تاریخ : 1394,یکشنبه 12 مهر13:29
کد خبر : 181007 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

گزارشی از نشست یک روزه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان

در انتهای برنامه حجت الاسلام شفیعی نیز از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برای اجرای این برنامه و همچنین از فعالیت های مستمرشان در دانشگاه در سالی که گذشت تجلیل و قدردانی کرد و رعایت قانون و آیین نامه ها را یک امر ضروری در کار تشکل ها دانستد که باعث رشد و ترقی فعالیت هایشان می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز پنج شنبه 9 مهرماه نشست یک روزه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان خوزستان به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز از ساعت 8 صبح الی 17عصر در آمفی تئاتر شهید شهریاری دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان عضو انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های خرمشهر، علوم پزشکی اهواز، آزاد خرمشهر و آزاد ایذه از حاضران در این نشست بودند.

در این نشست به ترتیب دکتر رضوانی (عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت) آیت الله کعبی (نماینده مردم خوزستان در شورای خبرگان رهبری) و کشاورز (عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم) حضور داشتند.

دکتر رضوانی در ابتدای سخنان خود به بررسی نقش دفاتر تحکیم وحدت در دانشگاه ها قبل از انحرافشان پرداخت. نقشی که نمی توان آن را نادیده گرفت از مراکز اعزام نیرو به جنگ، از فعالین جنگ و قبل تر در تسخیر لانه جاسوسی. این نقش همیشه فعال و پویا که باعث پویایی دانشگاه ها و فضای کشور شده بود اما بعد از انحراف دفاتر تحکیم وحدت این مجموعه انقلابی که همیشه در عرصه نظام نقشی پررنگ و پای پیشرو داشته به مجموعه ای که از جناح اصلاحات جانب داری می کند تبدیل شد. وی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل را همان دفاتر تحکیم وحدت سابق که خود جز اعضای آن بوده خواند و افزود آرمان های کنونی  انجمن اسلامی دانشجویان  مستقل همان آرمان های قدیم ما و انقلاب است.

آیت الله کعبی میهمان بعدی برنامه در ابتدا بعد از محکوم کردن عربستان سعودی در جریانات منا و تبریک عید غدیر به بررسی نقش ولی و ولایت در جامعه اسلامی پرداختند ایشان ولی را عنصر اصلی هدایت معرفی کردند و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی را همان نقش امام در امت اسلامی معرفی کردند.

در ادامه  کشاورز به بررسی نشریات دانشجویی و نقش آنها در فضاسازی های دانشگاهی پرداخت وی رعایت نکردن قوانین نشریات توسط تشکل های دانشجویی را یک آفت برای این تشکل ها دانست و بیان کرد که همین اهمال باعث بسته شدن نشریاتشان می شود. وی افزود حتی در شرایطی که دولت ها مخالف کار تشکل ها باشند با استفاده از همین قوانین می شود به حیات و فعالیت ادامه داد پس پیرو قانون باشید و خلع های کارتان را پر کنید.

در انتهای برنامه حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان نیز ضمن حضور در این نشست از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برای اجرای این برنامه و همچنین از فعالیت های دلسوزانه و خودجوش که دانشگاه را از حالت رخوت و سکوت بیرون آورده تجلیل و قدردانی نمود و  از وضعیت کنونی دانشگاه ابراز امیدواری کرد و رعایت قانون و آیین نامه ها را یک امر ضروری در کار تشکل ها دانستند که باعث رشد و ترقی فعالیت ها و مجموعه ها می شود.

همچنین میلاد خدری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز از تمامی تشکل های استان تشکر کرد و افزوذ در شرایطی که کشور نیاز به فرزندان انقلابی خود دارد ما نیز باید فرمان ولی مان را لبیک گفته و جهادگونه و انقلابی وارد عرصه های فرهنگی و سیاسی کشور شویم و فضا را به سمت آرمان های اولیه انقلاب و امام سوق دهیم باشد که امام عصر از همه جوانان انقلابی راضی و خوشنود شوند.

گزارشی از نشست یک روزه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه خوزستان

گزارشی از نشست یک روزه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه خوزستان

گزارشی از نشست یک روزه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه خوزستان

گزارشی از نشست یک روزه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه خوزستان

گزارشی از نشست یک روزه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه خوزستان


کد خبرنگار : 16