تاریخ : 1395,یکشنبه 05 دي14:47
کد خبر : 220684 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در بیستمین ماه خلف وعده استخدام دانشجویان صورت گرفت؛

دانشجویان در تجمع مقابل مجلس: «وزیر پُر هیاهو وعده جذب ما کو؟» +عکس و فیلم

در این تجمع دست نوشته هایی همچون "خلف وعده با چه تدبیری؟"، "نخبه کشی با چه تفسیری؟" و "ما فارغ التحصیلات صنعت نفت شهروند هستیم" دیده می شد. نزدیک به بیست ماه است که دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، در اعتراض به وعده استخدام در وزارت نفت، تجمع و تحصن های اعتراض آمیزی در تهران و آبادان برگزار کرده اند، اما تاکنون اقدام خاصی از سوی مسئولین صورت نگرفته است

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت امروز مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از ظهر امروز یکشنبه 5 دی ماه حدود 70 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به آنچه خلف وعده استخدام دانشجویان گروه اول این دانشگاه می دانستند، در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

در این تجمع دست نوشته هایی همچون "خلف وعده با چه تدبیری؟"، "نخبه کشی با چه تفسیری؟" و "ما فارغ التحصیلات صنعت نفت شهروند هستیم" دیده می شد.

این دانشجویان پیش از این تجمع در بیانیه آورده بودند: "پس از حدود 20 ماه خلف وعده آشکار وزارت نفت در قبال موضوع جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، هفته گذشته شکایت از وزارت نفت به سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار قرار گرفت تا روند پیگیری حق جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت وارد مرحله جدیدی شود. در هفته جاری نیز، شکایتی تنظیم و تقدیم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گردید تا این نهاد نیز همگام با سازمان بازرسی کل کشور به موضوع خلف وعده وزارت در جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ورود پیدا کند و جنبه های مختلف موضوع از منظر حقوقی و قانونی روشن گردد. در ادامه با شکایت به دیوان عدالت اداری، پای این نهاد نظارتی نیز به موضوع مذکور باز خواهد شد تا پیگیری ها شتاب بیشتری گرفته و معضل بیکاری که درنتیجه بدعهدی وزارت نفت مدت هاست گریبانگیر دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت شده؛ حل و فصل گردد. لازم به ذکر است که در تمام پیگیری های صورت گرفته در طول این 20 ماه، احقاق کامل حق، پایبندی به تمام تعهدات و عدم عطف به ماسبق نمودن قوانین و مقررات جدید تنها خواسته دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت بوده است و مسلم است که در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد."

بر اساس این گزارش، نزدیک به بیست ماه است که دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، در اعتراض به وعده استخدام در وزارت نفت، تجمع و تحصن های اعتراض آمیزی در تهران و آبادان برگزار کرده اند، اما تاکنون اقدام خاصی از سوی مسئولین صورت نگرفته است. (تمام اخبار پیرامون این ماجرا از اینجــا ببینید.)


کد خبرنگار : 16