تاریخ : 1395,یکشنبه 09 خرداد10:20
کد خبر : 200818 - سرویس خبری : کتابخانه دانشجویان ایران

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و هشتاد و یکم

انحــلال انقــلاب در نظــام استکبـــاری

این کتاب مجموعه ای از مقالات، یادداشت ها و مصاحبه هایی است که در فاصله تیر 1393 تا تیر 1394 درباره سیاست خارجی دولت یازدهم، مذاکرات هسته ای، توافق نامه لوزان، رویکرد رسانه ای دولت، مبانی رویکرد آمریکا به انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت خواهی نوشته شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: آخرین اثر دکتر سعید زیباکلام که به تحلیل چگونگی انحلال در نظم نوین جهانی پرداخته با حمایت جنبش عدالتخواه دانشجویی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این کتاب مجموعه ای از مقالات، یادداشت ها و مصاحبه هایی است که در فاصله تیر 1393 تا تیر 1394 درباره سیاست خارجی دولت یازدهم، مذاکرات هسته ای، توافق نامه لوزان، رویکرد رسانه ای دولت، مبانی رویکرد آمریکا به انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت خواهی نوشته شده است. اصلی ترین محور این مجموعه، تحلیل چگونگی انحلال انقلاب در نظام استکباری است.

سرفصل های این کتاب عبارتست از:

- شما نباید انقلاب می کردید!
- چهره فرهیخته و آرام رئیس جمهور!
- اضمحلال و پوسیدگی انقلاب در دو عرصه
- انحلال انقلاب در نظام استکباری
- مبانی سیاست خارجی دولت تدبیر و راستگویی
- این همه هیاهو برای اختفای توافقنامه لوزان!
- کاروان تدبیرهای دولت به کجا می رود؟
- گفتمان عدالتخواهی
- چرا امریکایی ها نظام تحریم ها را برنمی چینند.

بخش‌هایی از متن کتاب را می‌خوانید:
اگر آمریکایی‌ها بنا داشته باشند به توافقی موقت یا تمدیدی با ما برسند، هیچ تردیدی وجود ندارد که از سوی دیپلماسی دولت با اما‌ـ‌وـ‌اگر و مقاومتی جدّی مواجه نخواهند شد. چرا که دولت از همان ابتدای مذاکرات، توفیقات داخلی و خارجی خود را عمدتا به مذاکرات هسته‌ای گره زده است. برای دولت بسیار حیاتی است که تحت هر شرایطی به یک توافق برسد.

تمام قرائن و شواهد دلالت دارد بر اینکه دیپلماسی دولت یازدهم بر این بنیان گذاشته شده است که هر توافقی بهتر از عدم توافق است. در حالیکه در طرف مقابل قضیه کاملاً معکوس است. یعنی به کرات تمام مقامات بلندپایه دولت آمریکا در اظهارات خود، و نیز نمایندگان مجلس سنا، و مجلس نمایندگان آمریکا بدون استثنا می‌گویند عدم توافق بهتر از یک توافق بد است.


کد خبرنگار : 17