تاریخ : 1395,سه شنبه 29 تير14:55
کد خبر : 204988 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

روزنامه‌های اصلاح‌طلب هویت حمله‌کنندگان به سفارت عربستان را افشا کردند؛

همه چیز تقصیر «دکـتــر ســـلام» بود!

این روزنامه حتی همین زیر تیتر خود با حذف عضویت یکی از متهمان در "کانال" دکتر سلام، می نویسد: "متهم دوم: در گروه دکتر سلام عضوم"؛ این در حالی است که این متهم در دفاعیات خود و در پاسخ به قاضی دادگاه که پرسیده بود "در چه گروه هیأتی و احزاب سیاسی عضو هستی" پاسخ داد: «در تلگرام در کانال طنز سیاسی دکتر سلام عضوم. در ایام محرم هم به میدان امام حسین می‌روم. به مدافعان حرم هم رفته‌ام».

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین جلسه دادگاه متعرضان به سفارت عربستان روز گذشته به صورت علنی در شعبه ١٠٦٠ دادگاه کیفری ٢ مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت برگزار شد. جلسه ای که متهمان به اتهامات خود پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای امر، قاضی دهقانی با اعلام آغاز اولین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهمان حمله به سفارت عربستان، به قرائت و تفهیم مواد ٣٥٤ و ٣٥٨، ١٩٣، ١٩٤ و ١٩٥ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ٩٢ به حضار و متهمان پرداخت؛ سپس قاضی از نماینده دادستان خواست که مفاد کیفرخواست را قرائت کند. میرسلیم، نماینده دادستان، با قرائت اسامی متهمان، اتهامات ٢١ متهم این پرونده را «مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان» یا «اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی» و یا هر دو اتهام ذکر کرد. نماینده مدعی‌العموم ادامه داد: «نظر به گزارش‌های اولیه و تحقیقات انجام‌شده از نیروی انتظامی و اطلاعاتی، محتویات پرونده و اظهارات متهمان، نامبردگان مجرم هستند و طبق مواد ٦١٧ و ٦٧٧ قانون مجازات اسلامی کیفر آنها تقاضا می‌شود و تاریخ وقوع جرم هم در سال ٩٤ در تهران بوده است.»

این دادگاه ظهر روز گذشته با پایان رسید تا در جلسات بعدی به این اتهامات رسیدگی شود.

بدون شک اتفاقات «تلخ» سفارت عربستان برای هر کسی قابل قبول نیست، مسئله ای که در آن زمان هزینه های زیادی در بعد داخلی و خارجی برای کشور به همراه داشت.

اما مسئله مهمترین جریانی بود که سعی داشت، جریان انقلابی و دانشجویان را دلیل این حادثه معرفی کند؛ به طوری که فردای همان روز جریان انقلابی پیشانی اهداف برخی روزنامه ها و نشریات قرار گرفت. (اینجــا) گرچه موضع گیری تشکل های دانشجویی از جمله نامه 8 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران (اینجــا) و دیگر اتحادیه های دانشجویی خیلی از توطئه های این جریان را خنثی کرد، اما این ماجرا به شکل تازه تری در تیتر امروز چند روزنامه دیده شد.

روزنامه شرق در گزارشی از جلسه روز گذشته در تیتر اول خود با عنوان "علنی های حمله به سفارت" در اقدامی «طنزوار» و در ادامه همان پروژه اشاره شده، عضو بودن در کانال طنز «دکتر سلام» - منتسب به بسیج دانشجویی- به عنوان یکی از زیر تیترهای خود برگزید. این روزنامه حتی همین زیر تیتر خود با حذف عضویت یکی از متهمان در "کانال" دکتر سلام، می نویسد: "متهم دوم: در گروه دکتر سلام عضوم"؛ این در حالی است که این متهم در دفاعیات خود و در پاسخ به قاضی دادگاه که پرسیده بود "در چه گروه هیأتی و احزاب سیاسی عضو هستی" پاسخ داد: «در تلگرام در کانال طنز سیاسی دکتر سلام عضوم. در ایام محرم هم به میدان امام حسین می‌روم. به مدافعان حرم هم رفته‌ام».

جالب اینجا است که همین نوع تیتر البته با شیطنت کمتر نیز در روزنامه ابتکار تکرار شده است.

واکنش در شبکه های مجازی
همین مسئله باعث شد، که لطیفه هایی درباره تیتر امروز این روزنامه ها در شبکه های مجازی منتشر شود:

در یکی از گروه های مجازی با پیوند طنز میان این سخنان و شکایت از تشکل های دانشجویی به دلیل استفاده از علامت تعجب در مقابل اسم دولت(اینجــا) آمده است:

- آقای قاضی من بی گناهم...
- بیگناهی؟ توی کانال دکتر سلام دیدنت!
- اینا تهمته... پاپوش درست کردن برام...

- عجب... این رو چی میگی؟ این مگه دست خط تو نیست؟ پشت اسم دولت علامت تعجب گذاشتی! اینم پاپوشه؟
-نه... اعتراف میکنم... گول خوردم...

یا در یکی دیگر از کانال های تلگرام آمده است:

رسانه های اصلاح طلب نوشتند:
متهم ردیف دوم حمله به سفارت عربستان در دادگاه گفته:
محرم ها به میدان امام حسین (مدافعان حرم) می روم و در کانال تلگرام طنز سیاسى "دکتر سلام" عضو هستم!
.
.
.
شایان ذکر است تمامی متهمان و خلافکاران کشور در سه سال اخیر از رییس جمهور پیامک تبریک عید نوروز را دریافت کرده اند!

یا در یکی از شبکه های اجتماعی با بسط این موضوع با کودتا در ترکیه آمده شده:

میگن اردوغان گفته گوشی تمام افراد دستگیر شده در کودتای ترکیه چک بشه تا معلوم بشه کدومشون عضو کانال طنز دکترسلام هستن!

نفوذ فرهنگی تا کجا!

همچنین در یکی دیگر از کانال های تلگرامی با انتشار عکس فوق نوشته شده:

خب متاسفانه به نظر میرسه عوامل کودتای ترکیه هم شب عملیات، دکتر سلام تماشا کردن!
نفوذ فرهنگی تا کجاااا؟

و یکی از مخاطبین می نویسد:

حمله کنندگان به سفارت عربستان تو دادگاه گفتن عضو کانال دکترسلام بودن!

لطفا اگر چک برگشتی دارید، مهریه زنتون رو ندادید و یا کیسه زباله تون تو راه پله چکه می کنه؛ لطفاً از گروه لفت داده و هرجا گرفتنتون اسم منو نیارید! مرسی اه


کد خبرنگار : 16