تاریخ : 1395,سه شنبه 29 تير14:20
کد خبر : 204998 - سرویس خبری : کتابخانه دانشجویان ایران

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و هشتاد و پنجم

نویسنده انگلیسی که رهبر انقلاب کتاب‌های او را خوانده‌اند +دانلود

جین آستین، نویسنده‌ای انگلیسی است که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داد. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده‌است. جین آستن چند سالی از عمر خود را در شهر باث سپری کرد و این شهر به عنوان محل اقامت او مشهور است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جین آستین، نویسنده‌ای انگلیسی است که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داد. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده‌است. جین آستن چند سالی از عمر خود را در شهر باث سپری کرد و این شهر به عنوان محل اقامت او مشهور است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کانال سایت رهبر انقلاب دیروز عکس‌نوشتی را تحت عنوان «من خلاصه کتاب‌های جین آستین از جمله همین کتاب تعصب و غرور را خوانده‌ام» منتشر نمود. رهبر انقلاب این جمله را در بازدیدشان از نمایشگاه کتاب تهران در سال 1376 گفته اند، اما گذشته  از آن، از زمان انتشار این پست در کانال تلگرام khamenei.ir، قطعا برای قشر دغدغه مند جامعه اعم از دانشجویان و غیردانشجویان این سوال پیش آمده است که «جین آستین» کیست و چه ویژگی بارزی او را از سایر نویسندگان متمایز می کند و نهایتا اینکه محتوای کتاب وی چیست.

جین آستین کیست؟
جین آستین، نویسنده‌ای انگلیسی است که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داد. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده‌است. جین آستن چند سالی از عمر خود را در شهر باث سپری کرد و این شهر به عنوان محل اقامت او مشهور است. موسسه‌ای به نام «مرکز جین آستن» در مرکز شهر باث موجود است که هر سال جشنواره‌ای به نام جشنواره جین آستن در این شهر برگزار می‌کند. از جمله رمان هایی که آستین نوشته است می توان به «حس و احساس»، «غرور و تعصب»،  «منسفیلد پارک» و «اما» اشاره کرد. این نویسنده در 18 ژوئیه 1817 درگذشت.

درباره کتاب «غرور و تعصب» جین آستین
در معرفی کتاب «غرور و تعصب» جین آستین چنین آمده است: «خانوادة «بنت» چهار دختر دارند. همسایة جدیدشان هم مرد جوان پولداری است که مجرد است (آقای بینگلی). واضح است که اولین نقشة خانم بنت، این است که یکی از دخترها را به او قالب کند. «جین»، خوشگل و خانم است. الیزابت، نه زیاد خوشگل است نه زیاد خانم. اما باهوش است. داستان از آن‌جایی تکان می‌خورد که «دارسی» دوستِ از خود راضیِ آقای بینگلی هم سر و کله‌اش پیدا می‌شود.»

برای دریافت و مطالعه کتاب «غرور و تعصب» جین آستین «اینجــــــــــــــــــــــــا» کلیک کنید.