تاریخ : 1394,سه شنبه 07 مهر12:57
کد خبر : 180535 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

تحلیل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛

اجتناب از سیاسی کاری و ایجاد بستر مناسب جهت حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی اولویت امسال دانشگاه‌ها است

این اتحادیه در نظر دارد به اتفاقات و تحولات بین‌المللی با نگاه و رصدی تیزبینانه و حضوری فعالانه‌تر نسبت به گذشته در مسائل پیرامونی ایران اسلامی نقشی در خور را ایفا نماید به همین منظور مسئله اطلاع رسانی و ایجاد ساختار‌های لازم جهت حضور دانشجویان مورد توجه این اتحادیه در سال جاری می‌باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت آغاز سال تحصیلی تحلیل خود را از فضای پیش روی دانشگاه ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این تحلیل این اتحادیه دانشجویی آمده است: بار دیگر در آغاز و آستانه فصل جدیدی از تلاش، کوشش و آفرینش علمی، فنی و هنری در راه انکشاف حقیقت و وصول به قله‌های رفیع دانش و بینش و آراستن وجود به لباس تربیت و معرفت در نهادهای آموزشی و به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران اسلامیمان قرار داریم. سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که دفتر خاطره نخستین روزهای جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع سرافرازانه از آرمانهای اسلام و انقلاب بر عرصه ذهن و دلمان تورق می‌شود و عطر دل انگیز وجود شهدای گلگون کفن فضای کشور را حیاتی دوباره می‌بخشد.

در همین حال، جهان و منطقه خاورمیانه حوادث و وقایع تازه و نویی را تجربه می‌کنند و چالش با رخداد‌ها و تدبیر برای آن‌ها در دستور کار دولت‌ها و ملت‌ها قرار دارد. بدون تردد ایران اسلامی نیز در این زمان شرایط خطیری را پشت سر می‌گذرد و لذا درکی همه جانبه، منسجم، صحیح و دقیق از این شرایط بر هر مسلمان لازم و بر دانشگاهیان و دانشجویان که از اقشار پیشتاز و خواص جامعه محسوب می‌گردند وظیفه‌ای غیر قابل تردید است.

آغاز این سال تحصیلی مصادف شد با حادثه عظیم منا که سندی بر بی‌کفایتی آل سعود گشت و قلب همه مسلمانان جهان را به درد آورد و صحه‌ای بر فعالیت‌های دانشجویی گذاشت تا در برابر استکبار جهانی و دست نشانده‌هایش ایستاد و همچنان مبارزه کرد.

انقلاب عزت آفرین، آزادی گس‌تر و روح بخش ما، در طی ادوار مختلف تکوین، رشد، گسترش و پیروزی خویش و خصوصا در طی سی و شش سال تحقق حاکمیت آن، از فراز و نشیب‌ها و گردنه‌های دشوار و خطرناکی به فضل و مدد حق تعالی و انفاس قدس اولیاء الهی و رهبری‌های داهیانه و خردمندانه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و حضور یکپارچه و شور آفرین مردم و پشتیبانی قاطع آن‌ها از اصول و آرمانهای نظام در مواقع و لحظات حساس و سرنوشت ساز با سربلندی گذر کرده است.

لکن با گذر زمان و برافراشته‌تر شدن پرچم ایرانی پیشتاز امواج سهمگین توطئه‌ها و سیل روز افزون دشمنی‌ها را بیش از پیش به سمت ماروانه می‌کند حوادث، فتنه‌ها، التهاب‌های مختلفی که در طول چندین سال گذشته در کشورما رخ داد و زمینه ساز مشکلات فرهنگی و اقتصادی در جمهوری اسلامی گردید، گواه روشنی بر آن است که مرور زمان نه تنها از میزان خصومت و کینه استکبار جهانی نسبت به ایران اسلامی نکاسته است بلکه ایادی آن‌ها همچنان در آرزو و طمع خام فتنه‌گری و براندازی با تمسک و تشبت به هرگونه بهانه و فتنه ریز و درشت داخلی هستند از این رو لزوم اتحاد و برادری و همدلی کلیه نیروهای وفادار به آرمانهای اساسی اسلام و انقلاب تحت هدایت رهنمودهای روشنگرانه رهبر فرزانه در شرایط کنونی بیش از پیش آشکار می‌گردد. تنها در این صورت است که در کشاکش نبردی نابرابر قادر خواهیم بود همچون گذشته دشمنان انسانیت و بشریت را به خاک مذلت نشانده و پرچم افتخار آفرین و عزت بخش ملتی را که تنها با تکیه بر خداوند متعال و توکل به او قیام نموده است را همچنان در اهتزاز نگه داشته و به حرکت ظلم ستیزانه و عدالت گس‌تر انقلاب اسلامی با صلابت استمرار و تداوم بخشیم.

جامعه اسلامی دانشجویان در آستانه سال تحصیلی جدید ضمن تبریک و تهنیت به دانشجویان و داشن پژوهان لازم می‌داند نکاتی چند را در ارتباط با رویکرد این اتحادیه در سال تحصیلی۹۴-۹۵ تذکر نماید:

- ایجاد بستر مناسب برای دانشجویان و نخبگان علمی کشور جهت حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و اشاعه آن در سطح جامعه بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب

- اجتناب از سیاسی کاری در دانشگاه و تبدیل آن به باشگاه سیاسی احزاب که بزرگ‌ترین آفت برای دانشجو و دانشگاه خواهد بود

- از آنجایی که عزت و سر افرازی مردم ایران اسلامی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر انسان آزاده‌ای است لذا اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نظر دارد در جهت عزت همه جانبه ملت ایران در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گام‌های بلندی با مطالبه‌گری تخصصی و تحرکی همه جانبه برعلیه فقر و فساد وتبعیض بر دارد و با دعا خیر ملت هر انچه در توان دارد را به کار گیرد و در این سال تحصیلی با روشنگری منطقی و عاقلانه به وظیفه انقلابی خود جامه عمل بپوشاند.

- ایجاد بستری مناسب در محیط پویا و با نشاط دانشگاه جهت تبادل نظر و تقابل گفتمان‌ها و آرا و نظرات گوناگون دانشجویان و اساتید محترم نیز در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی و هر قالب متبادل کننده دیگر باعث رشد وتعالی جامعه می‌گردد و زمینه‌ای برای رفع شبهات، تردیدات و تحلیل‌های یک طرفه در محیط دانشگاه را فراهم می‌آورد که لزوم آماده سازی این امر از دیگر رویکرد‌های این اتحادیه می‌باشد.

- این اتحادیه در نظر دارد به اتفاقات و تحولات بین‌المللی با نگاه و رصدی تیزبینانه و حضوری فعالانه‌تر نسبت به گذشته در مسائل پیرامونی ایران اسلامی نقشی در خور را ایفا نماید به همین منظور مسئله اطلاع رسانی و ایجاد ساختار‌های لازم جهت حضور دانشجویان مورد توجه این اتحادیه در سال جاری می‌باشد.

در آخر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امیدوار است با تدبیر دولت یازدهم در سال تحصیلی جاری فضایی آرام و بدون هیاهو با حضور وزیر علومی که خط قرمزش فتنه و برنامه‌هایش در جهت تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری باشد را با لطف و عنایت باری تعالی بگذرانیم.


کد خبرنگار : 16