,شنبه 21 شهريور12:39
کد خبر : 178574 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در یازدهمین قسمت «نبض دانشجو»؛

یک فوتبال دانشجویی شیعه و سنی با چاشنی رفاقت/ توضیحات ضیاء هاشمی از حقوق دانشجویی +فیلم

مسابقات دانشجویی شیعه و سنی با چاشنی رفاقت، پیگیری های حقوقی در دانشگاه در مصاحبه با ضیا هاشمی، ماجرای یک تعهد و یک سهمیه پزشکان متخصص زنان، میزگرد فعالین دانشجویی پیرامون برخورد با با فساد مالی، نشست سالانه یک تشکل دانشجویی با طعم مسائل اجتماعی و روش جدید تصویر برداری پزشکی به وسیله لیزر از مهمترین بخش این قسمت «نبض دانشجو» است.

خبرنامه دانشجویان ایران: یازدهمین قسمت برنامه نبض دانشجو از شبکه خبر سیما پخش شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه نبض دانشجو از سری برنامه های جدید شبکه خبر است که به موضوعات دانشجویی و دانشگاهی می پردازد.

گزارش فوتبال دانشجویان شیعه و اهل تسنن اولین بخش این برنامه بود.

دانشگاه مذاهب اسلامی مسابقات ورزشی دانشجویان شیعه و سنی را برگزار کرد و تیم هایی از شهرهای تهران، کردستان، زاهدان و بندرعباس در آن شرکت داشتند.

در این مسابقات در یک تیم، هم از دانشجویان شیعه و هم از دانشجویان اهل تسنن حضور داشتند.

راه های پیگیری حقوق دانشجویی در گفتگو با معاون فرهنگی وزیر علوم نیز بررسی شد.

سیدضیا هاشمی در گفتگو با مجری برنامه در واکنش به این موضوع که دانشجویان از پیگیری حقوق خود در دانشگاه یاس دارند، گفت: علت این موضوع، فرهنگی است و دانشجویان باید ابتدا از

حقوق خود آگاهی داشته باشند و سپس راه های قانونی را برای پیگیری حقوق خود بدانند.

وی تاکید کرد: کتابچه حقوق دانشجویی تدوین شده و به زودی در دانشگاه ها توزیع خواهد شد.

ماجرای یک تعهد و یک سهمیه برای پزشکان متخصص زنان سومین موضوع نبض دانشجو بود.

پزشکانی که باید 3 برابر طول تحصیل در مناطق محروم خدمت کنند حالا خواستار لغو این تعهدی هستند که در دوره دانشجویی امضا کرده اند.

گروهی از متخصصان زن که به میزان تعهد 12 ساله که برای خدمات قانونی آنها در نظر گرفته شده است، اعتراض دارند مقابل دوربین نبض دانشجو در واکنش به این موضوع که آگاهی لازم برای امضای تعهدنامه را داشته اند، مدعی شدند که مجبور به امضای این تعهدنامه بوده اند.

میزگرد فعالان دانشجویی درباره برخورد با مفاسد اقتصادی نیز بخش دیگری از برنامه نبض دانشجو بود. رفیع زاده از انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس و سلطانی وش از انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس پیرامون علل شکل گیری مفاسد اقتصادی گفتگو کردند.

رفیع زاده با بیان اینکه قوه قضائیه باید در برخوردهای خود سرعت بیشتری خرج دهد اظهار داشت: نباید چندسال از وقوع جرم بگذرد و افراد از منصب های خود کنار روند و آن وقت با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه تقسیم قدرت میان همه جناح های سیاسی موجب کاهش فساد اقتصادی می شود، گفت: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با فساد های اخیر و حکم های صادر شده متناسب بود اما باید دادگاه ها علنی برگزار می شد.

از سوی دیگر سلطانی وش اظهار داشت: اینکه افرادی نظیر معاون رئیس جمهور یا فرزندان برخی مسئولین مرتکب جرم هایی می شوند نشان می دهد سیستم های نظارتی دقیق عمل نکرده و این افراد حاشیه امنی برای خود می بینند.

وی با اشاره به برخی انتصاب ها گفت: نباید افرادی که سابقه روشنی ندارند برای جایگاه های مدیرتی معرفی شوند.

گزارشی از نشست سالانه جنبش عدالتخواه دانشجویی بخش دیگری از برنامه بود، جنبش عدالتخواه دانشجویی در هفته های گذشته نشست سالانه خود را برگزار کرد. دانشجویان حاضر در این نشست به چرایی برخی موضع گیری های این تشکل اشاره کردند.

تورعلمی نبض دانشجو نیز در جایی که تصویربرداری پزشکی با لیزر انجام می شود نه MRI ضبط و پخش شد.

پژوهشکده لیزر دانشگاه شهید بهشتی به روش هایی دست یافته است که به کمک نور لیزر می توان به تصویر برداری های پزشکی نیز تصویر برداری از مغز دست یافت.

دانلـــود


کد خبرنگار : 16