تاریخ : 1394,سه شنبه 28 مهر20:06
کد خبر : 182734 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توصیه فرهادی به رئیس دانشگاه شهید بهشتی

خبرنامه دانشجویان ایران: آزمایشگاه مرکزی و چند پروژه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی بعد از ظهر امروز با حضور وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش فارس،‌ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی و همچنین ساختمان پژوهشی و فاز اول پورتال‌های پژوهشی این دانشگاه بعد از ظهر امروز با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی پورتال‌های پژوهشی مانند دانشنامه قرآن از نگاه علم، تاریخ جامع ایران، کتابخانه دیجیتال، سامانه مدیریت نشریات و سامانه روش کتاب‌های دانشگاه نیز رونمایی شد.

گنج‌نامه معماری ایران نیز با حضور وزیر علوم رونمایی شد که این گنج‌نامه در 21 جلد حدود 700 اثر تاریخی معماری اسلامی ایران را با نقشه، عکس و متن توضیح می‌دهد که امروز از ویراست دوم دو جلد اول این گنجنامه رونمایی شد.

4 جلد این گنج‌نامه مربوط به مساجد مختلف ایران، 5 جلد خانه‌های ایران، سه جلد امامزاده‌ها و مقبره‌ها، دو جلد بناهای بازار، یک جلد حمام‌ها، یک جلد کاروانسراها، دو جلد کاخ‌ها و باغ‌ها و یک جلد فهرست‌ها است.

در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی محمد فرهادی وزیر علوم در توصیه‌ای به طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت:‌ شما هفت برنامه را برای آینده دانشگاه مطرح کردید و من توصیه می‌کنم توجه به رشته‌های پزشکی را نیز به عنوان هشتمین برنامه لحاظ کنید.

وزیر علوم افزود: بسیاری از اقدامات دانشگاه میان‌رشته‌ای است ولی کمتر از بخش‌های پزشکی صحبت شده است که امیدواریم در این بخش هم فعال شوید.