تاریخ : 1395,جمعه 11 تير20:14
کد خبر : 203657 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

همراهی ایران با قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی

سفیر ایران در کره جنوبی گفت که ایران با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی همراهی و آن را اجرا خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سفیر ایران در سئول می‌گوید که ایران کاملا با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی که به خاطر آزمایشهای موشکی و هسته‌ای این کشور در اوایل سال جاری میلادی صادر شده، همراهی خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسن طاهریان همچنین گفت که ایران برنامه خود درباره اینکه چگونه تحریمها علیه کره شمالی را اجرا کند تا از ادامه رفتارهای تحریک آمیز کره شمالی جلوگیری کند را مشخص خواهد کرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی افزود: ما کاملا با قطعنامه شورای امنیت همراهی خواهیم کرد و همه محدودیتها و تحریمها را براساس این قطعنامه انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد که تهران آماده است گزارش خود درباره این اقدامات و تلاشهای تهران برای انجام این قطعنامه را ارائه کند و آن را به شورای امنیت گزارش کند.

وی تاکید کرد که این برنامه در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ نوشت که این موضوع خیلی کم سابقه است که ایران در ارتباط با تحریمها علیه آزمایشهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی دست به چنین اقداماتی بزند.

در ماه مارس 2016، شورای امنیت سازمان ملل متحد از 193 عضو سازمان ملل درخواست کرد برنامه های خود را در ارتباط با اجرای تحریمهای کره شمالی در چارچوب آخرین قطعنامه سازمان ملل علیه این کشور مشخص کنند.

با این وجود سفیر ایران در کره جنوبی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد که ما باید به دیپلماسی اجازه دهیم عمل کند و نظر ما مذاکره است.

ما امیدواریم که موضوع کره از طریق مذاکره حل و فصل شود. این چیزی است که ما می‌توانیم امیدوارانه به آن برسیم. این پیامی است که ما از توافق هسته‌ای با قدرتهای جهانی دریافت کردیم.
وی همچنین در زمینه روابط 2 جانبه با کره جنوبی نیز گفت که هر دو طرف از روابط دوستانه و خوب بهره مند هستند و این در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کره شمالی در ژانویه سال 2016 چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را که یک بمب پلوتونیومی بود انجام داد.


کد خبرنگار : 37