تاریخ : 1395,یکشنبه 16 آبان20:57
کد خبر : 215369 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یک مقام مسئول خبر داد:

50 هزار مدرس متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ هزار کد مدرسی در مراکز علمی کاربردی کشور، گفت: ۵۰ هزار مدرس متقاضی تدریس در مراکز دانشگاه علمی کاربردی هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ هزار کد مدرسی در مراکز علمی کاربردی کشور، گفت: ۵۰ هزار مدرس متقاضی تدریس در مراکز دانشگاه علمی کاربردی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، جواد حاتمی با بیان اینکه ۵۰ هزار مدرس متقاضی تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند، افزود: از این تعداد متقاضی حداکثر دو یا سه هزار نفر کد مدرسی خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار دانشجو از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجوی کشور در مراکز آموزشی علمی کاربردی تحصیل می کنند افزود: توسعه جامعه در گرو اصلاح نظام آموزش عالی است، امید داریم دانشگاه جامع علمی کاربردی با رفع نواقص گذشته و توجه ویژه به سطح کیفی تدریس و مدرسان، هرچه سریعتر جایگاه واقعی خود را باز یابد.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه وضعیت آموزش در مراکز علمی کاربردی نیزافزود: با وجودی که رسالت این دانشگاه راه اندازی دوره های مهارتی در جوار صنعت و راه اندازی رشته برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال افزایی بوده است، اما در مقاطعی دانشگاه از این هدف و رسالت خود منحرف شده است که باید بر رفع این انحراف و رسیدن به هدف اصلی دانشگاه متمرکز شویم.

وی همچنین در مورد سطح بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور گفت: طرح سطح بندی بر اساس فاکتورهای پرسنلی، فضاهای کالبدی و فیزیکی، کیفیت فارغ‌التحصیلان، میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان، استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی و امکانات کارگاهی پس از بررسی در شورای مرکزی دانشگاه تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این طرح با استقرار یک سامانه تحت وب برای ارزیابی شاخص‌های مراکز انجام می‌شود.


کد خبرنگار : 39