تاریخ : 1394,یکشنبه 15 آذر22:41
کد خبر : 186866 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان در اعتراض به برگزاری دوره‌های کمک پرستاری

بعدازظهر امروز یکشنبه 15 آذرماه، تعدادی از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اعتراض به آیین‌نامه آموزش پرستاری در بیمارستان ها، در این دانشگاه تجمع کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعدازظهر امروز یکشنبه 15 آذرماه، تعدادی از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اعتراض به آیین‌نامه آموزش پرستاری در بیمارستان‎ها، در این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان معترض معتقدند این آیین نامه، موازی‌کاری با آموزش دانشجویان رشته پرستاری در دانشگاه و همچنین به ضرر آنها است.

یکی از دانشجویان معترض در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» بیان کرد: وزارت بهداشت طرحی با عنوان آیین‌نامه آموزش پرستار در بیمارستان‌ها را قصد دارد اجرا کند که طبق آن، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بزرگ می‌توانند از طریق کنکور سراسری افرادی را جذب و در مدت 2 سال، به آن‌ها آموزش پرستاری دهند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت قصد دارد این طرح را با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، لینک کند و این در صورتی است که آموزش پرستار در بیمارستان و خارج از دانشگاه، اقدامی غیرآکادمیک و نادرست است.

گفتنی است طی یک ماه گذشته تعداد زیادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور شاهد تجمع دانشجویان پرستاری پیرامون همین موضوع بوده است.

بر اساس طرح جدید وزارت بهداشت، برای تامین نیروی پرستار مورد نیاز در بیمارستانها، پرستارهایی به شیوه تجربی جذب و آموزش می‌بینند تا برای بکارگیری آماده شوند و آنچه در این میان باعث اعتراض انشجویان این رشته تحصیلی شده است، به خطر افتادن آینده شغلی است که بعد از فارغ التحصیلی فقط برای آن تربیت شده اند.


کد خبرنگار : 31